Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 Leser bl.a. i en annen tråd om pizza om 4-6 voksne som deler en grandiosa og alle blir mette, for alle er småspiste. Og synes generelt jeg hører om mange "småspiste" barn og voksne her inne, tror egentlig aldri jeg har hørt ordet utenom på dib. Men så til spørsmålet: Er dere så "småspiste" som dere vil ha det til? Når dere blir mette av 1/6 grandiosa eller en pølse i brød til middag eller to rugsprø til lunsj - hvor lang tid tar det før dere er sultne igjen? Og hvor lenge er siden forrige måltid? Hva og hvor mye spiser dere mellom måltidene for å holde det gående? Jeg føler meg ofte som en storspiser når jeg spiser med andre, men jeg spiser aldri utenom måltidene, og er derfor god og sulten når jeg først spiser. Spørsmålet er om dere "småspiste" likevel spiser mindre enn meg til sammen i løpet av en dag... Anonymous poster hash: d6a88...579
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er som deg, hi. Lurer også på dette Anonymous poster hash: 4ba71...1aa
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 Det går ca 1,5-2 timer mellom hver gang jeg spiser. Da er jeg så sulten at jeg ikke klarer å vente lenger, men blir likevel mett av veldig lite. Aner ikke hvorfor jeg er sånn. Anonymous poster hash: 748ca...094
Morel Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er småspist og har vært det hele livet. Fått mye kommentarer på det. Har alltid vært lita og slank. Da jeg flyttet sammen med noen venninner etter vgs, oppdaget jeg at de kunne gå hele dagen uten å spise ofte. Da var de skrubbsultne og fikk i seg veldig mye mer enn meg på kvelden. Jeg spiser frokost, lunsj og middag hver dag. Ofte kvelds. Får jeg lyst på noe innimellom, så spiser jeg. Er dog ganske lat, så kan gå litt sulten fordi jeg ikke gidder å lage meg noe. Blir gjerne noe smågodt hver dag mellom måltidene. Synes det er vanskelig å spise "store" mengder på en gang. Det er dumt når man er på restaurant. Føler meg mett etter den første biten på Peppes gjerne, men spiser 1-2 til for skams skyld. Da jeg vokste opp, delte vi også em Grandiosa på 4 personer. Svigerfamilien serverer en per person...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #6 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er ikke småspist, men spiser lite til hvert måltid. Spiser ofte, men mindre hver gang, og på den måten holder jeg vekta i sjakk Anonymous poster hash: 52d08...8df
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #7 Skrevet 30. juli 2015 Har en veldig småspist mann i familien, og han spiser bare for å overleve. Han er kresen, han sjesker aldri på noe og spiser tre måltider om dagen bare for å fylle drivstoff. Mat har ingen annen funksjon for han er drivstoff for kroppen, har aldri sett han kose seg med noe som helst (må være rart å ha det sånn) Han spiser havregryn med melk til frokost 2 knekkebrød uten pålegg til lunsj En neve nøtter og fn frukt som mellommåltid En posjom middag, f.eks to kjøttkaker, en liten potet, et par gulrotbiter, aldri saus. Drikker bare vann og svart kaffe. Aldri snop, kjeks, alkohol, is e.l Han er mager ja. Anonymous poster hash: cbb7c...a33
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #8 Skrevet 30. juli 2015 Spiser helt vanlig mengde mat vil jeg tro, men ofte og lite. Liker ikke sultfølelsen, men heller ikke den ubehagelige metthetsfølelsen. Så da spiser jeg jevnt utover dagen. Det er bare sånn jeg er vant med å gjøre det. Om jeg har tacokveld med venner spiser vi ca. like mye. Men jeg er den som blir mett etter en liten tallerken, før jeg småspiser utover kvelden, mens vennene mine er de som spiser seg så mett at de er mett hele kvelden den ene gangen. Bare for å ta et eksempel. Spiser av og til frokost (er aldri sulten de første timene etter at jeg har stått opp), mens på jobb spiser jeg fort 3-4 ganger. Om det er en liten skål havregrøt, en boks oppkuttede gulrøtter, noen nøtter og en yoghurt fordelt på de fire gangene blir det jo ca. like mye som de andre spiser i lunsjen. Har en jobb der jeg kan spise når jeg vil mens jeg jobber. Jeg synes det er merkelige med de som higer etter sult- og metthetsfølelsen. At noen venter til de virkelig er skrubbsulten før de spiser, for så å spise seg så mett at de blir skikkelig doven er helt motsatt av det jeg gjør. Anonymous poster hash: d2c85...74b
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. juli 2015 #9 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er heller ikke ekstremt småspist, men spiser ofte. Et halvt rundstykke, et par timer senere et rundstykke osv. Blir fort sulten og fort mett. Har en gallestein som plager meg om jeg spiser mye, så ble vel nesten tvunget til å spise slik😑 Og vips var det en vane! Venner klager på at jeg spiser lite, men jeg er jo nesten aldri skrubbsulten.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #10 Skrevet 30. juli 2015 Leser bl.a. i en annen tråd om pizza om 4-6 voksne som deler en grandiosa og alle blir mette, for alle er småspiste. Og synes generelt jeg hører om mange "småspiste" barn og voksne her inne, tror egentlig aldri jeg har hørt ordet utenom på dib. Men så til spørsmålet: Er dere så "småspiste" som dere vil ha det til? Når dere blir mette av 1/6 grandiosa eller en pølse i brød til middag eller to rugsprø til lunsj - hvor lang tid tar det før dere er sultne igjen? Og hvor lenge er siden forrige måltid? Hva og hvor mye spiser dere mellom måltidene for å holde det gående? Jeg føler meg ofte som en storspiser når jeg spiser med andre, men jeg spiser aldri utenom måltidene, og er derfor god og sulten når jeg først spiser. Spørsmålet er om dere "småspiste" likevel spiser mindre enn meg til sammen i løpet av en dag... Anonymous poster hash: d6a88...579 Jeg er den som ble opp og vedtatt småspist i den andre tråden. Ja, jeg blir mett av en kvart pizza stor type. Jeg skulle nok klart tre om jeg var virkelig sulten. Det er ikke noe galt eller unormalt med oss. Vi er ikke spesielt småspiste. Forsto ikke reaksjonen som kom på innlegget mitt. Jeg hadde forventet mer en "Ja, ikke sant!" Men ja, vi spiser gjennom hele dagen. Vi har tre måltider, barna fire. Vi knasker hele veien. Vi lever forresten temmelig sunt, har holdningen om at det er bedre med sunn knasking, enn store måltider. Måltidene ikke så sunne, det vi spiser mellom er sunt. Sier aldri til barna at de ikke kan ta et eple fordi det snart er middag, da eplet gjerne er syndere enn pizzaen. (Spiser ikke bare junk til middag, men er litt late). Anonymous poster hash: 8f23c...0fa
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #11 Skrevet 30. juli 2015 Hm..relativt ofte sulten! Idag: Spiser feks: 2 grove knekkebrød på morgenen. Kl 7-8 Ingenting til lunsj, kaffe mest. En skyr kl 14.30 Litt eple og kålrot i 17 tiden Fjordland idag kl 19 (i skål, rundt 300 kcal) Og en sånn 90 kcal youghurt kl 22 Anonymous poster hash: 119a1...77f
beef sister Skrevet 30. juli 2015 #12 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er (dessverre) småspist. Jeg blir altfor fort mett, og sultfølelsen er jeg ikke så godt kjent med. Jeg innser derimot at det er jeg som er unormalt småspist, og får ikke bakoversveis hvis jeg har besøk av unger som spiser tre eller fire pizzastykker.
Mandala Skrevet 31. juli 2015 #13 Skrevet 31. juli 2015 Jeg er ikke direkte småspist, men jeg kjenner igjen det med å bli stappmett. Samboeren kan trykke i seg så mye han vil omtrent og ende med å bli så mett at det gjør vondt hvis han vil, jeg klarer ikke det. Når jeg føler meg mett, så er det ikke rom for "bare litt til". Jeg blir fortere sulten igjen enn han.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #14 Skrevet 31. juli 2015 Jeg er småspist fordi jeg synes det er kjedelig å spise. Gørrkjedelig. Prøver derfor å unngå det hvis jeg kan, gidder rett og slett ikke. Anonymous poster hash: f79f3...68c
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #15 Skrevet 31. juli 2015 Jeg er ikke småspist. Her er min typiske dagsmeny: Frokost: tre rugsprø med pålegg, melk Kl 10.00 mellommåltid: en frukt, en youghurt, havregryn, et knekkebrød Lunch: seks rugsprø med pålegg Kl 14.00 brød, suppe, eller hva jeg måtte ha for hånden, banan, bolle, NOE må jeg bare ha Middag: som regel to store porsjoner Kvelds: to-tre rugsprø med pålegg, evt rester fra middagen, pluss noe snacks. Melk og brus. Hender jeg bytter ut rugsprø med brødskiver, men da blir jeg så uvel i magen. Og dette er standard. Så kommer alt det andre i tillegg, feks kake på jobb når noen har bursdag, smaksprøver når ungene har bakt noe, møter der det serveres noe godt osv. Ja, det er et under at jeg ikke er feit. Men jeg føler meg aldri skikkelig mett. Det er plagsomt. Anonymous poster hash: 6a692...192
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #16 Skrevet 31. juli 2015 Blir mett av 1 kyllinglår med noe salat til... Til frokost går det som regel 2 knekkebrød, eller litt yoghurt med müsli.. Spiser hver 3-4 time gjennom dagen, blir 4-5 måltider pr dag (litt etter som når jeg står opp/legger meg. Spiser sjeldent mellom måltidene, gjør jeg det, så er det litt nøtteblanding som står fremme på jobben. Spiser både frukt og grønnsaker daglig, helst til hvert måltid, eller drikker hjemmelaget juice til. Får i meg mest mulig proteiner pr dag, det holder en mett lengre. Men nå skal det sies at jeg synes det er kjedelig å spise også.. Kan hende det er en kobling der... Har vært slik hele livet, som barn kunne jeg spise en halv brødskive til frokost og føle meg mett. Anonymous poster hash: bfaba...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå