Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Etter at min bror ble slikt for en god del år siden, har jeg og resten av familien fortsatt å holde kontakten med hans eks, som vi alle liker og bryr oss om. Hun har derfor vært en naturlig del av familiebegivenheter og høytider etter skilsmissen. For noen år siden traff min bror en ny dame, som han etterhvert giftet seg med. Jeg har egentlig ikke noe spesielt å utsette på henne, men hun gjør det vanskelig i forhold til familiebegivenheter og høytider. Da datteren vår giftet seg for to år tilbake, inviterte vi selvsagt både min bror og hans nye kone, og like selvfølgelig hans eks, som jo tross alt var brudens tante. For å gjøre historien kort, så ønsket da ikke min brors eks å komme hvis hans nye kone skulle i selskapet. Jeg spurte min bror om ikke hans mye kone kunne være hjemme denne dagen, noe han nektet. Hvis hun ikke fikk komme, kom ikke han heller. Det endte med at han og hans nye kone var i bryllupet - og at hans eks ikke kom. Nå skal jeg snart feire rundt år, og vi skal ha selskap. Jeg ønsker å invitere min brors eks, men vet at hun ikke vil komme hvis han kommer sammen med den nye konen. Kan jeg invitere bare min bror, og ikke hans nye kone? Det er jo det jeg helst vil, og jeg vet jo at jeg bestemmer selv hvem jeg skal invitere til mitt hjem, men jeg er likevel redd for både hva min bror og andre vil si... Anonymous poster hash: f18e6...145
Tjofsen Skrevet 31. juli 2015 #2 Skrevet 31. juli 2015 Ville invitert alle så får de selv bestemme om de vil komme.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #3 Skrevet 31. juli 2015 Jeg synes du kan ta hensyn til din bror og hans nye kone, og pleie vennskapet med hans eks utenom familietilstelninger... Anonymous poster hash: 6d787...003
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Er dette virkelig en problemstilling? Du inviterer selvfølgelig din bror med kone. At du inviterer ex'en synes jeg er ganske søkt. Anonymous poster hash: ef6ec...0b5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Inviter din bror og hans kone. Anonymous poster hash: 4ee21...987
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 HALLO, det er din brors eks som er vanskelig her, ingen andre! Kommer hun ikke på grunn av at din BROR har med seg sin KONE, får hun heller bare holde seg unna!!!! Hjelpe meg!!! Anonymous poster hash: 7f700...1cd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Tenker dette er trolling. Ingen er vel så tett at de lar seg styre av sin brors eks? Er du faktisk så tett, hvis eksen setter slike krav for å komme på fest så betyr ikke vennskapet med deg like mye for henne som for deg. Anonymous poster hash: cd7d8...fa2
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 HALLO, det er din brors eks som er vanskelig her, ingen andre! Kommer hun ikke på grunn av at din BROR har med seg sin KONE, får hun heller bare holde seg unna!!!! Hjelpe meg!!! Anonymous poster hash: 7f700...1cd Nemlig! Anonymous poster hash: e5a5e...843
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Så hvis min bror blir sammen med min barndoms og beste venninne, hvorpå dette forholdet etter noen år ryker, så skal hun ikke kunne delta på mine feiringer? Jeg er enig i at det er feil av x å nekte å komme hvis broren og ny kone kommer. Så det hadde jeg gitt fullstendig f i. Men, at ny kone nekter å komme, noe som fører til at bror heller ikke kommer synes jeg er smålig av voksne mennesker. Anonymous poster hash: 56ded...93b
Gullunger Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 (endret) Hadde nok invitert alle. Men tenker bror og kone er mest naturlig å proritere. Synes det var litt spesielt av deg å be konen til broren din bli hjemme ved en familiebegivenhet. Tåler eksen ikke møte den nye konen er det hennes problem... Endret 31. juli 2015 av Gullunger
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #11 Skrevet 31. juli 2015 Jeg fant dette innlegget på kvinneguiden. Mange merkelige svar der, ville bare se om deres svar samsvarte. Om det originale innlegget er trolling vet jeg derfor ikke. For meg ville det vært sært å ekskludere min brors kone... Tilleggsinfo lenger ned i den originale tråden så sier hi at det er 14 år siden broren og exen skilte seg, og at broren og kona har vært et par i 8 år nå. Hi Anonymous poster hash: f18e6...145
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=957427&page=1 Her er den originale tråden. Anonymous poster hash: f18e6...145
Gjest Antarctica Skrevet 31. juli 2015 #13 Skrevet 31. juli 2015 Skjønner at dette neppe er autentisk. Men rent logisk: eksen til ens bror er ikke datterens tante. Ens bror er datterens onkel. Og det er jo noe annet. Jeg syns det er litt illojalt av noen å sette sin bror i klemme på den måten. Man kan ha all den kontakt man vil med eksene, uten å presse samtlige inn i familiebegivenheter.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #14 Skrevet 31. juli 2015 Utrolig nok var det synspunkter på at det var greit å invitere exen i tråden på kvinneguiden. Så for meg det samme her egentlig. Men godt å høre at de fleste er enige. Anonymous poster hash: f18e6...145
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #15 Skrevet 31. juli 2015 Tenker det er naturlig at tante og onkel kommer. Ikke barnets onkel m/ ny dame. I mitt bryllyp inviterte jeg tanta mi og onkelen min. De er skilt. Jeg ønsket å ha min tanke OG min onkel der. Hva deres nye partnere mente om det bryr jeg meg fint lite om. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #16 Skrevet 31. juli 2015 Tenker det er naturlig at tante og onkel kommer. Ikke barnets onkel m/ ny dame. I mitt bryllyp inviterte jeg tanta mi og onkelen min. De er skilt. Jeg ønsket å ha min tanke OG min onkel der. Hva deres nye partnere mente om det bryr jeg meg fint lite om. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1 men etter 8 år vil det jo være unaturlig å ikke be nåværende ektefelle??? Seriøst, håper du blir sittende hjemme på grunn av samme problemstilling... Anonymous poster hash: f18e6...145
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #17 Skrevet 31. juli 2015 Tenker det er naturlig at tante og onkel kommer. Ikke barnets onkel m/ ny dame. I mitt bryllyp inviterte jeg tanta mi og onkelen min. De er skilt. Jeg ønsket å ha min tanke OG min onkel der. Hva deres nye partnere mente om det bryr jeg meg fint lite om. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1 men etter 8 år vil det jo være unaturlig å ikke be nåværende ektefelle??? Seriøst, håper du blir sittende hjemme på grunn av samme problemstilling... Anonymous poster hash: f18e6...145 Jeg snakker som "barnet" som har skilte tanter og onkler. Jeg er ikke skilt selv. Jeg har vokst opp med alle mine tanter og onkler, og selv om noen av dem er skilte så slutter de ikke å være mine tanter og onkler. Jeg har ikke skilt meg fra dem og jeg inviterer de alle. Om nye partnere ikke liker det så får det bli deres problem. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #18 Skrevet 31. juli 2015 Tenker det er naturlig at tante og onkel kommer. Ikke barnets onkel m/ ny dame. I mitt bryllyp inviterte jeg tanta mi og onkelen min. De er skilt. Jeg ønsket å ha min tanke OG min onkel der. Hva deres nye partnere mente om det bryr jeg meg fint lite om. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1 men etter 8 år vil det jo være unaturlig å ikke be nåværende ektefelle???Seriøst, håper du blir sittende hjemme på grunn av samme problemstilling...Anonymous poster hash: f18e6...145 Jeg snakker som "barnet" som har skilte tanter og onkler. Jeg er ikke skilt selv. Jeg har vokst opp med alle mine tanter og onkler, og selv om noen av dem er skilte så slutter de ikke å være mine tanter og onkler. Jeg har ikke skilt meg fra dem og jeg inviterer de alle. Om nye partnere ikke liker det så får det bli deres problem. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1 men det er ikke problemstillingen her....ingen barn... Det er snakk om voksne!! Anonymous poster hash: f18e6...145
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #19 Skrevet 31. juli 2015 Tenker det er naturlig at tante og onkel kommer. Ikke barnets onkel m/ ny dame. I mitt bryllyp inviterte jeg tanta mi og onkelen min. De er skilt. Jeg ønsket å ha min tanke OG min onkel der. Hva deres nye partnere mente om det bryr jeg meg fint lite om. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1 men etter 8 år vil det jo være unaturlig å ikke be nåværende ektefelle???Seriøst, håper du blir sittende hjemme på grunn av samme problemstilling...Anonymous poster hash: f18e6...145 Jeg snakker som "barnet" som har skilte tanter og onkler. Jeg er ikke skilt selv. Jeg har vokst opp med alle mine tanter og onkler, og selv om noen av dem er skilte så slutter de ikke å være mine tanter og onkler. Jeg har ikke skilt meg fra dem og jeg inviterer de alle. Om nye partnere ikke liker det så får det bli deres problem. Anonymous poster hash: 3fd13...3c1 for å snu på det, kanskje du skjønner... Om du gifter deg med en mann, og dere er gift på 8året, så synes du det er heeeelt greit å sitte hjemme mens mannen din drar til sin søster på bursdag, fordi hans ex ikke vil ha deg der? Den må du faen meg lenger utpå landet med.... Anonymous poster hash: f18e6...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå