Gå til innhold

Kikhullsoperasjon - gravid... skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :-) 

Jeg har nylig hatt en kikhullsoperasjon (5 dager siden) og i alt stresset tenkte jeg ikke på å "følge" med på når jeg skulle hatt mensen. Tenkte på det i dag, tok en test og her lyser den positiv. Dette vil da si at jeg faktisk er 7-8 uker på vei. 

Selvfølgelig er legekontor stengt så får ikke snakket med lege, og lurer derfor på om noen vet om et foster kan ha tatt skade av dette? Noen som har gått gjennom operasjon selv under en graviditet der alt gikk fint?

Anonymous poster hash: b8120...3b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikhull i seg selv, sier veldig lite. Hvilke medikamenter du har fått er interessant. Tviler på at et har gjort noen skade, men skjønner at du blir redd!

Anonymous poster hash: ccb2b...0fe

Skrevet

Kommer vel an på hvor på kroppen de har vært inne og på om du fikk spinal, narkose eller lokal bedøvelse. Min erfaring er at de spør om du er gravid før det gjøres prosedyrer som kan skade et evt foster.

Anonymous poster hash: 0cd6c...8c4

Skrevet

Jeg opererte i mai, og da testet de meg faktisk! Mulig det var av andre årsaker, men greit å vite.

Anonymous poster hash: ccb2b...0fe

Skrevet

Jeg lå i normal narkose. 

Fikk sterke smertestillende med meg hjem, men har kun tatt paracet siden jeg ikke syns luftsmertene var så ille. 

De var inne å sjekket eggledere pga endometriose og brant bort litt arrvev. 
Glemte selvfølgelig å skrive alt dette i hovedinnlegget da jeg glemmer at ikke alle med kikhullsoperasjoner gjør det samme som jeg måtte  :ler:  :ler:

Skrevet

De spurte ikke meg, ettersom det var min gynekolog som var med på dette. Har vært hos han i et års tid siden vi har vært prøvere i 14 måneder og de nettop fant ut som endometriosen. Ifølge min gyn så var tydeligvis en graviditet "helt umulig" for meg pga for tynne slimhinner og betente eggledere.... Så dette er et lite mirakel-barn altså <3 Men blir selvfølgelig nervøs av å tenke på farene. Men igjen vet jeg jo om alle disse om må operere visse ting under graviditeter uten at foster tar noe skade. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...