Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Første barnet ville selv slutte tiiiidlig, selv om jeg selv gjerne sku ammet litt lenger. Nå er nr to snart 2 år..viser ikke antydning til å ville slutte.! Jeg har kuttet å kuttet, og nekter barnet å få pupp da jeg tenker 'samfunnet' mener tiden er inne for å slutte. Samt det også kunne vært godt selv å ikke være avhengig lenger. Men både barnet og jeg er veldig knyttet til ammingen og vet ikke hvordan jeg skal klare å slutte da jeg er redd det skal bli svært tøft. Hvordan gjor dere andre mødre i Lignende situasjon eller følelser det? Anonymous poster hash: 78038...036
LilleVilje Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Jeg ammet til barnet var to år og et par måneder, men da sluttet det selv - det bare dabbet av og gikk lenger og lenger tid mellom hver gang, helt til det plutselig var slutt. Jeg mistenker at det var fordi jeg ble gravid igjen og melka visstnok endrer smak da, men det er jo en litt drastisk måte å slutte å amme på... Men hvis du koser deg og barnet koser seg, så vil jeg si at du bare skal blåse i hva samfunnet sier og mener, og gjør det som passer for dere
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Jeg ammet begge barna til ca to års alder. Du kan jo velge noen faste tidspunkter som er amme- og kosetid? Med den ene var det på slutten kun morgenpupp og litt kos før vi sto opp, med den andre var det kveldspupp før stell og legging. De aksepterte at jeg ikke ammet dem når som helst og hvor som helst, og etter hvert mistet de interessen. I sær han som fikk morgenpupp; han var jo klar for lek og begivenheter og gadd ikke bli liggende og suge melk! Anonymous poster hash: 9826f...7fd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Jeg kuttet ned til bare å amme på kvelden. Når det var gjenomført begynte jeg å gi flaske på kvelden. De ble fort lei flaska Anonymous poster hash: bd820...ade
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Reduserte ammingen gradvis. Da vi skulle slutte helt (kveldsammingen var siste), så gikk jeg tur mens mannen la barnet. Anonymous poster hash: 526e9...92d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Er det jeg har gjort.. Kuttet mer og mer.. Nå er vi nede i 1 gang om dagen. Er denne totale avsluttningen jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre ei heller klare mtp det psykiske. Hi Anonymous poster hash: 78038...036
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Flere erfaringer? Anonymous poster hash: 78038...036
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Hvis du ikke vil slutte, og barnet vil ha mer, la være å slutte? Utsett problemet litt. Anonymous poster hash: b99a5...f49
Mariogspiren Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Hvorfor må du slutte? Virker jo her som du synes det er trist og vanskelig å slutte for din egen del også? Jeg synes ikke du skal slutte hvis det ikke er riktig for dere. Ingen har noe med hva dere gjør hjemme hos dere selv. Hvis noen klager på at ungen er for stor kan du lese deg opp på fordeler ved langtidsamming og gi et skikkelig svar tilbake lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå