Gå til innhold

Vil undomsskolene ansette lektorer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller synes de at det blir for dyrt?

Jeg er faglærer i kunst i et smalt felt og er lektor med tilleggsutdannelse. Har en liten stilling i vgs og har jo god lønn.

Ønsker større stilling og tenker å ta årsstudium i et av basisfagene.

Spørsmålet er om det at jeg er lektor vil trekke ned om jeg søker jobb i grunnskolen(ungdomstrinnet), hva tror dere?

Ser for meg at det muligens ikke er så lett å få jobb i vgs med årsstudiet, men planen er jo det etterhvert.

Anonymous poster hash: 0d867...daa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at her så blir de prioritert bort, om mulig pga økonomi. Men snart kommer det en ny generasjon lærere med Lektorutdanning, så da må også ungdomsskolen snu. Men det kommer jo an på de andre søkerne også. Dessuten er du ikke veldig brukbar som du selv sier, du kan undervise i KH med full lønn.

Anonymous poster hash: 9be51...13d
Skrevet

Får du ikke lønn som lektor om du underviser i andre fag enn det du har master i? Det er jeg temmelig sikker på..

Skrevet

Ja, jeg vet om flere lektorer som jobber på ungdomsskole

Anonymous poster hash: f50db...a39

Skrevet

Får du ikke lønn som lektor om du underviser i andre fag enn det du har master i? Det er jeg temmelig sikker på..

Ikke etter de nye reglene vel?

https://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Lonn-og-arbeidsvilkar/Tema-A-A/Fagartikler/Tilsetting/Krav-om-relevant-undervisningskompetanse/

Tidligere var det sånn, at du kunne være Lektor i matematikk, og da lønnes fullt ut samme hva du underviste i. Nå vil du lønnes som ufaglært i det som du ikke har kompetanse i. 

Skrevet

Her har ikke ungdomsskolen råd til å ansette lektorer. Bortsett fra hvis du har flere svært aktuelle fag.. Bruker masse ufaglærte vikarer.

Anonymous poster hash: dc35b...a33

Skrevet

https://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Lonn-og-arbeidsvilkar/Tema-A-A/Fagartikler/Tilsetting/Krav-om-relevant-undervisningskompetanse/

Tidligere var det sånn, at du kunne være Lektor i matematikk, og da lønnes fullt ut samme hva du underviste i. Nå vil du lønnes som ufaglært i det som du ikke har kompetanse i. 

Jeg er lektor i et fag og har årsstudie i et fag til. Da lønnes jeg som lektor uansett? Slik har jeg forstått det.

Skrevet

Jeg er lektor i et fag og har årsstudie i et fag til. Da lønnes jeg som lektor uansett? Slik har jeg forstått det.

Jg mener altså undervisning i fag jeg har kompetanse i, uten å være lektor. Ble vanskelig dette. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...