Gå til innhold

Dere som lever lavkarbo, men har små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på lavkarbo for litt siden. Forsøkte å få med meg mannen, men han nekta. Igår innså han at han kanskje burde gå ned litt allikevel og endre livsstil så nå skal han begynne moderat på lavkarbo. Det vil derfor bli laget lavkarbomiddag her hjemme fremover. 

Vi har et barn som blir 4 år i år og hvordan blir det med maten? Burde hn få annen mat? Vil ikke lære hn at vi skal pise forskjellig mat m.m. Hn får jo brød og får jo en hel haug med karbohydrater i bhg. så det vil kanskje ikke være så ille om det er lavkarbo hjemme?

Har også lest på nettet at lavkarbo kan hjelpe på søvnproblemer hos barn og vårt barn sliter med søvnen så lurer på om det kanskje kan hjelpe også, å få i seg sunn og ren mat fremfor sukker, stivelse osv.?

Anonymous poster hash: e0d79...5dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på typen lavkarbo tenker jeg. Grovkarbo har jeg sansen for, ungene mine spiser like gjerne grønnsaker og kikerter f.eks istedet for potet og pasta.

Men høyfett ville jeg styrt unna.

Anonymous poster hash: 11c6d...e18

Skrevet

Barnet ditt kan spise samme middager som deg og pappaen (såsant dere spiser sunne middager med mye grønnsaker og nok fett), det får i seg mer enn nok karbohydrater resten av dagen.

Anonymous poster hash: 55ef7...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...