Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Min snart 2 klassing kan den ikke helt. Kan hver hele time, og delvis hver halv time. Roter litt med kvart på og kvart over, og greier ikke minuttene uten å telle seg frem. Er han veldig sen? Anonymous poster hash: 75bb7...4cf
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Nei, de lærer ikke klokka på skolen før i andre klasse. Min snart andreklassing kan ikke klokka, ikke vennene hennes heller. Min fjerdeklassing roter med minuttene enda... Anonymous poster hash: 27599...4bc
klg,2 boys now:) Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Absolutt ikke.eldste her kan klokken som din og flere av hans kompiser er på samme måtte.(10år)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Det var bra å høre. Var redd han var for sen. Hi Anonymous poster hash: 75bb7...4cf
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 I 2.klasse lærer de hel og halv time. I 3.klasse lærer de kvart på og kvart over. Tror at de i 4.klasse lærer 5-10 over og på. Ikke uvanlig at de ikke kan klokken skikkelig før i 4.klasse. Anonymous poster hash: 79a74...c33
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Er det virkelig vanlig at de lærer klokken så sent? Min eldste lærte klokken i begynnelsen av første klasse. Den yngste lærte klokken siste året i barnehagen (av seg selv riktignok). Er det ikke veldig upraktisk at de ikke kan klokken? Anonymous poster hash: c73a5...d6a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Jeg jobbet i en 4. klasse i fjor, og der lærte de klokken, ti over, hel og halv... Grundig gjennomføring, men kun analog klokke. Veldig mange som ikke kunne den skikkelig. Anonymous poster hash: a8d58...a44
MarianeA Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Min 6-åring kan klokken høvelig greit. Vet ikke hva som er normalen. Da jeg gikk i første klasse sto jeg opp alene og kom meg på skolen i rett tid hver dag. Regner med jeg kunne klokken, for jeg kom aldri for sent en eneste gang.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Har vel litt med innteressen å gjøre og? Min skal opp i andre, og hun kan sånn ca hele og halve timer, men roter litt med det. Men har heller ikke vist noe særlig innteresse av det😊 Anonymous poster hash: 3141f...64d
E.E.E. Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Kommer jo ann på interessen og hva man har lagt i det det. Eldstemann kunne vel klokka helt i 2. klasse, mellomste er 10 og kunne ikke gitt mer blaff, for å si det sånn. Enda hun har hatt klokka på armen siden 1. klasse, kan hun bare hel, halv og kvart på og kvart over. Så i sommer har hun fått beskjed om å komme hjem 10 på halv osv. Men neida, da kommer hun kvart over eller halv.... (Fra nabo'n da, så det har ikke noe med gangavstand å gjøre, hehehe 😜) Nei, det kommer når det kommer. 😄😄
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Vår som begynner i 2.klasse nå kan klokka sånn delvis. Altså det går bra med halve og hele timer og har begrep om hva halvtime, kvarter og hel time er. Anonymous poster hash: 5cd7d...299
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Jeg kunne ikke klokken i 2 klasse. Kan klokken helt perfekt nå så ikke stress😜 Anonymous poster hash: 0703e...9a3
Violeta Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Her forventes det av skolen i slutten av 3.klasse (helt ned til hvert 5-minutt).
Roheryn Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Frøkna her starter i 2. Nå, og kan bare barnetv-tid 😛 hun har en vag ide om det med timeviser, men det stopper liksom der... Husker selv at vi lærte klokka da jeg gikk i 2. Klasse - hvilket tilsvarer 3. i dag. Og 1. klasse her har i alle fall ikke hatt noe om det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Hun som begynner i 2.klasse kan den ganske greit, men ikke helt. Hun som begynner i 5.klasse lærte det ordentlig i 4.klasse. Anonymous poster hash: 35fe1...5a9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Hos oss skal de kunne den i 4klasse. Den jobbes med fra første klasse, men først i fjerde klasse de lærer den skikkelig. I mitt hode er det sent, men det skal vist være slik fikk jeg høre av læreren til mitt eldste barn. Hun som akkurat gikk ut av fjerrde klasse har kunnet den lenge, men det å regne med klokka klarte hun ikke før i år. Jente som tar matte enkelt, men å regne med 60 istede for 100 var helt feil for henne Hadde jeg vært deg hadde jeg øvd litt hjemme innimellom, slik at klokka satt litt før dette. For når ungene begynner å fly til hverandre og skal komme hjem på ulike tidsrom merkes det at de ikke kan klokka helt. Her gang du gir ungen beskjed om å komme hjem til ett tidsrom vise du på klokka og forteller at det er så og så lenge til, og spør om hva klokka er nå. Slike enkle små ting kan gjøre at klokka sitter fortere. Regne med klokka osv lærer de på skolen. Anonymous poster hash: c656b...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå