Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Har barna (og dere selv) hatt mange flått i år? Gjør dere som anbefalingene sier, og putter flåtten i fryseren (i tilfelle en blir syk)? Her plukker jeg støtt flått av ungene, har utrolig nok ikke funnet på meg selv. Men har ikke tatt vare på de da, frister lite å ha fryseren full av flått. Måtte vel i så fall hatt oversikt over hvilke flått som har vært så hvilken unge? Hvordan gjør dere det?? Anonymous poster hash: 69e58...0f7
Blomstogbier Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 1 flått, som ikke satt fast. Det er mye flått her. Nei, jeg putter ikke flått i fryseren, for at man skal bli syk av flått må den ha sittet fast på deg i over et døgn (48t tror jeg), og sjekker man seg selv og barna hver dag, unngår man det
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Masse flått her. Mini har hatt 3 stk, mens vi voksne faktisk ikke har fått noen. Har ikke hatt flått siden jeg var barn overraskende nok. Har ikke fryst dem ned, hun fikk dem i barnehagen og de ble plukket av der ganske fort. Anonymous poster hash: 3e007...49f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Masse flått her. Mini har hatt 3 stk, mens vi voksne faktisk ikke har fått noen. Har ikke hatt flått siden jeg var barn overraskende nok. Har ikke fryst dem ned, hun fikk dem i barnehagen og de ble plukket av der ganske fort. Anonymous poster hash: 3e007...49f Her trodde dei bhg at flått var lus. Imponert over kunnskapen de besitter. Anonymous poster hash: 2b66b...4b0
februarprins2013 Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 her jeg bor er det masse, har aldri hatt en forløpig og heller ikke sønnen min,men katten derimot har hatt opptil 20 stk i alle fall løpet av sommeren
magica fra tryll Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Masse flått her vi bor, men plukker så og si bare flått av hunden og kattene.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 Jeg har dratt de ned i do jeg. Anonymous poster hash: 09561...6ee
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Mye flått her. De vi har funnet har blitt tapet på en tapebit som vi skriver barnets navn og dato på og legger den i en liten boks i fryseren. Anonymous poster hash: 88e2a...259
the amazing spidermamma Skrevet 2. august 2015 #9 Skrevet 2. august 2015 Hvorfor skal den fryses ned?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Hvorfor skal den fryses ned? Så de kan undersøkes for sykdom hvis personen som hadde flåten blir syk. Anonymous poster hash: bfbbf...1fb
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Det skal visst være mye flått her, men jeg har bare fått det ett år, for noen år siden. Da fikk jeg 9 på en skogstur, og 2-3 ved et par andre anledninger. Etter det har jeg ikke hatt noen, og barna mine på 3 og 4 har aldri hatt. Har ikke hørt om at man skal putte dem i fryseren. Anonymous poster hash: 7d863...2e4
Bustetroll Skrevet 2. august 2015 #12 Skrevet 2. august 2015 Er nabo med skogen, bokstavelig talt. Men om det er mye flått her vet jeg egentlig ikke. Har aldri hatt flått selv, barnet har aldri hatt flått, og bikkja på 6 år har hatt 2 flått i hele sitt liv pluss en som satt på pelsen hans en gang. Men den børstet jeg vekk og tente på. Poff!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #13 Skrevet 2. august 2015 Gutten min fikk en. Ringer legen i morgen og ber om antibiotika. En av fire flått har sykdommen og en trenger ikke å få den røde ringen. Kjenner en som er syk, ble oppdaget 4 år etter bittet. Anonymous poster hash: 63823...3cf
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #14 Skrevet 2. august 2015 Masse flått hjemme og på hytta. Ene ungen har fått en flått, vi andre har aldri fått. Kattene har endel. De får dråper for det og da er det ikke mange vi finner, men nå har dyrebutikken vært utsolgt lenge så en stund siden de har fått. Det merkes. Aldri tenkt over hva jeg skal gjøre utover å fjerne de og se om det er noen reaksjon etterpå. Slikt får sykepleiermannen min ha kontroll over... Anonymous poster hash: bc1dc...c28
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #15 Skrevet 2. august 2015 Masse flått hjemme og på hytta. Ene ungen har fått en flått, vi andre har aldri fått. Kattene har endel. De får dråper for det og da er det ikke mange vi finner, men nå har dyrebutikken vært utsolgt lenge så en stund siden de har fått. Det merkes. Aldri tenkt over hva jeg skal gjøre utover å fjerne de og se om det er noen reaksjon etterpå. Slikt får sykepleiermannen min ha kontroll over... Anonymous poster hash: bc1dc...c28 Må legge til at han jeg kjenner som nå er syk er sykepleier. De stjernetegnene var ikke lette å skjønne. Han husker ikke at han var bitt engang. Ble akutt lagt inn 4 år senere. I Tyskland gir de antibiotika ved flått bitt,er en grunn. Anonymous poster hash: 63823...3cf
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #16 Skrevet 2. august 2015 Gutten min fikk en. Ringer legen i morgen og ber om antibiotika. En av fire flått har sykdommen og en trenger ikke å få den røde ringen. Kjenner en som er syk, ble oppdaget 4 år etter bittet. Anonymous poster hash: 63823...3cf En av fire??? En av femti er det rette tallet. Tror ikke du får antibiotika på det grunnlaget altså. Anonymous poster hash: 69e58...0f7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #17 Skrevet 2. august 2015 Tror nok min venninne vet bedre,hennes mann som er rammet. Men nå ligger Tyskland langt foran oss på mye dessverre. Anonymous poster hash: 63823...3cf
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #18 Skrevet 2. august 2015 Gutten min fikk en. Ringer legen i morgen og ber om antibiotika. En av fire flått har sykdommen og en trenger ikke å få den røde ringen. Kjenner en som er syk, ble oppdaget 4 år etter bittet. Anonymous poster hash: 63823...3cf En av fire??? En av femti er det rette tallet. Tror ikke du får antibiotika på det grunnlaget altså. Anonymous poster hash: 69e58...0f7 kommer vel an på hvor i landet man er det Anonymous poster hash: 88e2a...259
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå