Gå til innhold

Uenig med mannen ang legging av toåring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han synes det er greit at hun gråter i senga i en halvtime. Hvis jeg sitter hos henne sovner hun på femminutter.

Jeg synes det koster så lite å gi jenta mi de minuttene med mammatrygghet når hun skal sove men mannen er drit forbanna på meg og mener det er tullete og at hun utnytter meg.

Hva synes dere? Har han rett?

Anonymous poster hash: 0c1c0...cc6

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Fem minutter er da ingen ting. Det er ikke rimelig å forvente at en toåring skal sovne med det samme du går ut av rommet.

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Mannen din er en dritt. Hva i svarte mener han er positivt med at ungen griner i en halvtime? 

Han bør få høre det, og ikke legge henne før han skjerper seg.

Anonymous poster hash: 70c58...0b9
Skrevet

Gråter for å utnytte? Huff.. jeg ville fulgt mammahjertet og sittet der de fem minuttene. . Toåringen trenger trygghet så det er viktig det du gjør. Jeg har sittet mye hos mine da de var små, men merket fort da de begynte å trenge mer grenser ift til legging.. har satt meg gradvis lenger bort..

Skrevet

Selvfølgelig har du rett! Mannen høres ut som en tullebukk! Så utrolig ondskapsfullt sagt....

Skrevet

Det du gjør nå, vil du se fruktene av senere. Aka en trygg unge :)

Anonymous poster hash: c5d4a...b4b

Skrevet (endret)

Personlig hadde jeg, hvis mulig, unngått å sitte med henne. Plutselig er hun fire og bruker mye lenger tid, og da sitter du der med skjegget i postkassen. ;-) For meg er det viktig at barna kan legge seg i senga og finne roen. Men selvfølgelig innen rimelighetens grenser og i henhold til det som føles ok for deg.

Jeg går inn og ut og trøster toåringen hvis han griner, noe han forsåvidt sjelden gjør. Sier at vi sitter rett uti stua, beroliger ham. Lar han gråte kanskje 30 sek til 1 min, går inn, trøster, koser, beroliger. Sovner typisk etter en eller to runder.

Er han syk eller det er noe annet utenom det vanlige, så sitter vi der til han sovner eller lar ham sovne på fanget, men hovedregel er sovne alene.

For ordens skyld: Jeg er helt uenig med mannen din.

Endret av uhhuhher
Skrevet

Jeg synes at begge har rett, eller gode poeng i det minste. Han har rett i at det kanskje ikke er så lurt å sitte helt inne med henne, men du har rett i at hun ikke skal ligge alene og gråte så lenge. Jeg ville valgt en mellomting, f.eks. satt meg lett synlig like utenfor døren med en bok el. og gradvis flyttet med lenger vekk/byttet til å gå litt fram og tilbake utenfor. På den måten avvenner du henne gradvis med å sitte inne med henne (det er virkelig ikke en god ide på sikt), men hun vil fortsatt være trygg på at du er der.

Anonymous poster hash: 6ec89...b83
Skrevet

Grunnen til at hun gråter en halvtime er jo sikkert fordi dere gjør forskjellig! Dere må nesten bli enige. Kjenner mange som sitter inne med ungene til de sovner, og det som før tok 5 min, tok plutselig 2 timer.

Om begge er samkjørte sovner nok barnet mye raskere og etterhvert helt uten gråt.

Har selv en 2 åring som sitter å vinker og smiler til meg når jeg går ut. Trygg unge som ikke lider noen nød av at jeg aldri sitter der inne.

Anonymous poster hash: 682ba...65a

Skrevet

En toåring utnytter ikke mammaen sin!?! :o Hun trenger trygghet og nærhet! Vær der sammen med barnet ditt, ikke hør på mannen din, han har jo ikke peiling!!:(

Anonymous poster hash: 7379c...df9

Skrevet

Du har helt rett. Mannen din er på jordet.

Vi bruker lett ca.20-30 minutter på nattingen og det er bare koselig :)

Nurket elsker å bli sunget for. Han får velge 4-5 sanger også avslutter vi alltid med favoritten hans (popsang som jeg må synge til karaokeversjon på YouTube ... hehe).

Så setter vi på "plingplong'en" på BabyCall'en og går ut. Den stopper etter 15 minutter og da sover han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...