Gå til innhold

Fullmåne og fødsler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror dere fødestuene/ avdelingene forventer flere fødsler ved fullmåne enn ellers? Altså om de snakker seg i mellom at nå kommer det sikkert et "fødeboom"?:)

 

 

Anonymous poster hash: 3cf5d...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er gjort noe seriøs forskning på det, men på den tvserien om fødende mener jeg å huske at jordmødrene hadde en kalender de satte knappenåler i. Knappenålene representerte babyene og det var flere fødende enn gjennomsnittet ved fullmåne. Spurte jordmoren jeg gikk til om det samme og hun sa også at de hadde mer å gjøre på fullmånenetter.

 

Anonymous poster hash: 14dfa...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fødeavd. har slike "kalendere", de viser IKKE flere fødsler ved fullmåne!

 

Anonymous poster hash: d1162...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst bare overtro og ikke statistisk fundamentert, men jeg fødte igår akkurat da månen var som fullest😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det var stor aktivitet på "min fødeavdeling" nå mens det var fullmåne så er det rolig når jeg skal inn om forhåpentligvis få dager😁

Hi

 

Anonymous poster hash: 3cf5d...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser på at det var stor aktivitet på "min fødeavdeling" nå mens det var fullmåne så er det rolig når jeg skal inn om forhåpentligvis få dager😁

Hi

 

Anonymous poster hash: 3cf5d...593

Hehe, ja man kan jo håpe på det! Var ihverfall veldig travelt på fødestua da jeg fødte igår, så hadde ikke mindre enn fire ulike jordmødre innom på den forholdsvis raske fødselen min😄 Men snakket litt med dem om det, og de sa at stort sett var det fullt trøkk gjennom hele juli og august, og de ba en stille bønn om at barnehage-opptaket snart burde endres til to ganger i året. Som jeg meget godt kan være enig i forsåvidt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har født to ganger ved fullmåne og er født ved fullmåne selv, men har hørt det er overtro og at jordmødre sier de ikke opplever forskjell. I den britiske fødeavdelingen mente de at det var ekstra mange fødsler ved fullmåne.

 

Det er var ikke samme maset i media om barnehageopptak da min eldste ble født, da var det heler ikke den 1. Septemberregelen, men det var like stort trøkk på føden som nå ( han er født 2. August)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte selv ved fullmåne.

Di hadde en kalender med sånne knappenåler som også nevnt over her og det var flest fødsler ved fullmåne.

Så jeg tror på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...