Gå til innhold

Dagpenger. Noen som aner?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet de siste 6 mnd. Tjent ca 200 000. Arbeidsledig nå. Har jeg krav på dagpenger fra nå av, eller må jeg vente til 2016?

På NAV sine sider står det "tjent minst 1,5 G i året som GIKK". Hva betyr det?

 

Anonymous poster hash: 22e1d...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke dagpenger før neste kalenderår.

 

Anonymous poster hash: a743a...be2

Skrevet

Du får ikke dagpenger før neste kalenderår.

 

Anonymous poster hash: a743a...be2

Ok

Så hvis jeg fortsatt er arb.ledig i januar, så begynner utbet da? Jeg har allerede meldt meg som arbeidssøker på NAV sidene

 

Anonymous poster hash: 22e1d...d41

Skrevet

Synes det høres rart ut at du ikke skal ha krav på dagpenger før i januar. Snakk med NAV og ikke spør her inne. Sier ikke at den som svarte deg over her tar feil, men mange her inne svarer uten å ha peiling i det hele tatt. De bare svarer hva de selv syns er rett og ikke hva som faktisk er korrekt.

 

Jeg syns du skal snakke med NAV og send en søknad. Det verste som skjer er at du får avslag på søknaden din og må søke på nytt i desember.

 

Får du avslag så skjekk muligheten din for sosialpenger slik at du har litt å rutte med til du får deg jobb.

 

Lykke til med jobb søkingen og håper du får jobb raskt. Grusomt å gå arbeidsledig.

 

Anonymous poster hash: 6fb75...87b

Skrevet

Jeg har jobbet de siste 6 mnd. Tjent ca 200 000. Arbeidsledig nå. Har jeg krav på dagpenger fra nå av, eller må jeg vente til 2016?

På NAV sine sider står det "tjent minst 1,5 G i året som GIKK". Hva betyr det?

 

Anonymous poster hash: 22e1d...d41

Det betyr fjoråret. Jeg fikk innvilget dagpenger nå, basert på fjoråret. (Litt dumt, siden jeg jobbet 80 % i fjor og har jobbet 100 % i hele 2015).

 

Anonymous poster hash: 07ac6...151

Skrevet

Synes det høres rart ut at du ikke skal ha krav på dagpenger før i januar. Snakk med NAV og ikke spør her inne. Sier ikke at den som svarte deg over her tar feil, men mange her inne svarer uten å ha peiling i det hele tatt. De bare svarer hva de selv syns er rett og ikke hva som faktisk er korrekt.

 

Jeg syns du skal snakke med NAV og send en søknad. Det verste som skjer er at du får avslag på søknaden din og må søke på nytt i desember.

 

Får du avslag så skjekk muligheten din for sosialpenger slik at du har litt å rutte med til du får deg jobb.

 

Lykke til med jobb søkingen og håper du får jobb raskt. Grusomt å gå arbeidsledig.

 

Anonymous poster hash: 6fb75...87b

Anonym over har helt rett og det klarer HI helt fint å lese selv inne på NAV sine sider. Det er ikke til å missforstå.

 

Anonymous poster hash: 0c99f...04a

Skrevet

Det spørs jo hva du gjorde i 2014.

Jobbet, var i permisjon?



Anonymous poster hash: f364f...5e2
Skrevet

Høres rart ut. Mister man jobben har man 3 karantenedager, så har man krav på dagpenger. Sier man opp jobben selv er det vel 8 uker karantene.

 

Anonymous poster hash: b45aa...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...