Gå til innhold

Svigermor som snakker nedsettende om mitt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hos svigermor nå med alle 3 barna. 2 av de har min man og jeg sammen. De er i følge svigermor engler og i det hele tatt.

Det eldste barnet på 10 sitter hun og baksnakker hele tiden.

Hun er i følge henne:

- Asosial

- Rotete

- Lat

- Respektløs

- Døv

- Dårlig til det meste.

- Mindre pen

Etc etc.

Jeg kjenner jeg begynner å bli mektig lei. Jeg forsvarer barnet etter beste evne. Men kjerringa har endel imot meg og. Blant annet mener hun at jeg ikke har kontroll på ungene og at det er mannen som gjør storparten av oppdragelsen. Det stemmer selvfølgelig ikke, snarere tvert imot.

Jeg sitter midt i sladrehelvete. Gjør jeg en ting som ikke svigermor liker så vet hele slekta det før middag. Holder på å bli gal. Det samme gjelder mannen.

Hun slenger forresten drit om resten av slekta også. Tante maren er en løgner og har pengeproblemer sier hun til tante siv. Til tante maren forteller hun at onkel Truls og tante siv er på randen av skilsmisse pga utroskap. (ikke bevist men hun antar mannen har vært utro).

Og sånn går dagen.

3 uker til så er det Hjem.

Takk for at du leste mitt oppgulp. Hjelper å skrive ned frustrasjonen.

Anonymous poster hash: 49a8a...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra hjem nå?

Anonymous poster hash: 4605b...f20
Skrevet

Og dette godtar din mann?? Da er han faktisk verre!

Anonymous poster hash: bbdd8...846

Skrevet

Dra hjem nå?

Anonymous poster hash: 4605b...f20

Joda om jeg hadde hatt 9000 ekstra til flybillettene så hadde jeg det. Ellers er det en 3 dagers tur med bil.

Skrevet

Men herregud, du må jo stå opp for ungen din!

Skrevet

Og dette godtar din mann?? Da er han faktisk verre!

Anonymous poster hash: bbdd8...846

Nei. Han sitter her og forsvarer alle sammen han også.

Skrevet

Dette hadde jeg ikke godtatt. Hadde snakket med mannen og krevd at vi pakker sammen pikkpakket og drar et annet sted på ferie de siste tre ukene. Mine barn skal få sleppe den byrden å oppleve voksne mennesker som baksnakkende og ekle. Svigermoren din vitnes å ha elendige holdninger og opptrer lavstatus. Æsj.

Anonymous poster hash: 308c8...ec4

Skrevet

Dra!

Tre dager med bil er bedre enn en dag til og ihvertfall TRE UKER med sånt piss!

Skrevet

Finnes vel hotell der dere er? Hadde aldri aldri aldri akseptert at noen snakket slikt om mitt barn. Hadde aldri utsatt mitt barn for en slik situasjon selv om sikkert denne svigermora sier det direkte til 10 åringen. Dette er et hån mot deg og 10 åringen, noe jeg ikke hadde villet sittet og forsvart og forsvart. ..jeg hadde tatt inn på hotell.

Vi kan ikke beskytte barna våre mot alt i verden, men vi kan beskytte de mot mennesker som åpenlyst sårer de på en slik måte.

Stå opp for ditt barn

Skrevet

Jeg går så langt og sier at du er SLEM som vil utsette både barnet og deg selv for dette i 3 uker. Selv om dama kanskje ikke sier dette til barnet så merker hun det garantert...forskjellsbehandling. Dette utsetter du bare ikke ungen din for

Anonymous poster hash: f19f5...8de

Skrevet

Hun sier det ikke direkte til barnet.

Vi har annen familie her som vi ser sjelden og blir værende for mannens del. Han ser broren sin kanskje 2 ganger i året og de hadde et tett forhold før.

Det blir vel å begrense tiden som brukes med svigermor og kun se henne ved familiesammenkomster resten av ferien. Jeg tror ikke mannen blir vanskelig å beregne ettersom han aller helst skulle vært med sin bror daglig.

Selv om jeg hater fiske så blir det nok en del av det med mannens bror og ungene resten av ferien.

Så kan svigermor sitte der i husvognen.

Hi

Skrevet

Oi, jeg hadde i alle fall ikke bestilt en 4-5 ukers tur dit neste sommer! Mannen din må jo manne seg opp og være en skikkelig stepappa for ditt eldste barn

Skrevet

Er hos svigermor nå med alle 3 barna. 2 av de har min man og jeg sammen. De er i følge svigermor engler og i det hele tatt.

Det eldste barnet på 10 sitter hun og baksnakker hele tiden.

Hun er i følge henne:

- Asosial

- Rotete

- Lat

- Respektløs

- Døv

- Dårlig til det meste.

- Mindre pen

Etc etc.

Jeg kjenner jeg begynner å bli mektig lei. Jeg forsvarer barnet etter beste evne. Men kjerringa har endel imot meg og. Blant annet mener hun at jeg ikke har kontroll på ungene og at det er mannen som gjør storparten av oppdragelsen. Det stemmer selvfølgelig ikke, snarere tvert imot.

Jeg sitter midt i sladrehelvete. Gjør jeg en ting som ikke svigermor liker så vet hele slekta det før middag. Holder på å bli gal. Det samme gjelder mannen.

Hun slenger forresten drit om resten av slekta også. Tante maren er en løgner og har pengeproblemer sier hun til tante siv. Til tante maren forteller hun at onkel Truls og tante siv er på randen av skilsmisse pga utroskap. (ikke bevist men hun antar mannen har vært utro).

Og sånn går dagen.

3 uker til så er det Hjem.

Takk for at du leste mitt oppgulp. Hjelper å skrive ned frustrasjonen.

Beklager din mann ta der opp med henne. Han stiller vel opp som stefar for din eldste?

Anonymous poster hash: 92cc0...30c

Skrevet

For mannens del?

Jeg hadde beskyttet barnet mitt

Gjest Antarctica
Skrevet

"Hør nå mor/svigermor. Det er noe vi må si til deg, og det er ikke åpent for avbrytelser nå. Når vi bruker av vår DYREBARE ferie til å være sammen med DEG, så er det ikke for mye forlangt at alle prøver å få det til å bli hyggelig. Nå har vi sittet i x (sett inn tall her) dager og hørt deg snakke stygt om andre mennesker og sette merkelapper på dem. Det er ubehagelig og opprørende, og hvis du ikke akter å slutte med det, så må vi reise hjem, og det allerede i morgen. Dette er ikke til diskusjon, det er til informasjon.

Og én ting skal du dessuten få vite helt spesifikt: jeg har samme forhold til mitt eldste barn som til de yngste, og det er derfor totalt smakløst slik som du snakker om henne. Jeg blir bare trist og flau av å høre deg æresskjelle en tiåring. Man må lure på hva en person er laga av som driver på sånn. At du er myrsnipe selv er så sin sak, men da får du prøve å leve deg inn i at andre også er det. Den mobbekampanjen din er bare latterlig."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...