Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Venter på svar på røngten.Forventet svartid er opptil 2 uker.Hvis de ser noe galt med en gang får man svar tidligere da? Anonymous poster hash: 7f519...f73
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Nei. Svar sendes ut når røntgentlegen får sett på det, men det tar vanligvis kortere tid enn de anslår. Anonymous poster hash: 3406f...bc6
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Selvfølgelig får du beskjed raskere om de finner noe galt. Men en lege må uansett se på bildene. Er litt derfor de regner med to uker ventetid. Det som ikke haster å svare på, blir ikke prioritert. Anonymous poster hash: 35aa3...5a6
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Men noen ganger hører man ingenting, skal man regne med at alt er greit da..mannen min har enda ikke (8 måneder siden)hørt noe, og jeg venter... Anonymous poster hash: 7f519...f73
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Det er jo ofte 2 uker det tar før noen i det hele tatt ser på det, så tviler på om du får svar noe raskere desverre. Jeg var i MR for noen mnd siden. Med et kne, så ikke noe livstruende. Det var mye galt, men svaret tok de tre ukene. Det er jo litt irriterende siden det måtte behandles og opereres, og jeg skulle ønske at jeg slapp å gå di tre ukene å miste unødvendig muskulatur, for så å måtte trene opp igjen med fysio, men sånn er det bare. Anonymous poster hash: 3a3d2...589
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Men noen ganger hører man ingenting, skal man regne med at alt er greit da..mannen min har enda ikke (8 måneder siden)hørt noe, og jeg venter... Anonymous poster hash: 7f519...f73 Da kan du regne med at alt er i orden. Svaret sendes til den legen som henviser, som oftest fastlegen, og det er hans/hennes ansvar å varsle dersom noe er galt og trenger videre oppfølging eller behandling. Men det går jo uansett ann å ta en telefon til fastlegen å høre at alt var ok. Anonymous poster hash: 3a3d2...589
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 På radiologisk avdeling her tas det ca 4000 undersøkelser i uka, som skal granskes (legg merke det ordet) av en radiolog (rundt 30 stk). Det sier seg selv at det blir litt ventetid. Men man får svar så raskt som mulig Anonymous poster hash: a7f8a...f81
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Men noen ganger hører man ingenting, skal man regne med at alt er greit da..mannen min har enda ikke (8 måneder siden)hørt noe, og jeg venter... Anonymous poster hash: 7f519...f73 Da kan du regne med at alt er i orden. Svaret sendes til den legen som henviser, som oftest fastlegen, og det er hans/hennes ansvar å varsle dersom noe er galt og trenger videre oppfølging eller behandling. Men det går jo uansett ann å ta en telefon til fastlegen å høre at alt var ok. Anonymous poster hash: 3a3d2...589 Ring å hør. Ikke "regn" med,det kan fort bli skummelt. Anonymous poster hash: 8c3f0...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå