Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Tulla og tøysa med gutten min på snart 5 år ved leggetid, blåste og lata om jeg spiste magen hans. Men så drar han ned trusa og sier, spis tissen min. Nei sier jeg, - Jo, spis tissen min, det er kjempe gøy - Nei jeg vil ikke spise tissen - Mamma du må, det er jo så gøy - Nei det skal jeg ikke. Har du lekt den leken før? - ja, med Per og Pål (kompiser i barnehagen) - Hvorfor lekte dere den leken da? - Fordi Per sa vi skulle det, og det var så gøy. Det kilte litt også - Den leken får du ikke lov til å leke mer, dere skal ikke spise på hverandre tiss Jeg kjenner delvis Per sin mor, og tror jo ikke han er utsatt for noe. Men han har en problem atferd med biting blandt annet. Bør jeg bekymre meg og ta det opp med barnehage eller noe, eller bare slå meg til ro med at det er helt normal utforsking av kroppen? Anonymous poster hash: 9e2c3...351
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Jeg ville nevnt det for ped.leder, i tilfelle de skulle sitte med annen informasjon enn deg som tilsier at det er en bekymring. Men slik i utgangspunktet er det ikke spesielt unormalt. Anonymous poster hash: 9e11d...01a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Opplevde noe av det samme for 3 år siden. Skjedde i bhg, 4-5 åringer. De ringte psykologer og fikk beskjed om å holde oppsyn men ikke være strenge. Utforsking er OK til et visst punkt. Jeg ville helt klart nevnt det til ped.leder som hun over nevner. Selv lekte vi som 6-7 åringer, prøvde samleie. Utrolig spennende husker jeg. Men ingen sjans om penetrering med en slapp tiss Jeg ble ikke skadet av eksperimenteringen i barneårene, heller motsatt. Jeg hadde ikke "ordentlig" sex før jeg selv var klar for det, og da var jeg myndig. Anonymous poster hash: 27f96...6f7
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Du skal selvfølgelig ta dette opp med pedleder i barnehagen, slik at de kan være føre var ift å lære barna om intimgrenser og holde oppsyn med hva ungene foretar seg i barnehagen. Det er forsåvidt normalt at de utforsker på denne måten, men plutselig en dag skjer det uten at den ene parten vil det, og da er det ikke greit. Det er dessuten greit å prøve å finne utav hvor Per og Pål har fått denne ideen fra.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Dette høres helt normalt i mine ører. Vi drev med utstrakt eksperimentering og doktorleking i den alderen og lenge etterpå. Men hvis Per har en historie med biting i barnehagen, så er det kanskje ikke så lurt å la han "spise tissen"? Anonymous poster hash: 1a45e...2ae
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 IKKE normalt!! Anonymous poster hash: 4cd1e...586
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Jeg synes heller ikke dette virker normalt. I en alder av fem er man ferdig med den orale fasen og sansene er dermed satt. Da er det ikke lenger normalt å putte ting i munn, da vil man heller berøre det. En femåring vet jo at en tiss ikke skal spises? Jeg hadde blitt bekymret. Det trenger ikke ligge noe alvorlig bak dette, men at noe har vært en inspirasjonskilde til denne type lek er mulig og da er det viktig at dette kommer fram så det ikke eskalerer. Er det snakk om overgrep er det særdeles viktig å ta det på alvor. Med andre ord hadde jeg ikke nølt med å ta dette opp med barnehagen. Jeg hadde nok også snakket med mødrene til de to guttene om at denne leken foregår. Anonymous poster hash: c28fb...6f5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Jeg fikk ikke prata med ped leder i dag, men skal forsøke i morgen. Hadde ikke lyst til å ta det praten med mange barn tilstede og alle ansatte var veldig opptatt når vi kom i dag. Mulig jeg burde ta det med mødrene og, men er litt redd de skal tro jeg beskylder noen for noe. Jeg og en kompis lekte og mye rart, men vi berørte kun med hender og kikka på hverandre. Eller vi kyssa jo, men vi smakte aldri på kjønnsorganer, falt oss ikke inn å gjøre det. Anonymous poster hash: 9e2c3...351
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Be om en samtale med pedleder I morgen, ev ta en telefon I løpet av dagen. Dette behøver ikke å være noe ille, men kan være nyttig informasjon for dem I barnehagen. Jeg er ikke prippen, men hadde ikke likt av slik lek utartet rundt mine barn. Anonymous poster hash: 921cc...ca8
Fullrulle86 Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 En ting er utforsking, en helt annen ting erå komme på å putte tissen i munnen. Jeg er ikke så bekymret for din sønn, for han er det helt uskyldig, men for Per som foreslo det derimot er det STORE varsellampe som bør lyse. Hvor har han dette fra? Selv om han har en oppegående mor betyr det på ingen måte at han ikke kan bli seksuelt misbrukt for det! Vi er altfor redde for å rope overgrep i dag. Ennå er det fortiing som gjelder. Det er store mørketall på seksuelle overgrep som ikke kommer frem før barna er blitt voksne. Håper virkelig ped.ledet sender en bekymringsmelding til BV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå