Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 Jeg har jobbet de siste 6 mnd. Tjent ca 200 000. Arbeidsledig nå. Har jeg krav på dagpenger fra nå av, eller må jeg vente til 2016? På NAV sine sider står det "tjent minst 1,5 G i året som GIKK". Hva betyr det? Anonymous poster hash: 22e1d...d41
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Du får ikke dagpenger før neste kalenderår. Anonymous poster hash: a743a...be2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 Du får ikke dagpenger før neste kalenderår. Anonymous poster hash: a743a...be2 Ok Så hvis jeg fortsatt er arb.ledig i januar, så begynner utbet da? Jeg har allerede meldt meg som arbeidssøker på NAV sidene Anonymous poster hash: 22e1d...d41
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #4 Skrevet 1. august 2015 Synes det høres rart ut at du ikke skal ha krav på dagpenger før i januar. Snakk med NAV og ikke spør her inne. Sier ikke at den som svarte deg over her tar feil, men mange her inne svarer uten å ha peiling i det hele tatt. De bare svarer hva de selv syns er rett og ikke hva som faktisk er korrekt. Jeg syns du skal snakke med NAV og send en søknad. Det verste som skjer er at du får avslag på søknaden din og må søke på nytt i desember. Får du avslag så skjekk muligheten din for sosialpenger slik at du har litt å rutte med til du får deg jobb. Lykke til med jobb søkingen og håper du får jobb raskt. Grusomt å gå arbeidsledig. Anonymous poster hash: 6fb75...87b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #5 Skrevet 1. august 2015 Jeg har jobbet de siste 6 mnd. Tjent ca 200 000. Arbeidsledig nå. Har jeg krav på dagpenger fra nå av, eller må jeg vente til 2016? På NAV sine sider står det "tjent minst 1,5 G i året som GIKK". Hva betyr det? Anonymous poster hash: 22e1d...d41 Det betyr fjoråret. Jeg fikk innvilget dagpenger nå, basert på fjoråret. (Litt dumt, siden jeg jobbet 80 % i fjor og har jobbet 100 % i hele 2015). Anonymous poster hash: 07ac6...151
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #6 Skrevet 1. august 2015 Synes det høres rart ut at du ikke skal ha krav på dagpenger før i januar. Snakk med NAV og ikke spør her inne. Sier ikke at den som svarte deg over her tar feil, men mange her inne svarer uten å ha peiling i det hele tatt. De bare svarer hva de selv syns er rett og ikke hva som faktisk er korrekt. Jeg syns du skal snakke med NAV og send en søknad. Det verste som skjer er at du får avslag på søknaden din og må søke på nytt i desember. Får du avslag så skjekk muligheten din for sosialpenger slik at du har litt å rutte med til du får deg jobb. Lykke til med jobb søkingen og håper du får jobb raskt. Grusomt å gå arbeidsledig. Anonymous poster hash: 6fb75...87b Anonym over har helt rett og det klarer HI helt fint å lese selv inne på NAV sine sider. Det er ikke til å missforstå. Anonymous poster hash: 0c99f...04a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #7 Skrevet 1. august 2015 Det spørs jo hva du gjorde i 2014. Jobbet, var i permisjon? Anonymous poster hash: f364f...5e2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2015 #8 Skrevet 1. august 2015 Høres rart ut. Mister man jobben har man 3 karantenedager, så har man krav på dagpenger. Sier man opp jobben selv er det vel 8 uker karantene. Anonymous poster hash: b45aa...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå