Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 Jeg har blitt bedt meg på en festival av en jeg ikke kjenner så veldig godt,men vi har hatt det hyggelig når vi først er ilag. Han skal spandere billetten min. Nå spør han om det er greit at han overfører penger til min konto,også at jeg tar ut pengene for han. Han sier at han har mistet bankkortet sitt.Så langt sa jeg at det var greit. Men nå sier han at han trenger fødsel og personnummer + kontonummer,så går han bare på Kiwi å setter de inn. Stemmer det at han trenger personnummeret mitt for å gjøre det? Merker bare at jeg blir skikkelig paranoid å ikke liker å gi personnummer fra meg. Anonymous poster hash: 21230...e35
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Hadde ikke gitt fra meg personnummer. Han kan overføre penger gjennom banken og da trenger han kun kontonummer. Anonymous poster hash: 82f0b...9fa
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 ps. jeg tror forresten ikke man kan overføre penger i bank i butikk. Anonymous poster hash: 82f0b...9fa
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #4 Skrevet 1. august 2015 Hadde ikke gitt fra meg personnummer. Han kan overføre penger gjennom banken og da trenger han kun kontonummer. Anonymous poster hash: 82f0b...9fa Men festivalen er ikveld,å så fort kommer ikke pengene inn. Anonymous poster hash: 21230...e35
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #5 Skrevet 1. august 2015 Ikke gi ham personnummeret ditt. Det trenger han ikke. Anonymous poster hash: 7fe47...1bb
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #6 Skrevet 1. august 2015 Ikke gi ut personnummer! Trenger kun kontonr! Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #7 Skrevet 1. august 2015 Hadde ikke gitt fra meg personnummer. Han kan overføre penger gjennom banken og da trenger han kun kontonummer. Anonymous poster hash: 82f0b...9fa Men festivalen er ikveld,å så fort kommer ikke pengene inn. Anonymous poster hash: 21230...e35 Han får uansett ikke satt inn penger direkte på din konto uten gylig legitimasjon om at han er eier av kontoen. Om det er det han tenker å gjøre. Så han må overføre fra sin konto til din konto. Og da trenger han ikke personnumret ditt. Anonymous poster hash: 82f0b...9fa
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #8 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene. Anonymous poster hash: 07281...6f2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #9 Skrevet 1. august 2015 Seriøst, dette skulle vært et fag i skolen! Betal kontant på festivalen da vel, er ikke verre enn det. Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #10 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene. Anonymous poster hash: 07281...6f2 Da må HI også bruke Vips ellers får hun ikke pengene og det funker bare på dagen om man har konto i samme bank Anonymous poster hash: 82f0b...9fa
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #11 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene. Anonymous poster hash: 07281...6f2 Det sa jeg også men han har visst erfaringer med at vipps bruker en hel dag før pengene kommer inn på kontoen. Anonymous poster hash: 21230...e35
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #12 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene. Anonymous poster hash: 07281...6f2 Da må HI også bruke Vips ellers får hun ikke pengene og det funker bare på dagen om man har konto i samme bank Anonymous poster hash: 82f0b...9fa Jeg har DNB å han har sparebanken. Anonymous poster hash: 21230...e35
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #13 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene.Anonymous poster hash: 07281...6f2 Det sa jeg også men han har visst erfaringer med at vipps bruker en hel dag før pengene kommer inn på kontoen. Anonymous poster hash: 21230...e35 men du kan jo bruke dine penger til å betale med, om du ser at han overfører penger, så kommer de jo bare litt senere...du vil jo få de dagen etter bare Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #14 Skrevet 1. august 2015 Og hva begrunner han det at han trenger personnummeret ditt med? Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #15 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene.Anonymous poster hash: 07281...6f2 Det sa jeg også men han har visst erfaringer med at vipps bruker en hel dag før pengene kommer inn på kontoen. Anonymous poster hash: 21230...e35 men du kan jo bruke dine penger til å betale med, om du ser at han overfører penger, så kommer de jo bare litt senere...du vil jo få de dagen etter bare Anonymous poster hash: ff50c...6a0 Stoler bare helt på at han faktisk overfører de. Kjenner han ikke såå godt at jeg vet om han er til å stole på når det gjelder sånt. Men at han spanderer ting på meg er hvertfall helt vanlig Han virker bare som en ensom ulv som gjerne betaler for at jeg kan være med på ting med han. Er alenemamma og studerer så hadde ikke hatt mulighet til å være med på alt mulig om ikke han spanderte. Vil gjerne være med ikveld også men er veldig skeptisk til å gi personnummeret mitt,tenk om det skulle ett svindelforsøk. Aner ikke om det er mulig med å bare ha personnummer og kontonr,eller om jeg bare er paranoid. Stoler på han på alle andre måter altså,dette er første gang jeg ble litt skeptisk. Anonymous poster hash: 21230...e35
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #16 Skrevet 1. august 2015 Google 'hvordan misbruke personnummer' http://www.dinside.no/832440/ikke-utlever-fodselsnummer-ukritisk Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #17 Skrevet 1. august 2015 Be ham bruke vipps (den appen som man kan overføre penger med) da trenger han ingen av delene.Anonymous poster hash: 07281...6f2 Det sa jeg også men han har visst erfaringer med at vipps bruker en hel dag før pengene kommer inn på kontoen. Anonymous poster hash: 21230...e35 men du kan jo bruke dine penger til å betale med, om du ser at han overfører penger, så kommer de jo bare litt senere...du vil jo få de dagen etter bareAnonymous poster hash: ff50c...6a0 Stoler bare helt på at han faktisk overfører de.Kjenner han ikke såå godt at jeg vet om han er til å stole på når det gjelder sånt.Men at han spanderer ting på meg er hvertfall helt vanlig :PHan virker bare som en ensom ulv som gjerne betaler for at jeg kan være med på ting med han.Er alenemamma og studerer så hadde ikke hatt mulighet til å være med på alt mulig om ikke han spanderte.Vil gjerne være med ikveld også men er veldig skeptisk til å gi personnummeret mitt,tenk om det skulle ett svindelforsøk.Aner ikke om det er mulig med å bare ha personnummer og kontonr,eller om jeg bare er paranoid.Stoler på han på alle andre måter altså,dette er første gang jeg ble litt skeptisk. Anonymous poster hash: 21230...e35 ja, men som vi sier her alle sammen, ikke gi han personnummer. Han trenger det IKKE!! Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #18 Skrevet 1. august 2015 Stoler IKKE helt på at han faktisk overfører de* Anonymous poster hash: 21230...e35
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #19 Skrevet 1. august 2015 Ikke gi personnr. Alt han trenger er kontonr. Anonymous poster hash: 2ef5c...0c1
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #20 Skrevet 1. august 2015 Selvfølgelig trenger han ikke personnummeret! ingen privatpersoner trenger det, og du må aldri finne på å gi det til noen privatpersoner! Og gi det hvert fall ikke til en du ikke engang vet om du stoler på! Anonymous poster hash: ff1f5...089
me_87 Skrevet 1. august 2015 #21 Skrevet 1. august 2015 Det hadde hvertfall ikke jeg gitt til en person jeg ikke stoler 110 % på.
Kaklehøna Skrevet 1. august 2015 #22 Skrevet 1. august 2015 Om man skal sette inn penger rett inn på din konto, gjennom Kiwi butikken, så trenger han både kontonr ditt og personnr ditt. Jeg har satt inn penger til folk på denne måten før, og da spurte de etter personnummeret til personen som skulle motta pengene.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #23 Skrevet 1. august 2015 Om man skal sette inn penger rett inn på din konto, gjennom Kiwi butikken, så trenger han både kontonr ditt og personnr ditt. Jeg har satt inn penger til folk på denne måten før, og da spurte de etter personnummeret til personen som skulle motta pengene. Shit! Jeg sa at jeg ikke ville gjøre det pga jeg ikke liker å gi vekk personnummeret til folk jeg ikke kjenner så godt. Godt mulig han tar det ille opp :S Anonymous poster hash: 21230...e35
Kaklehøna Skrevet 1. august 2015 #24 Skrevet 1. august 2015 Om man skal sette inn penger rett inn på din konto, gjennom Kiwi butikken, så trenger han både kontonr ditt og personnr ditt. Jeg har satt inn penger til folk på denne måten før, og da spurte de etter personnummeret til personen som skulle motta pengene. Shit! Jeg sa at jeg ikke ville gjøre det pga jeg ikke liker å gi vekk personnummeret til folk jeg ikke kjenner så godt.Godt mulig han tar det ille opp :S Anonymous poster hash: 21230...e35 Ja, det kan jo oppfattes leit for denne personen om du viser en så sterk mistillit. Samtidig så forstår nok de fleste at dette med å gi bort personnr er en ganske personlig ting å gjøre.. Men han prøvde nok ikke å lure deg. For som sagt, om man skal sette inn penger hos Kiwi, så spør de etter personnr også. Det har de i alle fall gjort de 3 gangene jeg har satt inn der.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #25 Skrevet 1. august 2015 Er jo ikke verre enn at du blir med han. Så slipper du å gi det til han. Anonymous poster hash: ff50c...6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå