Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg er 26 år, har fått innvilget dette inngrepet pga store menstruasjonssmerter og enorme blødninger. De vil prøve dette før de evnt fjerner hele livmoren. Har fått med brosjyrer og skriv om inngrepet, felles er jo at det ikke er forenelig med graviditeter etterpå. Leser derimot om flere som opplever graviditeter i ettertid, men som mister ganske raskt, igjen og igjen. Jeg er helt inneforstått med at jeg ikke kan få flere barn og tenker at det er like greit å sterilisere seg samtidig! Men gjør de dette i samme inngrep om man ønsker, eller må man få en annen time til det? Anonymous poster hash: 0e3c2...4f1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Ingen? Skal selvfølgelig snakke med legen, men har ikke time før neste uke og hun som tok telefonen kunne ikke svare på det Anonymous poster hash: 0e3c2...4f1
Gjest Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Dette er to forskjellige operasjoner og jeg har gjort begge delene. Først sterilisering og deretter slimhinne brenning. Sistnevnte var jeg kun i lett narkose og dro hjem etter en time. Ved sterilisering så går de gjennom kikhullsoperasjon eller ved keisersnitt ( om du skulle ha hatt dette), ved at de brenner over egglederene. Men det skader jo ikke å høre med legen. Har hørt at det er lange ventelister på denne typ operasjon, og vanskelig å få dette så ung som du er. Uansett, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Tusen takk for svar! Okey, da er det kanskje ikke så lett å overtale legene til å gjøre det samtidig. Men kanskje du kan svare meg på hvordan det er etter tcer inngrepet!? Blir menssmerter bedre/borte også, eller hjelper det bare på blødningene? Jeg vil egentlig bare fjerne hele livmora først som sist, da er jeg i hvertfall garantert å slippe de smertene jeg har nå. Får feber under menstruasjon, spyr fordi det er vondt og svimler av. Er alene med barn, og det er faktisk fryktelig vanskelig å være en god nok mor når smertene og blødningene er så store Anonymous poster hash: 0e3c2...4f1
Gjest Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Glemte forresten å si at jeg fjernet livmoren i mellomtiden. Altså mellom sterilisering og slimhinnebrenning. Gikk krokbøyd i flere dager og nesten som keisernitt Og hadde jeg vært deg, så hadde jeg virkelig pushet på til livmorfjerning i stedet, med de symtomene som du beskriver. Jeg hadde enorme blødninger og takk for det. Men det merkelig var, var at jeg fikk en liten blødning hver mnd på den dagen som jeg fjernet livmoren. Ikke mye, men nok til at jeg gikk til legen igjen og ble henvist til gynpol for videre utredning. Tok ca 3 mndr før jeg fikk operasjontime og blødde vel i ca 6 uker i etterkant. Og ikke hatt noe siden! Dette var i vinter forresten.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Nå er det mulig jeg er helt fjern her, men du fjernet livmoren FØR du brant slimhinnene? Huh? Ja, har lest at fjerning av livmor er ganske drastisk og en mye større operasjon, men da vil det jo også bli bra med en gang, i stedet for og først ha en operasjon som ikke funker optimalt og så operere enda en gang! Skal snakke med legen igjen, hadde virkelig vært godt å bli kvitt shiten! Blir jo deprimert av det her!! Tusen takk for svar og råd, setter veldig pris på det Anonymous poster hash: 0e3c2...4f1
Gjest Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Jada stemmer det Ble operert i nabofylket siden det kun var 6 ukers ventetid der, i forhold til her. Lønner seg å sjekke ut FRitt sykehusvalg og be legen om å henvise deg der hvor det er kortest ventetid. MEn du skal ikke bære noe særlig de første 6 ukene og håper du ikke har små barn? Om du får innvilget livmorfjerning.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Ah, hvordan er det mulig? Haha, føler meg skikkelig dum nå! Jeg har ett barn på (snart) seks år, trenger ikke bæres, og den første uken/evnt lenger har far sagt at han kan ha barnet Anonymous poster hash: 0e3c2...4f1
Gjest Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Hehe klarer seg selv den 6 åringen ja og kjekt at han kan være hos far den uken. Man blir jo litt groggy og ikke minst har vondt en stund. Husker jeg slet med å bære en flaske brus fra kiosken på sykehuset. Kjempetungt.... erre mulig? Jada. Du får ha masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå