Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 Hei. Har et par spørsmål som dere kanskje vet svar på. Jeg mottar p.d.d dagpenger. Jeg har mottat en pengegave på 30.000-, Kan jeg sette disse inn på konto uten at jeg skal få noe problemer med nav? at de stopper utbetalinger osv. Må jeg skatte av denne pengegaven? Melder banken det videre til skatteetaten? Hilsen en som er forvirret.... Anonymous poster hash: 67975...d47 Anonymous poster hash: 67975...d47
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 Du slipper å melde inn til Skatteetaten ang pengegaven, den regelen forduftet i fjor. Ang dagpengene, så påvirkes ikke de, men overstiger du 42 600 (tror det er rett sum) så trekker de fra dagpengene. Anonymous poster hash: b5bec...fed
Nyttårs barn Skrevet 30. juli 2015 #3 Skrevet 30. juli 2015 Dagpenger skal dekke tapt arbeidsinntekt, akkurat som sykepenger. Du kan få gaver, arv osv uten at det har noe og si. Du kan også være gift med Kjel Inge Røkke og fremdeles få dagpenger, uten at jeg tror dette gjelder deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå