Gå til innhold

Sender dere syke barn på samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg ikke får sendt de på samvær må jeg være hjemme fra jobb med de på mandag. De ligger med 40 i feber nå og vil ikke dra på samvær.

Anonymous poster hash: 92ac5...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du villet dratt med 40 i feber?

Anonymous poster hash: 5fa61...709

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? De sendes til en FORELDER, altså en nær omsorgsperson. Hvis de har tilstrekkelig samvær og tilknytning til denne forelderen, så ser jeg ikke problemet. Eller er det mor som skal ta unna snørr, feber og tårer, mens far skal bare være en kul lekepappa?

Anonymous poster hash: f2be8...185
Skrevet

Nei, hun må ta tog eller kjøres, 3 timer en vei. Og hun vil som oftest være hjemme når hun er syk.

Anonymous poster hash: 36209...805

Skrevet

Nei. Det er lang reisevei og som de fleste syke vil også mine barn være hjemme i senga når de er syke.

Anonymous poster hash: f3555...73b

Skrevet

Pappan er verdens beste pappa og bor også 10 min unna. Så ja, det gjør jeg.

Anonymous poster hash: b6890...21f

Skrevet

Nå vil jeg si det er forskjell på om barna må kjøre 10 minutter, eller om det dreier seg om tre timer for å komme til far. Og om det er kollektiv transport eller privat bil.

Om formen er bedre i morgen, kan de ikke dra da? Hva sier far?

Skrevet

Du kan vel ikke bare velge? Samvær er vel avtalt og en del av delt foreldreansvar? Far kan vel også ta seg av en syk unge.

Skrevet

Som mor, og jeg kjenner min ex, så nei til han sender jeg ikke syke barn på samvær.

Får de tilbake uansett i døra.

Anonymous poster hash: 83c1a...8bd

Skrevet

En sender ikke syke barn på samvær når reiseveien er så lang.

Anonymous poster hash: b4b93...331

Skrevet

Gjorde det engang. Gjør det ikke igjen og det har jeg sagt klart ifra om. Ungen var syk 5 dager før han reiste til far. Far proppet I han smertestillende og sa at feberen ga seg visst da og tok han med på mange ting...ungen var livredd hørte jeg fra andre.

Det førte til at ungen måtte være hjemme I 7 dager til for far måtte gjøre noe...og ungen vil helst ikke til far igjen.

Også lang avstand her.

Anonymous poster hash: 22e41...71d

Skrevet

Spørs litt hvordan situasjonen er hos dere. Her har mor hovedansvaret, de har 60/40. Mor har da automatisk alle sykedager med barna. Mor måtte sende inn bekreftelse til NAV for å fordele sykedagene. Barnet blir sendt ved sykdom, men med visse unntak; for syk for reisen og ved veldig smittsom sykdom som omgangssyken (ikke vits å spre smitten til nok en familie.

Anonymous poster hash: b428a...b5c

Skrevet

Ser det an. Spyr de: nei. Feber, hoste: ja, hvis turen mellom de to husene ikke blir for masete for dem. Det er 20 min i bil.

Anonymous poster hash: af4ab...a98

Skrevet

Nei, lar barnet hvile hjemme i sengen sin.

Uannsvarig og sende syke barn på reise...

Anonymous poster hash: d2928...19d
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt fra meg et barn med 40 i feber og tre timer lang reisevei, uansett hvor bra pappa er som omsorgsperson. Er man syk vil man gjerne være hjemme i sin egen seng og det er helt greit. 

Skrevet

Nå bor jeg med barnefar , men kan bare svare utfra at jeg selv var skilsmissebarn. Pappa pleide å si at jeg kunne velge når jeg var syk og egentlig skulle til han, han visste at når man er syk er det som regel mamma som gjelder . Så ofte jeg da holdt meg hos mamma, men kunne fint hende pappa ringte og sa han sto utenfor med ett Donald blad eller en pose smågodt jeg kunne ha når jeg lå under dyna . Og for å understreke , foreldrene mine samarbeidet ikke , her var det ett veldig tøft brudd . Men det handlet om å se meg når jeg var syk og hva jeg trengte , derfor spurte pappa meg alltid når jeg var syk hvor jeg ønsket å være. Fikk skikkelig høy feber en samvær helg også hos pappa, da også spurte han om jeg ønsket å bli kjørt hjem til mamma no jeg ønsket. Handlet ikke om at han ikke bra nok omsorgsperson, men at mamma som regel er eneste man ønsker når man er syk . Er det her i huset også. Skikkelig pappa gutt egentlig , men er han syk eller lei seg kommer han alltid til meg .

Anonymous poster hash: 1557d...d1f

Skrevet

I vår avtale fra FVK står det at barnet blir der det er til de er friske. Altså ikke feber. Vi var begge enige om dette. Det er ikke godt å måtte kle på seg å reise med bil når man har høy feber.

Om reiseveien er kort og barnet selv sier de vil er det anderledes kanskje.

Anonymous poster hash: dd3b7...69f

Skrevet

Mine barn blir hos meg da, de måtte ellers tatt toget i 2,5 time, det er ikke gøy da man er syk.

Anonymous poster hash: 53914...c1c
Skrevet

Hvordan valgte dere å løse dette, hi?

Anonymous poster hash: 5fa61...709

Skrevet

Nei, og får henne gjerne i retur om hun blir syk hos far. Men det er helt greit, hun vil nok helst være hjemme i ro og mak når hun er syk uansett.

Skrevet

Det kommer til ann på hvordan syk han er.

Har han nesten 40 i feber så skal han selvsagt få slippe en time med biltur.

Men når han var mindre så kastet han opp all mat så fort han var forkjølet pga store mandler,å far mente at da kunne jeg bare ha han i stedet for å levere han til far.

Syns det er tull at ikke far kan ha barnet da,han ville nok bare unngå å tørke opp oppkast kan jeg tenke meg.

Anonymous poster hash: 109a1...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...