Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Hva skjer med den uken jeg har igjen? Blir den overført til den nye jobben eller bør jeg bruke den opp? Anonymous poster hash: deb36...a83
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Du kan ta ut ferie i den nye jobben hvis du begynner før 1. september (tror jeg det er). Du blir jo selvfølgelig trukket i lønn for ferien du tar ut hos ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: cf0d3...117
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 Du kan ta ut ferie i den nye jobben hvis du begynner før 1. september (tror jeg det er). Du blir jo selvfølgelig trukket i lønn for ferien du tar ut hos ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Jeg begynner etter 1. september. Bør jeg da ta ut den siste uken i nåværende jobb, siden jeg får vanlig lønn den uken? hi Anonymous poster hash: deb36...a83
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Du kan ta ut ferie i den nye jobben hvis du begynner før 1. september (tror jeg det er). Du blir jo selvfølgelig trukket i lønn for ferien du tar ut hos ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Jeg begynner etter 1. september. Bør jeg da ta ut den siste uken i nåværende jobb, siden jeg får vanlig lønn den uken? hi Anonymous poster hash: deb36...a83 Ja. Anonymous poster hash: 67b0d...2a5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Du kan ta ut ferie i den nye jobben hvis du begynner før 1. september (tror jeg det er). Du blir jo selvfølgelig trukket i lønn for ferien du tar ut hos ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Jeg begynner etter 1. september. Bør jeg da ta ut den siste uken i nåværende jobb, siden jeg får vanlig lønn den uken? hi Anonymous poster hash: deb36...a83 Ser at det er 30. september som gjelder, og ikke 1. september. Ble du trukket for alle ferieukene når feriepengene ble utbetalt? I så fall må du enten ta ut ferien, eller få utbetalt lønn for den uken du ikke har tatt ut. Anonymous poster hash: cf0d3...117
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Du kan ta ut ferie i den nye jobben hvis du begynner før 1. september (tror jeg det er). Du blir jo selvfølgelig trukket i lønn for ferien du tar ut hos ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Jeg begynner etter 1. september. Bør jeg da ta ut den siste uken i nåværende jobb, siden jeg får vanlig lønn den uken? hi Anonymous poster hash: deb36...a83 Ser at det er 30. september som gjelder, og ikke 1. september. Ble du trukket for alle ferieukene når feriepengene ble utbetalt? I så fall må du enten ta ut ferien, eller få utbetalt lønn for den uken du ikke har tatt ut. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Mener å ha lest at de ikke betaler ut ubrukt feie nå lengre. Anonymous poster hash: 67b0d...2a5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Tror ikke man betaler ut lønn for ikke uttatt ferie lenger. Hør med din arbeidsgiver, HI. Kan fort tape ei uke lønn på å ikke ta ut ferien. Anonymous poster hash: 10507...59c
Shining Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Ved avslutning av arbeidsforhold har man krav på å få utbetalt lønn for feriedager som man er trukket i lønn for, men som ikke er tatt ut før man slutter.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Ved avslutning av arbeidsforhold har man krav på å få utbetalt lønn for feriedager som man er trukket i lønn for, men som ikke er tatt ut før man slutter. Det stemmer. Det er imidlertid ikke lov å utbetale lønn som ikke tas ut, men dette gjelder når en er ansatt hos samme arbeidsgiver hele året. Det er altså to helt forskjellige situasjoner. Anonymous poster hash: cf0d3...117
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 Du kan ta ut ferie i den nye jobben hvis du begynner før 1. september (tror jeg det er). Du blir jo selvfølgelig trukket i lønn for ferien du tar ut hos ny arbeidsgiver. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Jeg begynner etter 1. september. Bør jeg da ta ut den siste uken i nåværende jobb, siden jeg får vanlig lønn den uken? hi Anonymous poster hash: deb36...a83 Ser at det er 30. september som gjelder, og ikke 1. september.Ble du trukket for alle ferieukene når feriepengene ble utbetalt? I så fall må du enten ta ut ferien, eller få utbetalt lønn for den uken du ikke har tatt ut. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Ja. Vi får feriepenger i mai og vanlig lønn de andre månedene uavhengig av når ferien er. hi Anonymous poster hash: deb36...a83
Shining Skrevet 31. juli 2015 #11 Skrevet 31. juli 2015 Ved avslutning av arbeidsforhold har man krav på å få utbetalt lønn for feriedager som man er trukket i lønn for, men som ikke er tatt ut før man slutter.Det stemmer. Det er imidlertid ikke lov å utbetale lønn som ikke tas ut, men dette gjelder når en er ansatt hos samme arbeidsgiver hele året. Det er altså to helt forskjellige situasjoner. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Å utbetale lønn som ikke tas ut?? HI er trukket i lønn for alle feriedagene ved utbetaling av feriepengene i mai måned. Hun slutter før hun har tatt ut all ferien, og har derfor krav på å få utbetalt lønn for de feriedagene som hun er trukket for, men som ikke er tatt ut på sluttidspunktet.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 Ved avslutning av arbeidsforhold har man krav på å få utbetalt lønn for feriedager som man er trukket i lønn for, men som ikke er tatt ut før man slutter.Det stemmer. Det er imidlertid ikke lov å utbetale lønn som ikke tas ut, men dette gjelder når en er ansatt hos samme arbeidsgiver hele året. Det er altså to helt forskjellige situasjoner. Anonymous poster hash: cf0d3...117 Å utbetale lønn som ikke tas ut?? HI er trukket i lønn for alle feriedagene ved utbetaling av feriepengene i mai måned. Hun slutter før hun har tatt ut all ferien, og har derfor krav på å få utbetalt lønn for de feriedagene som hun er trukket for, men som ikke er tatt ut på sluttidspunktet. Datt ut noen ord. Poenget var det samme som du skrev. Anonymous poster hash: cf0d3...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå