Gå til innhold

Ta naboens rips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, jeg skal ikke ta dem.

Men naboen har en fin hafe som de ikke orker å bruke tid på, så den gror mer og mer igjen.

De har neoen flotte ripsbusker som nå har masse bær som blir mer og mer overmodne og snart detter av.

Jeg elsker rips.

Er det frekt å spørre om de skal ha dem selv eller om jeg kan komme og plukke?

(Har selv plommetre, så jeg kan evt. tilby å gi dem noen plommer i bytte....)

Anonymous poster hash: 73619...146
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres helt greit ut så lenge du spør først. I hvert fall når de ikke plukker den selv.

Skrevet

Jeg tenker at det ikke skader å spørre. 😊👍 du kan jo tilby noe i retur (som plommer som du selv nevner, eller rips-syltetøy eller -saft eller noe du lager av dem).

Anonymous poster hash: a1af3...b84

Skrevet

Ser ingen problem med å komme å spørre :) Vi har 6 store ripsbusker, jeg ble glad når den nye naboen kom og spurte om det var mulig å få noe av ripsen, i bytte mot at hun plukket selv og fjernet ugress :) I år får hun nok noen epler om hun vil også, trærne har fått unaturlig mange epler i år :o

Anonymous poster hash: 79be4...ea0
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for om noen plyndret mine busker 😊. Jeg vil gjerne at folk spør først men bare flott om noen vil ha. Det er begrenset hvor mye man orker å spise selv😊

Skrevet

Så lenge du spør på en høfflig måte og gjerne tilbyr noe i bytte ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: b0487...2c6
Skrevet

Spør om du kan få plukke mot at de får litt av fangsten eller produktet. Jeg plukket hos naboen min i fjor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...