Gå til innhold

Besteforeldre,et kapittel for seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kjenner jeg er litt irritert nå. Har kanskje ikke grunn til å være det,men kan ikke styre følelsene. Hadde håpet at vi skulle finne på masse gøy med farmor og farfaren til datteren min i sommer,men alt de gjør er å reise på spontanturer og kose seg med venner og lignende. Dattera mi spør masse etter dem,og jeg svarer etter beste evne. Neste år gidder vi i hver fall ikke være så mye hjemme,når de allikevel ikke har tid.

Samboeren min jobber offshore og er mye borte,kanskje derfor jeg er spesielt skuffet. Og jeg har ikke særlig mange venner her. Har neppe grunn til å være skuffet,men kjenner likevel at jeg er det.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymous poster hash: 8093d...5f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dere avtalt at dere skulle være med de i ferien da?

Anonymous poster hash: 2cf38...8f0

Skrevet

Ja,vi hadde snakket om alt vi skulle finne på i forkant,men så ble det ingenting av det.

Skrevet

Ja,vi hadde snakket om alt vi skulle finne på i forkant,men så ble det ingenting av det.

Har du prøvd å be de med på ting?

Anonymous poster hash: 7347b...85b

Skrevet

For å vinkle det positivt: mine foreldre LEVER omtrent for barnebarnet, noe som resulterer i at jeg får dårlig samvittighet fordi vi bor i en annen by. Ditt barns besteforeldre har et annet, eget liv utenom, skulle ønske mine hadde det!

Anonymous poster hash: d4f05...57e

Skrevet

Kan ikke mannen snakke med de?

Kanskje liker de deg ikke. Da ville de jo normalt tatt mer kontakt??

Anonymous poster hash: 97c7a...51b

Skrevet

For å vinkle det positivt: mine foreldre LEVER omtrent for barnebarnet, noe som resulterer i at jeg får dårlig samvittighet fordi vi bor i en annen by. Ditt barns besteforeldre har et annet, eget liv utenom, skulle ønske mine hadde det!

Amen!! Hadde vi flytta til en annen by hadde de rett og slett flyttet etter😁

Men til hi; jeg forstår at dette er leit når både du og barnet ønsker å tilbringe tid med de! Har du mulighet til å ta noen spontanturer med henne alene? Dyrepark, vannland, bade ute, grille ute, tusenfryd/tivoli? Restplass til syden?

Anonymous poster hash: 0158c...3fb

Skrevet

Amen!! Hadde vi flytta til en annen by hadde de rett og slett flyttet etter😁

Men til hi; jeg forstår at dette er leit når både du og barnet ønsker å tilbringe tid med de! Har du mulighet til å ta noen spontanturer med henne alene? Dyrepark, vannland, bade ute, grille ute, tusenfryd/tivoli? Restplass til syden?

Evt ta henne med og reis til der du har familie og/eller venner?

Skrevet

Takk for svar. Vi prøver å finne på litt ti mg her i nærmiljøet. Tror bare jeg er litt skuffet. Vi skal stikke opp med en gang det passer i deres timeplan,men ikke gjensidig.

Skrevet

Sånn er det her og. Vi reiste til besteforeldrene i nord-Norge i sommer i 3 uker, men bestefar så vi ikke snurten av hele ferien (dro bare på hytta) og bestemor tok ikke initiativ til å være alene med barna noe. Litt kjipt når vi kommer så sjelden og reiser så langt fortidens skyld. Neste år blir det syden med mannen og barna istedet.

Anonymous poster hash: d59ea...451

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan ikke mannen snakke med de?

Kanskje liker de deg ikke. Da ville de jo normalt tatt mer kontakt??

Anonymous poster hash: 97c7a...51b

Liker de ikke barnebarnet heller, da...?

Skrevet

Konkrete avtaler er tingen!

Høres ut som svigers har problemer med å forholde seg til løse avtaler.

Neste sommer avtaler dere: 3-5 juli er junior med dere på hytta, lørdag 7 juli finner vi på noe alle sammen på dagtid (væravhengig) og spiser middag hos oss på kvelden. Osv.

Anonymous poster hash: 96963...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...