Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Har elsket jobben min, men kjenner at det blir stadig tyngre å motivere seg for nytt skoleår. Det går først og fremst på at hverdagen er så hektisk, og de periodene man jobber 12-13 timer om dagen for å komme i mål til ferier/ utviklingssamtaler osv. Jeg kommer nok tilbake til læreryrket, men kunne tenke meg en pause noen år, nå mens barna også trenger mye oppfølging i hverdagen. Ønskelig: Ikke gå ned altfor mye i lønn. Flest 8 timers dager (gjør ingenting med litt overtid av og til, bare det ikke blir hver kveld) Helt fri i helgene.. Anonymous poster hash: 76675...314
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Dytter denne. Hilsen annen lærer. Anonymous poster hash: a1311...0ee
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Jeg er som deg - lurer på å søke andre jobber. Tenker å søke på et bar stillinger innenfor bufetat, arbeid med mindreårige flyktninger . Anonymous poster hash: 3717d...b3c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Takk for svar. Mindreårige flyktninger hadde kanskje vært noe. Startet med ny klasse i fjor, og har et foreldrepar som krever en halv stilling alene. Har hatt spesielle behov i klassene før, men dette er helt ekstremt. Selv om alle instanser støtter opplegget rundt eleven, har de stadig Nye ting å sette fingeren på Utrolig slitsomt HI Anonymous poster hash: 76675...314
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Takk for svar. Mindreårige flyktninger hadde kanskje vært noe. Startet med ny klasse i fjor, og har et foreldrepar som krever en halv stilling alene. Har hatt spesielle behov i klassene før, men dette er helt ekstremt. Selv om alle instanser støtter opplegget rundt eleven, har de stadig Nye ting å sette fingeren på Utrolig slitsomt HI Anonymous poster hash: 76675...314 Her må du få ledelsen til å sette grenser ovenfor foreldrene det gjelder. Anonymous poster hash: a4620...fac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Har for så vidt ledelsen i ryggen, bare at det hele tiden er noe nytt/ stort. Og foreldrene hauser opp alt som dukker opp. Eleven har helt klart store utfordringer, men jeg kan ikke fikse alt Har satt en del grenser, og da blir det bedre en kort stund. Anonymous poster hash: 76675...314
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Har for så vidt ledelsen i ryggen, bare at det hele tiden er noe nytt/ stort. Og foreldrene hauser opp alt som dukker opp. Eleven har helt klart store utfordringer, men jeg kan ikke fikse alt Har satt en del grenser, og da blir det bedre en kort stund. Anonymous poster hash: 76675...314 Føler med deg! Men, det høres ut som at enten må rektor banke enda hardere i bordet, eller så hadde jeg engasjert verneombudet ifht arbeidsmiljø. Det skal ikke være slik! Anonymous poster hash: a4620...fac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Kontor i privat sektor, rett under 500k i året - var heldig! Stortrives, men merker det er kjipt med usikkerheten i markedet akkurat nå. Går aldri tilbake til læreryrket, selv om jeg savner noe av det i ny og ne. Anonymous poster hash: fb7be...fe3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Kan legge til at jeg har så og si aldri overtid, og tenker ikke på jobb før jeg sitter med pc-en dagen etter. En helt ny verden! Anonymous poster hash: fb7be...fe3
magica fra tryll Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Jeg jobber innen atføring. Med kurs og veiledning for nav. Kan ikke tenke meg tilbake til skolen;) Jeg har også jobbet innen kriminalomsorgen og ulik type vokseopplæring. En annen, og mye mindre stressende verden....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Kontor i privat sektor, rett under 500k i året - var heldig! Stortrives, men merker det er kjipt med usikkerheten i markedet akkurat nå. Går aldri tilbake til læreryrket, selv om jeg savner noe av det i ny og ne. Anonymous poster hash: fb7be...fe3 Hva går jobben din ut på, dà? Er det noen spesielle kvalifikasjoner som kreves? Anonymous poster hash: 76675...314
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Eg vurderer og å bytte beite, ser på nav og sånn, onteressant å høyre kva andre x-lærarar gjer. Anonymous poster hash: 4d80a...94a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Er enda en lærer som lurer... Dytter denne! Anonymous poster hash: 4843e...1e0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 PP-rådgiver, men da tatt en master i spesialpedagogikk. Har ca. 500 000 i året. Anonymous poster hash: 6dd79...535
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Jeg har tenkt at jeg skal Gjøre det etterhvert. Kjenner at jeg gruer meg til oppstarten av et nytt skoleår.twnkte å ta noe innenfor HMS. Anonymous poster hash: 795d2...6f5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Dette lurer jeg også på! Hilsen snart X-lærer. En slik tråd bør forøvrig være en vekker for de som tror at læreryrket bare er kos og ferie... Anonymous poster hash: f5e4c...890
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Jeg bytta for to år siden, et av de beste valgene jeg har tatt! Jobber turnus, og nyter det. Anonymous poster hash: 7c219...6b1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Også interessert! Hilsen lærer i permisjon som gruer seg til å begynne igjen mtp. alle spesialtilfellene og mest foreldrene deres... Anonymous poster hash: 34409...9ef
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Jeg svarer selv om jeg ikke er lærer. Har tenkt å prøve meg som lærer i vgs nå i høst, og hvis det er vellykket så blir jeg kanskje værende. Håper det, men det er skummelt å lese tråder som dette. Anonymous poster hash: 2a463...964
oslofrk Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Jeg tok videreutdannelse og jobber nå med HR i offentlig sektor. Elsker jobben min! Lønn rett over 500', sommertid, flexitid, styrer mye selv - herlig! Minus - rutineoppgaver jeg gjerne kunne vært foruten og ikke alltid like inspirerende arbeidsmiljø, men noen gode kollegaer veier opp for resten! 😊
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #21 Skrevet 3. august 2015 Ja, nesten. Skal jobbe kun 50% i skolen til høsten. Er musikkutdannet, men får ikke brukt det ordentlig som lærer. Men fra nå av skal jeg spille mer, ta frilansoppdrag, gi privattimer og dirigere korps. Arbeidet jeg gjør i skolen er som en overgang, jeg trenger å ha en viss fast inntekt i en periode. Så får vi se. Anonymous poster hash: ea403...620
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #22 Skrevet 3. august 2015 Ja, nesten. Skal jobbe kun 50% i skolen til høsten. Er musikkutdannet, men får ikke brukt det ordentlig som lærer. Men fra nå av skal jeg spille mer, ta frilansoppdrag, gi privattimer og dirigere korps. Arbeidet jeg gjør i skolen er som en overgang, jeg trenger å ha en viss fast inntekt i en periode. Så får vi se. Anonymous poster hash: ea403...620
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #23 Skrevet 5. august 2015 Takk for svar. Må vel bare hoppe I det, men venter til neste år. Anonymous poster hash: 76675...314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå