Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 Hvordan vil det være for en gutt å komme fra offentlig skole, og begynne på Steiner skolen i 7. klasse? Tenker på undervisnings opplegg osv? Anonymous poster hash: 78003...5ef
magica fra tryll Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 Jeg har ikke erfaring med å bytte, men har en gutt som begynner i 4.klasse nå og er superfornøyd. Han får også stadig nye elever i klassen, og det går stort sett veldig bra. Kommer jo litt an på årsaken til at de bytter osv.....Det er jo fint hvis man har et bevisst forhold til Steinerskolen, og velger den pga pedagogikken de har der synes jeg:)
TPK Skrevet 30. juli 2015 #3 Skrevet 30. juli 2015 Kjenner ikke personlig, men vet om flere som er veldig fornøyd. Regner med du har satt deg inn i hva de står for, de har jo en litt spesiell stil spør du meg. Tror det er veldig forskjellig fra vanlig skole.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 Er jo veldig annerledes enn vanlig offentlig så du må jo lese deg opp på skolens sider ang ting. De som har ungene på steiner håper jeg har det pga de støtter steiner tankegangen og hvordan opplæring foregår og ikke forventer en vanlig privatskole. Montesorri er jo også en privat med egen bakgrunn og opplæringsmåte. Så jeg mener jo du må like steiner tanken eller velge en vanlig privatskole som f eks en intrnasjonal skole. Anonymous poster hash: bec33...37a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Nesten bare dårlig erfaring, desverre. Anonymous poster hash: 5d37e...dc1
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Meget god erfaring, både selv og mine barn. Jeg er meget begeistret for mange sider ved pedagogikken. Ta kontakt med skolen, besøk den og be om et møte. Du vil få inntrykk av hvordan det er. Vanlig at folk går over på alle trinn, dog ofte mange som velger overgang til ungdomsskolen. Osloskolen (Hovseter) oppretter nå en ny 8-klasse pga mange nye elever (deler den opprinnelige klassen i 2) Du kan også lese om pedagogikken på hjemmesiden deres, i bøker osv Lykke til med valget! Anonymous poster hash: 3673b...682
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Her ser det ut til å være tre grupper som som sender barna på steinerskolen. Den ene gruppen er de "alternative" som legger vekt på pedagogikken og gjennkjennes på lilla flagrende gevanter og overvekt, spessielt hos mor. Den andre gruppen er mobbeoffrene. og den tredje gruppen er dem med barn med lærevansker. Barna klikker seg også sammen omtrent etter disse skillelinjene men de fleste ser ut til å trives ganske bra. Anonymous poster hash: afbfc...f05
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Jeg husker de i klassen min på vgs som hadde gått på steinerskolen (3-4 stk) på Nesodden var noen SKIKKELIG sære tryner. Unormale og merkelige, merkelig måte å tenke på, nesten litt hippier Anonymous poster hash: 9633b...6a6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Hippier er de beste som finnes... A4 folk derimot er det desverre ikke noe fantastisk. Heller sær og spesiell enn en i saueflokken. Anonymous poster hash: bec33...37a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #10 Skrevet 31. juli 2015 Gikk i klassen med å i på universitetet som gikk der hele skoleløpet. Hun slet skikkelig med å forholde seg til frister,og gikk førsteklasse tre år på rad før hun hoppa av for godt. Min erfaring er at det er vanskelig å innordne seg "normalskolen" etter å ha gått der. Anonymous poster hash: 63b98...567
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #11 Skrevet 31. juli 2015 Hippier er de beste som finnes... A4 folk derimot er det desverre ikke noe fantastisk. Heller sær og spesiell enn en i saueflokken.Anonymous poster hash: bec33...37a Ditt valg, så,lenge du ikke mobber de som velger å være en del av "saueflokken" som du så sjarmerende kaller det (ikke et mindreverdighetsompeks inn i bildet, tenker jeg meg) Anonymous poster hash: 9633b...6a6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 De datteren min gikk sammen med på videregående fra Steinerskolen, klarte seg utmerket og var kjempeflinke. Tror det er helt andre ting det kommer an på i forhold til hvordan man klarer seg i "normalskole". Ofte hadde man vel utfordringer allerede før man begynte på Steinerskolen... Anonymous poster hash: 0ac6d...7ff
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2015 #13 Skrevet 31. juli 2015 Hehe åh nei , jeg elsker at hverken familien min eller meg selv er en del av saueflokken. Aldri vært A4 ikke engang som barn ( nei har ingen bokstaver/ diagnoser ) og var hverken et mobbeoffer eller mobber. Bare visste veldig godt hvem jeg var , ikke gått steiner selv men skulle virkelig ønske jeg hadde fått muligheten. Det jeg svarte var svaret til hun om hippier og særinger. Er det bedre mobbe noen for å være sære og hippier enn når jeg kommenterte A4 og saueflokk? Virkelig? Nei der er vi nok uenig gitt. Anonymous poster hash: bec33...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå