GĂ„ til innhold

Dagmamma som har mistet omsorgen for eget barn🐙

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke forstÄ hvordan man har lov til Ä bli dagmamma nÄr man selv har mistet sitt eget barn rett etter fÞdsel. Dette pga mild psykisk utviklingshemming i fÞlge henne selv, en diagnose hun mener hun ikke burde hatt. I tillegg adferdsvansker og ADHD. Hvordan er dette mulig? Hadde du fÞlt at barnet ditt var trygg og at barnets behov ble ivaretatt nÄr ikke engang bv mener hun bÞr ha samvÊr med sitt eget barn mer en 2t/Är.

Anonymous poster hash: e8583...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blekksprut?

Anonymous poster hash: c94eb...798

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke plassert ungen min hos en dagmamma som selv  har mistet ungene sine.

Det Ä bli dagmamma er rett og slett for lett her i landet, man mÄ ikke gjennom noe av skole eller kurs, det er ingen som sjekker atester eller noe, fÞr du har blitt dagmamma :/

Anonymous poster hash: 49e83...04a
Skrevet

Hvorfor blekksprut?

HĂŠ?

Tilbake til spÞrsmÄlet sÄ ville jeg aldri hatt barnet mitt hos denne damen. Det er jo opp til foreldre om de vil ha barnet sitt hos henne

Anonymous poster hash: adc77...c25

Skrevet

Det er ikke helt uvanlig. Jeg hadde selvsagt ikke Ăžnsket Ă„ benytte en slik dagmamma om jeg visste om det, og jeg ville generelt ikke brukt dagmamma fordi jeg mener det ikke finnes tilstrekkelig kvalitetssikring.

Jeg kjenner til mange tilfeller hvor folk som har mistet omsorgen for egne barn jobber i barnehage eller er dagmamma. Barneverntjenesten har taushetsplikt og det finnes ingen kontrollinstans for dette.

Anonymous poster hash: 71278...177
Skrevet

Hvorfor blekksprut?

HĂŠ?

Tilbake til spÞrsmÄlet sÄ ville jeg aldri hatt barnet mitt hos denne damen. Det er jo opp til foreldre om de vil ha barnet sitt hos henne

HĂŠ hva da?

Skrevet

Hvorfor blekksprut?

HĂŠ?

Du har en blekksprut bak overskriften din

Skrevet

NÄr man hyrer en dagmamma er man vel selv ansvarlig for Ä sjekke attester osv, og det bÞr man jo gjÞre fÞr man inngÄr noen avtale (tenker da for eksempel attester fra andre hun har passer barn for, for ikke Ä snakke om vandelsattest).

Jeg ville pÄ ingen mÄte overlatt ansvaret for barnet mitt til en person med lett psykisk utviklingshemming (det er en diagnose som er lett mÄlbar og i liten grad basert pÄ synsing - sÄ det skal nok noe til at den er feil), adhd og ikke minst adferdsvansker. Spesielt ikke nÄr hun ikke virker Ä ha et realistisk syn pÄ hvorfor hun har mistet omsorgen for eget barn.

En ting er om et slikt menneske hadde jobbet i en barnehage med andre voksne rundt seg - der man kontrollerer hverandre og der mer kompetente voksne stÄr for det pedagogiske. Hun kunne sikkert fungert bra i en sÄnn setting, men jeg ville ikke tiltrodd henne Ä vÊre alene med barnet mitt store deler av dagen.

Skrevet

NÄr man hyrer en dagmamma er man vel selv ansvarlig for Ä sjekke attester osv, og det bÞr man jo gjÞre fÞr man inngÄr noen avtale (tenker da for eksempel attester fra andre hun har passer barn for, for ikke Ä snakke om vandelsattest).

Jeg ville pÄ ingen mÄte overlatt ansvaret for barnet mitt til en person med lett psykisk utviklingshemming (det er en diagnose som er lett mÄlbar og i liten grad basert pÄ synsing - sÄ det skal nok noe til at den er feil), adhd og ikke minst adferdsvansker. Spesielt ikke nÄr hun ikke virker Ä ha et realistisk syn pÄ hvorfor hun har mistet omsorgen for eget barn.

En ting er om et slikt menneske hadde jobbet i en barnehage med andre voksne rundt seg - der man kontrollerer hverandre og der mer kompetente voksne stÄr for det pedagogiske. Hun kunne sikkert fungert bra i en sÄnn setting, men jeg ville ikke tiltrodd henne Ä vÊre alene med barnet mitt store deler av dagen.

En privatperson har ikke anledning til Ă„ innhente politiattest.

Anonymous poster hash: 7ab79...80b

Skrevet

En privatperson har ikke anledning til Ă„ innhente politiattest.

Anonymous poster hash: 7ab79...80b

Nei, men det har ikke en ordinÊr arbeidsgiver heller vel? man sÞker om Ä fÄ det selv, og sÄ viser/gir man den til arbeidsgiver. I alle fall sÄnn jeg gjorde det da jeg leverte attest.
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

forsÞk pÄ identifisering av person er fjernet. Det er ikke lov til Ä navngi personer pÄ den mÄten her pÄ forumet, vennligst les forumreglene.

JW, brukermoderator

Skrevet

Tenker folk mÄ slutte og vÊre sÄ raske til og dÞmme

Anonymous poster hash: 27170...16a
Skrevet

Hadde ikke overlatt barna mine til en person som ikke er normalt utrustet psykisk. Blir litt annerledes hvis vedkommende er ansatt i barnehage fex. Men en dagmamma som driver pÄ alene, aldri i livet.

Det er mest det at hun er testet og funnet lettere psykisk utviklingshemmet jeg reagerer pÄ. At en person mister barna sine kan ha mange grunner, og folk kan ogsÄ endre seg.

Skrevet

Hadde aldri hatt barna mine hos dagmamma som har mistet omsorg for egne barn. Selvsagt!

Anonymous poster hash: d6521...1ae

Skrevet

Lov til Ä bli dagmamma? Det er foreldrene til barna som passes som bestemmer hvem som fÄr "lov" til Ä bli dagmamma, hvem som helst kan bli det.

Anonymous poster hash: 43aca...4ff
Skrevet

Hadde ikke overlatt barna mine til en person som ikke er normalt utrustet psykisk. Blir litt annerledes hvis vedkommende er ansatt i barnehage fex. Men en dagmamma som driver pÄ alene, aldri i livet.

Det er mest det at hun er testet og funnet lettere psykisk utviklingshemmet jeg reagerer pÄ. At en person mister barna sine kan ha mange grunner, og folk kan ogsÄ endre seg.

Det er barnet som er lettere puh, vel,og derfor ikke lenger bor hos mor?

Anonymous poster hash: 47222...713

Skrevet

Det er barnet som er lettere puh, vel,og derfor ikke lenger bor hos mor?

Anonymous poster hash: 47222...713

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...