Gå til innhold

Dere som sliter med migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg sliter med dette, men så sitter h*n med nettbrett/data/smarttelefon/tv hele dagen, selv mens migrenen herjer. (Er ofte sykemeldt pga migrene også)

Er det normalt at noen klarer det? Er ikke ute etter å kritisere men å forstå, for når jeg har ekstrem hodepine er skjermer det verste jeg vet...

Kan ikke spørre heller, da h*n klikker hvis man spør og tar det som kritikk....ei venninne spurte om ikke det kunne hjelpe og kutte ned med data, nettbrett osv. fikk huden kjeftet full for hun ikke forsto, hun ville bare komme med tips da h*n satt og klagde på hode....

Anonymous poster hash: e2db8...487
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt mye med migrene hele livet, og hvis jeg så mye som vurderer å bruke telefon/pc/nettbrett/se tv, så blir det 100 ganger verre. Hvis hun virkelig har migrene, så burde hun være smart nok til å legge vekk alle tekniske dingser.

Anonymous poster hash: 64b50...36d

Skrevet

Jeg har heftig migrene. Jeg tåler skjerm helt greit. Det er dritkjedelig å ha vondt i hodet og spy i fire dager. Vondt i hodet er forresten en underdrivelse... Det er ingenting som hjelper, annet enn medisin og for MIN del blir jeg ikke værre av skjerm, selvom det begrenser seg hvor mye jeg orker.

Hvis det ikke er kritikk, hvorfor må du forstå, egentlig? Jeg tror ikke det går ann å skjønne hvordan det er å ha migrene før du har det selv. Hodepinen er bare en del av det. Hele kroppen er ødelagt... om man ikke får sove er det godt å få gjort noe som iallfall tar tankene bort fra det. Noen ganger må jeg ligge på et mørkt og stille rom, men gjør jeg dette for lenge får jeg god tid til å kjenne på hvor vondt jeg har det. Det er igrunn værre. På mine værste dager spyr jeg absolutt alt jeg har i meg og blir rett og slett ekstremt tørst. Jeg får aldri stilt tørsten - det kommer opp igjen. Dette er det også kjedelig å ligge å kjenne på. Lydbok er også toppen. Mange som mener jeg ikke er syk nok, siden jeg må underholdes. Jeg tenker da at folk kan passe sine egne saker... Enormt provoserende.

Anonymous poster hash: 994d5...4fa

Skrevet

Om jeg ikke tar tabletter tidsnok for å dempe anfallet kan jeg bare glemme det. Da blir jeg liggende gjerne et par dager.

Derfor har jeg alltid med medisin og tar disse så fort synsforstyrrelsen kommer. Dette demper smerten kraftig, og jeg klarer jobbe, også foran data etter at synsforstyrrelsen er over.

Skrevet

Men ja... dette kom ikke så tydelig frem i det rotete svaret mitt; mitt beste tips er å ta medisin tidsnok. Det er svært utslagsgivende for hvordan jeg har det.

Anonymous poster hash: 994d5...4fa

Skrevet (endret)

Migrene oppleves forskjellig fra person til person. Jeg har migrene Og det er forskjellig grader av smerter og hvordan antallet er. Men sove, ro og mørkt er nøkkel ord.

Når smerte Annfallet er på topp gjelder det kun å sove.

Men jeg kan ha type "smerteløs" anfall. Er skikkeleg dårlig og redusert. Har ikke vondt i hode hele tiden men bevegelse er så vondt . Da er det greit å ligge og se på tv. Men å røre på seg er kjempe vondt. Da er må jeg ligge i alt fra 5 til 30 min å la kroppen roe seg.

Jeg kan også ha migrene som bare er der når jeg er på jobb og når jeg går ut fra jobben slår det ut kraftige smerter og oppkast

Jeg har blitt lagt inn pga smerter lammelser og skjelvinger.

Så det du tror om migrene glem det for det er så forskjellig fra person til person.

Selv om jeg har det sånn betyr ikke det at min pappa som også har det sånn.

Endret av bobbelfru
Skrevet (endret)

Jeg har migrene som følger syklusen min, altså får jeg ofte anfall i forbindelse med mensen. Da har jeg vondt i en til to dager. Som oftest er det er det mildt, i den forstand at jeg kan fungere, men mye foran data/tv/ nettbrettet er uaktuelt uansett. De virkelig ille anfallene er så jævlige at jeg blir slått ut i to dager, må ligge med kald klut på panna og i et mørkt rom, og sove. Dette er nok ulikt, men å holde fysikken i orden og prøve å finne ut hva som trigget anfall burde være et minimum for en person å gjøre slik at man kan unngå en del plager.

Helt uavhengig av hva personen gjør eller ikke gjør med sin egen situasjon så hadde ikke jeg orket å vært mye sammen med en som syter og klager hele tiden.

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Vil  jo forstå, slik at jeg ikke tar det som om han faker det. Og siden jeg har "normale" hodepiner så er det kun det jeg kan sammenligne det med. Men kan jo slutte og til egne meg informasjon og heller dømme folk nord å ned?

----

Men takk for svar, ble faktisk mye mer klokere på det nå, trodde før helt ærlig at migrene kun var ekstrem hodepine :)

Anonymous poster hash: e2db8...487
Skrevet

Det kommer an på graden. Er migrenen på vei opp gjør jeg det ikke med mindre jeg venter på at medisinen skal virke for at tiden skal gå fortere. Etter medisinen funker kan jeg også bruke skjerm. Er den veldig kraftig så orker jeg ingenting og må bare sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...