Gå til innhold

Hvordan få tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg sterkt tvillinger :-)

Jeg har ett barn fra før, men ble gravid med pergotime. Fikk det siden det ble funnet Cyster og gynokolog mente at derfor jeg hadde vanskelig for å bli gravid. Sjelden eggløsning. På første forsøk ble jeg da gravid med pergotime. 5 dagers kur.

Men jeg ønsker meg veldig tvillinger og har lest at det er en prosent med pergotime.

Har 5 pakker liggende, og vurderer å prøve. Men er det noe jeg kan gjøre for å få tvillinger. Altså ta to kurer på en gang f.eks? Høres jo litt vanvittig ut da :P noen tips?

Anonymous poster hash: fec80...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IVF i utlandet. Velg land som setter inn mer enn ett egg. Kostbart og ingen garanti for tvillinger.

Tvillingsvangerskap er heftig. Just sayin'

Anonymous poster hash: 2585c...f89

Skrevet

Vær forsiktig med hva du ønsker deg....

Å ha små tvillinger er ikke enkelt, selv om det kanskje virker som idyll sett fra utsida. To som hyler, hvem skal du ta først og sist?

Tvillinger... Da er du heldig hvis du kommer utav det med helsa og forholdet i behold.

Skrevet

Vi har tvillinger. IVF, to egg inn pga mange forsøk fra før som ikke gikk bra, og så klaffet det :-)

Men herlighet så sliten jeg var det første året!

Anonymous poster hash: 415f0...307
Skrevet

Tvilling foreldre er ikke like begeistret som deg.....

Anonymous poster hash: 63da8...ba0

Skrevet

Pule? Var det som skulle til her.

Hvordan få tvillinger... Herregud så dumt. Er det mening at du skal få tvillinger så får du tvillinger.

Anonymous poster hash: 8b666...d3b

Skrevet

Enten må en befruktet eggcelle dele seg i to, da blir det eneggede tvillinger. Eller så må kroppen din slippe to egg som begge lar seg befrukte, da blir det toeggede tvillinger. Altså dette er ikke noe du bare kan bestille med mindre det er snakk om ivf. Selv om du slipper flere egg med pergo er det ingen garanti for at begge befruktede og deler seg normalt videre. Sjansen er fortsatt liten selv om det er en bitteliten økt sjangs for det. Håper du forresten vet litt om risikoen ved ett tvillingsvangerskap, det er ikke like rosenrødt som at det er nusselig og koselig med tvillinger.

Skrevet

Jeg har eneggede tvillinger, svangerskapet var grusomt. Bekkenløsning fra h.... fra 4 mnd, kunne ikke gjøre noe. Verket så jeg sov max 20 min av gangen, kunne ikke hjøre noe husarbeid. Tårene trillet hver gang jeg måtte tisse, fordi detvar så vondt å komme seg ut på toalettet.

Måtte på UL hver 14 dag pga fare for TTTS.

Ble innlagt på syke hus tre uker før KS pga svangerskapsforgiftning. Steriliserte meg under KS etter råd fra legene og fordi jeg ALDRI ville gå gjenneom et sånn svangerskap til.

Måtte være på sykeuset mange uke etter KS fordi de ikke fokk ned BT.

Utrolig hektisk de første årene, konstant dårlig samvittighet for den som måtte ligge å gråte og vente mens jeg holdt på med den andre.

Husker lite av de første årene, var så hektisk og minimalt med søvn.

Så ikke noe jeg anbefaler, det ser søtt ut med tvillinger. MEN ingen ser hvor travelt det er, utad smiler man jo og sier at det går kjempefint.

Anonymous poster hash: 97237...388

Skrevet

Jeg brukte pergotime (selvsagt etter beskjed fra lege/spesialist) og ble gravid med trillinger. Anbefales ikke.

Anonymous poster hash: 6c631...fdd

Skrevet

Hvordan få tvillinger... Herregud så dumt. Er det mening at du skal få tvillinger så får du tvillinger.

Er det meningen å få tvillinger så får du tvillinger? Hva er det for new age-pisspreik? Får man tvillinger, så får man tvillinger. Universet har ingen skjult agenda bak tvillingfødsler.

HI, for å få barn må det sex til. Blir det tvillinger så blir det tvillinger. Man kan bruke fertilitetsmedisiner å øke antall eggløsninger(vet ikke hvilken type), men da risikerer man jo langt mer enn to! Og det tror jeg ikke du får noen gynekologer med på. Sikkert kjekt med tvillinger, men tvillingsvangerskap er per definisjon risikosvangerskap. Jeg er takknemlig for at jeg har fått en om gangen.

Anonymous poster hash: 23079...246

Skrevet

Er det meningen å få tvillinger så får du tvillinger? Hva er det for new age-pisspreik? Får man tvillinger, så får man tvillinger. Universet har ingen skjult agenda bak tvillingfødsler.

HI, for å få barn må det sex til. Blir det tvillinger så blir det tvillinger. Man kan bruke fertilitetsmedisiner å øke antall eggløsninger(vet ikke hvilken type), men da risikerer man jo langt mer enn to! Og det tror jeg ikke du får noen gynekologer med på. Sikkert kjekt med tvillinger, men tvillingsvangerskap er per definisjon risikosvangerskap. Jeg er takknemlig for at jeg har fått en om gangen.

Anonymous poster hash: 23079...246

Det er ikke noe new-age pisspreik i det hele tatt. Det er akkurat det samme som du skriver - blir det tvillinger så blir det tvillinger.

Å bruke medikenter for å få tvillinger bare fordi man har lyst på det er for meg like idiotisk som å si at man bil at abort hvis barnet ikke har riktig kjønn. Noen ting her i livet skal man la naturen få ordne opp i sjøl.

Skrevet

Du kan få mine jenter.  2 år. Forbanna villstyringer. Såååå søte da! 

Anonymous poster hash: fa04f...699
Skrevet

Jeg synes det er galskap å ØNSKE seg tvillinger. Det var noe man gjorde på barneskolen, før man visste bedre! Hvordan kan du ønske deg et risikosvangerskap? Større sjanse for komplikasjoner under svangerskapet, premature barn, barn med varige skader? To babyer på en gang, når det å holde ETT barn fornøyd kan være en utfordringer for de fleste?!

Nei, blir man gravid med tvillinger naturlig, eller etter IVF-behandling i Norge (hvor de er restriktive på å sette inn mer enn ett egg), så blir man det, men det er IKKE noe man bør gå inn for. Jeg ville i alle fall ikke begynt å eksperimentere med medisiner jeg hadde liggende. Hva hvis du ikke blir gravid med "bare" to, men med tre eller fire? Det gambler med både din og dine barns helse.  

Du har størst sannsynlighet for å komme hjem fra sykehuset med et friskt, levende barn og at du selv er i god helse hvis du er gravid med bare ett barn. Vil du maksimere sjansen for et best mulig svangerskapsutfall, slår du fra deg tanken om å forsøke å framprovosere tvillinger med en gang. 

Anonymous poster hash: 54b95...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...