Gå til innhold

Da ble mannen hentet av ambulansen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie i utlandet og her snakker de utrolig dårlig engelsk, men fikk forklart legen på sykehuset hva som hadde skjedd. Reiseselskapet satte oss i kontakt med sykehuset.

Mannen har de siste dagene nevnt at ryggen ikke har vært bra. I går formiddag var den verre og han gikk på apoteket for å prøve å få noe smertestillende som funker bedre enn paracette (for den funket ikke). Han fikk noe rare greier. Står ikke noe på engelsk eller noe annet forståelig språk på pakningen. Eneste vi forsto var 400mg. Regner med dette egentlig er noe av det samme som paracette. Funket i hvertfall ikke. Han la seg på sengen på ettermiddagen men når han skulle opp var det umulig. Ryggen hadde låst seg helt. Etter mye prøving og smertestønning kom han seg opp og da klarte han så vidt det var å gå over gulvet.

I natt har ingen av oss sovet. Han har grini, hylt, stønner og vrælt pga smertene. Vekket barnet vårt,9 år, et par ganger.

Så nå sitter jeg her med en skremt 9 åring, pappagutt, og aner ikke selv hva som skjer. Trøtt er jeg også men kan jo ikke legge meg heller. 9 åringen har selvsagt tusen spørsmål jeg ikke kan svare på.

Har selv mine utfordringer i hverdagen med tre revmatiske diagnoser så nå må vi ta alt i slowmotion så jeg ikke ender opp som sengeliggende jeg også. Får gjøre det beste ut av det rett og slett.

Anonymous poster hash: 01ed1...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off. Hold oss oppdatert . Lykke til. Prøv å sove en time.

Anonymous poster hash: 6bf81...b25

Skrevet

Sikkert en prolaps. Blir nok raskt sendt hjrm fra sykehuset.

Anonymous poster hash: 23465...421

Skrevet

Hva er prolaps for noe? (ja, har hørt om det før, men vet ikke hva det er?)

Anonymous poster hash: 4fd67...c27
Skrevet

Det kan også være så enkelt som nyrestein.

Husker min mor fikk det da jeg var 5 år. Husker det var pappa som sto opp med oss fire barna (veldig unormalt, hadde aldri skjedd før). Han var i dusjen, og jeg gikk inn til mamma, for det føltes så rart at hun ikke var oppe med oss... Virket som om hun hadde ventet på at pappa skulle komme inn til henne, for hun gråt frem at pappa måtte ringe sykebilen fordi hun hadde så veldig vondt i ryggen (hun hadde hatt det i et par dager).

Hun ble hentet på båre. Hun bare gråt og gråt, husker jeg. Klarte ikke bevege seg av flekken. 

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6a72a...8c8
Skrevet

God bedring til ham!

Anonymous poster hash: 4c8d4...583

Skrevet

Hvorfor ble du ikke med på sykehuset ?

Anonymous poster hash: 6d10b...77d

Skrevet

Hvorfor ble du ikke med på sykehuset ?

Anonymous poster hash: 6d10b...77d

Kanskje fordi de har en 9-åring som ikke trenger den belastningen?

Anonymous poster hash: fde84...d2d

Skrevet

Jeg har fått prolaps og det var sinnsykt vondt, de første dagene kunne jeg nesten ikke gå og om kvelden når jeg hadde lagt meg var det om å gjøre å finne den riktige stillingen for hele natta, fordi når jeg først hadde lagt meg til rette, var det (pga smerter) ikke snakk om å flytte på seg eller bevege seg igjen før neste morgen og å stå opp var et kapittel for seg selv.. Jeg bodde alene da, så dette var en mildt sagt strevsom periode. Å grine eller hyle var det derimot aldri snakk om, men jeg kjenner flere som har fått nyresten og har inntrykk av at det er absolutt en "grine/hyle" diagnose. Håper uansett at legene har funnet ut av dette og at din mann blir snart bra igjen! :)

Anonymous poster hash: 95506...ba6

Anonymous poster hash: 95506...ba6

Skrevet

Be om å få alt han får av medisiner skriftlig. Kan være greit å vite til senere.

God bedring!

Anonymous poster hash: 71913...b7a

Skrevet

Hva hat det med saken å gjøre at 9 åringen er "pappagutt"!!?

Anonymous poster hash: dca91...3d3

Skrevet

Oppdatering.

Fikk mannen i retur etter et par timer. De hadde tatt røntgen av ryggen. Legen mente han hadde artrose mellom de nederste skivene i ryggen og at noen nerver hadde kommet i klem. Tre sprøyter i hofta og en resept i hånda før de kjørte han tilbake.

Har vært i ikke mindre enn 5 apotek her for å få tak i alle de medisinene han fikk på resepten. Går litt bedre, ikke så mye hyl og skrik, lengre. Men han fikk beskjed av legen om å dra til lege når vi kom hjem og få tatt ct/mr.

Er en uke til vi vender nesa hjem igjen så håper han blir litt mer mobil igjen så han får blitt med oss andre ut.

Skrevet

Oppdatering.

Fikk mannen i retur etter et par timer. De hadde tatt røntgen av ryggen. Legen mente han hadde artrose mellom de nederste skivene i ryggen og at noen nerver hadde kommet i klem. Tre sprøyter i hofta og en resept i hånda før de kjørte han tilbake.

Har vært i ikke mindre enn 5 apotek her for å få tak i alle de medisinene han fikk på resepten. Går litt bedre, ikke så mye hyl og skrik, lengre. Men han fikk beskjed av legen om å dra til lege når vi kom hjem og få tatt ct/mr.

Er en uke til vi vender nesa hjem igjen så håper han blir litt mer mobil igjen så han får blitt med oss andre ut.

Hvorfor oppdaterer du? Er du ikke på "ferie"? Har du ikke mann og barn å ta deg av? Noen er rarere enn til og med meg..

Skrevet

Oppdatering.

Hvorfor oppdaterer du? Er du ikke på "ferie"? Har du ikke mann og barn å ta deg av? Noen er rarere enn til og med meg..

Litt av en sjarmør du da...

Anonymous poster hash: ede81...192

Skrevet

Oppdatering.

Og i tillegg har hun en pappagutt!! Ring barnevernet!!

Anonymous poster hash: 9cb2d...bc2

Skrevet

Oppdatering.

Det var jo noen i begynnelsen av tråden som bad om oppdatering da.

Jeg er også av de som synes oppdateringer er fint, for jeg kan plutselig tenke på noe jeg har lest og lure på hvordan det gikk.

Anonymous poster hash: 394ca...f06

Skrevet

Joda vi er på ferie. Men med det styret som har vært med mannen i natt sov jeg ingenting. Har hatt en rolig dag stort sett ved bassenget på hotellet. Og når man sitter der alene med et barn som leker med andre unger så har jeg muligheten til å surfe litt og når noen ba meg om en oppdatering så gjorde jeg det.

Har ennå ikke sovet og håper jeg får sove i natt. Desverre ser det dårlig ut med det for mannen er på vei til å bli like ille som i natt.

Egentlig har jeg mest lyst til å pakke sammen og komme oss hjem til Norge og legen vår der. Men gruver meg til å fly med mannen. For skjer det ikke et mirakel kommer flyturen til å bli fæl for han.

Skrevet

Hadde bare dratt hjem. Hadde ikke klart å nyte ferien uansett om min kjære hadde det så vondt, og det kan kanskje være likegreit å fly hjem før det forverrer seg for han

Anonymous poster hash: 651c6...58c

Skrevet

Hvor er du HI? Min erfaring er at det skal lite til for å bli innlagt i utlandet, pga at de vil ha forsikringspengene. (Regner med dere har reiseforsikring?)

Ta kontakt med en annen lege, fortrinnsvis en med avtale med et privat sykehus.

Anonymous poster hash: ede81...192

Skrevet

Bare husk at mannen din må få tatt MRSA -prøver med en gang han kommer hjem! Hvis ikke må han isoleres/gi beskjed hvis han skal på sykehuset, for det må smittevaskes. (Vært i kontakt med helsevesenet utenfor Skandinavia).

Skrevet

Hvor er du HI? Min erfaring er at det skal lite til for å bli innlagt i utlandet, pga at de vil ha forsikringspengene. (Regner med dere har reiseforsikring?)

Ta kontakt med en annen lege, fortrinnsvis en med avtale med et privat sykehus. Anonymous poster hash: ede81...192

Gi er i Bulgaria. Han ble ikke innlagt. Har bestillt time hos legen hjemme når vi er hjemme igjen om en uke. Ga beskjed om at vi var i Bulgaria. De smertestillende han fikk kunne like gjerne vært paracette. Fikk damen i resepsjonen på hotellet til å lese pakkningsvedlegget og fortelle meg hva det var han fikk.

Er veldig klar over dette med MRSA. Barnet skadet en tå og fikk verk i den siste dagen vi var her i fjor. Fikk spesialrom på legevakta hjemme når vi kom hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...