Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 Av mann som juger. Nå har han igjen dratt på kompistur som skulle være fra i går ettermiddag til ikveld, og ser ikke ut som han kommer hjem ikveld som avtalt, selv om jeg spurte TYDELIG og flere ganger NÅR han skal komme hjem. Dette er en mann som drar på sånne turer relativt ofte (det vil si minst en gang annenhver måned), og sist gang, som var for 3 uker siden, så "låste" han meg hjemme en hel helg da han dro fredag morgen og kom søndag ettermiddag, istedet for lørdag formiddag som avtalt. Vi har en liten baby og flere småbarn, og denne juginga begynte etter at babyen kom (det hendte i ny og ne før, kanskje en gang i året, men aldri så ille som nå). Har lyst til å kaste hele gubben ut av huset, rett og slett. Hvordan jeg vet at han ikke kommer hjem? Joda, ringte kompisen hans og kompisen sa at han enda var full, ergo kan han ikke kjøre bil i dag. Han gir heller aldri beskjed at han kommer senere, eller rettere sagt, en annen dag, enn avtalt. De første gangene ble jeg bekymret om noe skjedde med ham siden han verken ga tegn fra seg eller kom hjem som avtalt, mens nå er jeg egentlig likegyldig og har sluttet å bry meg. Tror ikke terapi hjelper heller, han vet godt at han har oppbrukt alle sjansene sine (var episoder med flørting med andre og mye annet som gikk ut på akkurat løgner før som gjorde at jeg nesten kastet ham ut). Flere som kan fortelle meg at en slik man går det an å endre, eller er det bare gi opp med en gang? Anonymous poster hash: 57c63...86b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Det skal svært mye til å endre et forhold som er basert på at en av partene ikke respekterer den andre. Anonymous poster hash: 621e0...94b
Gjest Antarctica Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 Du har skrevet om dette før. Du fikk varianter over dette svaret: sånn atferd er uansvarlig, uakseptabel og for de fleste en total deal-breaker. Jeg hadde ikke ønsket å dele mitt liv med en sånn person, men så har jeg da også nulltoleranse for løgn.
3 i april Skrevet 1. august 2015 #4 Skrevet 1. august 2015 Hadde kastet han ut. Faktisk så hadde hadde han funnet kofferten på trappa når han endelig fant det for godt og komme hjem. Du trenger faktisk en pause fra denne drittungen. Og du bør gi klar beskjed om at døren er lukket frem til han tar seg kraftig sammen og klarer og bevise at han er blitt en ekte mann som tar seg av kone og unger. Du må sette ned foten, for så lenge du aksepterer og ikke gjør noe med situasjonen så kommer han bare til og fortsette. Mulig han tenker at så lenge dere har barn og en liten baby så blir du uansett og dermed tror han at han kan gjøre som han vil.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #5 Skrevet 1. august 2015 Så vanvittig slitsomt! Tenk på deg selv nå. Høres ut som om at du vil klare deg bedre uten den tosken der. For en egoistisk dust! Anonymous poster hash: 1c98c...181
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #6 Skrevet 1. august 2015 Han er utro og ferdig med deg. Anonymous poster hash: 665d0...4dd
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #7 Skrevet 1. august 2015 Han er utro og ferdig med deg. Anonymous poster hash: 665d0...4dd Nope, han er nok ikke utro på et øde vann med 3 kompiser dritings Ingen av dem jeg kjenner er så lite classy at de ønsker å ha en elsker som knuller dem i fylla på guttetur altså... Og hvorfor kommer han hjem til meg hvis han er ferdig med meg da? Jeg tror rett og slett at han bare er umoden, til tross for alderen (41). Før meg har han aldri bodd med en dame før, bare hatt småkjærester. Vi har vært sammen i 6 år og det er bare det siste året dette begynte (form for 40-års krise?). Skal ihvertfall forlange parterapi ASAP og at han kanskje flytter ut en stund og beviser at han kan ta vare på en familie før han er velkommen tilbake hit. Anonymous poster hash: c0fbe...edc
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #8 Skrevet 1. august 2015 Hadde kastet han ut. Faktisk så hadde hadde han funnet kofferten på trappa når han endelig fant det for godt og komme hjem. Du trenger faktisk en pause fra denne drittungen. Og du bør gi klar beskjed om at døren er lukket frem til han tar seg kraftig sammen og klarer og bevise at han er blitt en ekte mann som tar seg av kone og unger. Du må sette ned foten, for så lenge du aksepterer og ikke gjør noe med situasjonen så kommer han bare til og fortsette. Mulig han tenker at så lenge dere har barn og en liten baby så blir du uansett og dermed tror han at han kan gjøre som han vil. Det tror jeg også nå egentlig... At han tror at han har meg "trygt" fast slik at jeg ikke forsvinner noe sted uansett hva han foretar seg. Tror jeg får begynne å bygge meg selv opp slik at jeg kan forlate ham. Per nå er jeg ikke klar å si "ha det" for godt, er alt for svak slik jeg er nå. Anonymous poster hash: c0fbe...edc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Det høres ut som en 40 årskrise helt etter boka. Hvis du har tro på at terapi kan hjelpe, så gjør et forsøk for barnas skyld. Hvis ikke, så er det best å avslutte først som sist. Det blir svært utrygt for barna å ha en far som bare forsvinner på denne måten. Anonymous poster hash: bd61e...200
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Hva med å sette en koffert med klær på trappa med beskjed om at han får flytte hjem til mamma helt til han kan oppføre seg som en mann? Anonymous poster hash: 1ae93...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå