Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Hun spiste kl 8. Bruker god tid på å spise, 30-60 min. Så var hun sulten igjen kl 10, men hun spiste ikke før 10.30. kl 12 var hun sulten igjen, og fikk en skive. Sånn har det vært de siste dagene. Det spiller ingen rolle om det er brødmåltid, middag eller annet varmmåltid. Har prøvd å variere med ulike typer grøt eller havregryn, for å se om det kan holde henne mett lenger, men det har ikke funket. Det går kun i grovbrød om hun spiser brød. Hun spiser til hun ikke vil ha mer til hvert måltid, og sier hun er mett. Av skiver spiser hun 1-2 stk, noe som er litt mer enn hun pleide tidligere.Hun har alltid blitt fort sulten. Spiser 4-5 ganger i løpet av dagen (12 timer). Men dette er ekstremt, selv til henne å være... Vi må alltid pakke med oss mat når vi går noe sted, selv bare til lekeplassen. Jeg vet hun er i en vokseperiode nå, men er det normalt å spise så mye? Anonymous poster hash: 87fc4...c8e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Hvis hun bruker en halv til en hel time på å spise, er det ikke sult, men tidsfordriv. Anonymous poster hash: b9669...651
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Hun har alltid spist så sakte. Diet sakte, drakk sakte fra flaske, spiser sakte... Jeg har også alltid spist sakte, og har i voksen alder lært meg å "hive i meg" maten, og likevel får jeg høre at jeg spiser sakte... Jeg er alltid sistemann ferdig (om ikke min datter er tilstede, vel og merke). Ikke tidsfordriv for min del. Jeg spiser bare ikke raskere, og det gjør ikke hun heller.Noen som kan svare på det jeg lurer på?Hi. Anonymous poster hash: 87fc4...c8e
Lille krøll Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Min spiser kl 845. 11. 1345. 17. 20. Spiser også langsomt og jeg må mase for å få i henne nok mat til at hun holder til neste måltid. Når man skal ned i vekt skal man jo spise ofte og lite. Noen barn må lære seg å spise mer slik at magesekken tøyer seg og de spiser nok til hvert måltid og ikke litt og ofte.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Hun har alltid spist så sakte. Diet sakte, drakk sakte fra flaske, spiser sakte... Jeg har også alltid spist sakte, og har i voksen alder lært meg å "hive i meg" maten, og likevel får jeg høre at jeg spiser sakte... Jeg er alltid sistemann ferdig (om ikke min datter er tilstede, vel og merke). Ikke tidsfordriv for min del. Jeg spiser bare ikke raskere, og det gjør ikke hun heller. Noen som kan svare på det jeg lurer på? Hi. Anonymous poster hash: 87fc4...c8e Er hun undervektig, da? Du får gi henne mat med høyt fettinnhold, så varer metthetsfølelsen lenger. Men da gir du henne kanskje dårlige vaner samtidig. Anonymous poster hash: b9669...651
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Her spiser barna: 06.30: havregrøt 09: 1 skive og en frukt i barnehagen 12: 2 skiver evt restmiddag til lunsj 14: fruktmåltid- de får spise så mye frukt de ønsker i bhg. 16.30: middag 19: kveldsmat, somregel 2 brødskiver på alle. Noen ganger kan de godt spise både 4 og 5 brødskiver, 2 porsjoner middag osv. Dette kommer og går i perioder. Selv om de er større, kan de ha "økedøgnz", slik de hadde som babyer da dem han på puppen absolutt hele døgnet! Varer sannsynligvis bare en periode, hvis ikke vil jeg prøvd å gi litt grovere mat og latt drikke stå tilgjengelig hele dagen. Drikke lar jeg forsåvidt stå tilgjengelig til alle hele tiden. Alle har ulike drikkeflasker med ønsket mønster. Sørger for at det er kaldt vann på dem hele tiden, og da drikker den automatisk mer Anonymous poster hash: 1f36d...01c
SuperFries Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Vokseperiode. Mine har det jevnt og trutt.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Barnet er ikke undervektig, følger sin vektkurve perfekt (var nylig på toårskontroll). Hun er liten og nett, det har hun alltid vært. Småspist også, i forhold til enkelte andre barn jeg vet om. Hun får tilføyet noe fett i maten, som smør på skiva og f.eks noe ekstra olje blandet i pasta om vi har det. Vi spiser kun grove produkter, så er vanskeligere å gjøre det enda grovere. Dagen ser slik ut, omtrent (til vanlig):08.00 - 1 skive 10.30 - 1-2 skiver (får skive i bhg, hjemme får hun gjerne havregryn ol., men spiser ikke mye av det heller) 13.30 - Her varierer måltidene veldig, alt fra skiver, toast, til annen varmmat. Spiser endel av dette + frukt 16.00 - Middag, varierer veldig hvor mye hun spiser 18.30 - 1-2 skiver, eventuelt havregrøt ol.Men de siste dagene har hun altså spist mellom disse tidspunktene.Det er sikkert bare vokseperiode Hi. Anonymous poster hash: 87fc4...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå