Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Da jeg hentet 4 åringen i bhg i dag,fortalte ped.leder meg at barnet hadde blottet seg for noen barn et par ganger,og at de var usikre på hvordan de skulle ta det iom at det ikke skal få et negativt fokus. De hadde forklart barnet at man kledde av seg sånn ved dobesøk og dusjing. Jeg spurte barnet hva de hadde lekt med i dag og "tisseleken" var svaret jeg fikk,og den og den var med og gjorde det samme,men at de voksne fant de hele tiden og stoppet dem. Noen som har noen innspill på hva jeg kan si om dette uten at barnet føler "skam"? Anonymous poster hash: 46f6b...a4f
Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Barn er nyskjerrig på kroppen og oppdager jo at gutter og jenter er forskjellige, men du må fortelle barnet ditt at man kler seg ikke naken el når man leker, og at man heller ikke skal få andre til og kle seg naken under lek. Forklar at man bare kler av seg hjemme når man skal dusje, bade, tisse ol. Skam kommer ikke barnet til og føle med mindre du viser at du skjemmes av og prate om det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Helt normalt det der og snakk med barnet om det. Ikke noe å overreagere på. Anonymous poster hash: 17a34...c3b
klg,2 boys now:) Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Klærne skal være på.enkelt og greit. Og vi bestemmer over våre egne klær og kropp
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Klærne skal være på.enkelt og greit. Og vi bestemmer over våre egne klær og kropp Enig. Klærne har vi på når vi er sammen med andre. Sånn er det. Er ikke noe vits i å lage mer utdypende forklaringer. Da lager man jo en big deal ut av det. Men det var da litt rart at bhgpersonalet var usikre på hvordan de skulle håndtere det? Ungen din er jo ikke akkurat den første som leker den leken... Er de veldig uerfarne? Anonymous poster hash: 5681b...821
Plutselig_gravid Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Er ikke den leken obligatorisk for unger i den alderen? I barnehagen mine går i får de lov å leke doktorleken. Så følger de litt med i smug for barna for å sikre seg at det er frivillig for alle parter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå