Gå til innhold

Ingen fra avd barnet går på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt rart at det ikke er en ansatt fra avdelingen barnet går i som tidligvakt i bhg? Det er sikkert lettere for de eldre (3-5 år) å "takle" en "fremmed" ansatt enn det er for de minste (1-3 år) å takle det, de trenger i mine øyne trygghet og en person de kjenner godt særlig nå etter ferien med mange uker fri. Mitt barn har vært hysterisk redd de gangene han har vært i barnehagen og det har vært en ukjent ansatt der, jeg har måtte være der i tyve min før jeg har måtte gå fra en hylende unge :( slik er det ikke de dagene en person fra avdelingen er tilstede, da føler han seg trygg og sier omtrent hadet til meg før vi kommer inn. Merker det også på ungen at han ikke vil i barnehagen om morgenen... Den ene dagen var ikke den fremmede der engang, stod på kjøkkenet i en annen avdeling og ryddet så barna som kom ble ikke møtt av noen... Jeg skal nevne det for pedleder, men er dette en uvanlig måte å gjøre det på?? For meg føles det i allefall feil

Anonymous poster hash: f986e...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at det er noe de gjør fordi det er så få barn, de slår sammen avd, men de burde likefullt hatt en representant fra den minste avd. tilstede så de yngste føler seg trygge..

Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med en gang, og krevd at de endret det omgående!!

Uakseptabelt!! Stakkars lille din 💕

Skrevet

Uakseptabelt!! Stakkars lille din 💕

Skrevet

Når barnet ditt reagerer slik det gjør hadde jeg tatt det opp. Det viktigste et jo barnet ditt. Forklar bare situasjonen og si du synes det er litt ubehagelig...spør hvorfor det er slik? De kommer nok til å gjøre noe med det. At ingen er der for å ta imot tidvis er jo totalt uakseptabelt

Anonymous poster hash: deeb6...60d

Skrevet

Huff,sånn var det i barnehagen til gutten min også. Her slo de sammen stor og liten avd. Han ble redd de store barna,og skeptisk til alle de nye voksne. Forstår at barnehagen må gjøre slik på sommeren,men blir ikke et trygt og fullverdig tilbud for de minste...

Anonymous poster hash: 3f482...7ad

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er ideelt for barnet ditt, men hvordan mener du at de skal få til ferieavvikling hvis det alltid skal være noen ansatte fra småbarn på jobb? Dette må man faktisk regne med når man velger å ha barna i barnehagen i slutten av juli når de fleste barn og voksne har ferie. Alternativet er å ha barnehagen helt stengt noen uker om sommeren sånn at alle har ferie samtidig.

At ingen voksne er der for å ta imot er derimot selvsagt ikke greit og det bør du si ifra om.

Anonymous poster hash: 49b3d...cee

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er ideelt for barnet ditt, men hvordan mener du at de skal få til ferieavvikling hvis det alltid skal være noen ansatte fra småbarn på jobb? Dette må man faktisk regne med når man velger å ha barna i barnehagen i slutten av juli når de fleste barn og voksne har ferie. Alternativet er å ha barnehagen helt stengt noen uker om sommeren sånn at alle har ferie samtidig.

At ingen voksne er der for å ta imot er derimot selvsagt ikke greit og det bør du si ifra om.Anonymous poster hash: 49b3d...cee

Barnehagen er stengt tre uker, det er de tre ukene vi foreldre må ta oss ferie. Det jobber 8 stk på småbarnsavdeling, så jo, jeg tror nok at de har mulighet for at ikke alle tar seg 4 uker ferie samtidig. Rart fokus du fikk.

Skrevet

Uakseptabelt!! Stakkars lille din

Ja, kommer til å gjøre det.. Får så vondt i "mammahjertet"!  

Når barnet ditt reagerer slik det gjør hadde jeg tatt det opp. Det viktigste et jo barnet ditt. Forklar bare situasjonen og si du synes det er litt ubehagelig...spør hvorfor det er slik? De kommer nok til å gjøre noe med det. At ingen er der for å ta imot tidvis er jo totalt uakseptabelt Anonymous poster hash: deeb6...60d

Takk for tips. De er egentlig greie, legger mye tilrette osv, men dette synes jeg var en dårlig løsning.

Huff,sånn var det i barnehagen til gutten min også. Her slo de sammen stor og liten avd. Han ble redd de store barna,og skeptisk til alle de nye voksne. Forstår at barnehagen må gjøre slik på sommeren,men blir ikke et trygt og fullverdig tilbud for de minste...Anonymous poster hash: 3f482...7ad

Nei, de kunne kanskje heller hatt ansatte fra småbarnsavd tilstede, det er lettere for en femåring å forstå enn for en som er fra småbarnsavd.

Skrevet

Nei det er helt vanlig.Småen begynte rett før han ble to år å jeg hadde så lang reisevei at jeg måtte levere han 7 i barnehagen.

Småen hadde jo bare gått 3 dager i barnehage før helgen,også når jeg leverte han på mandagen så måtte jeg levere han til en barnet ikke kjente.

De to som var på jobb hadde allerede 3 unger som skreik hysterisk å fikk så dårlig samvitighet av å levere sønnen min også da men hadde ikke noe valg.

Sønnen min var helt hysterisk når han ble levert å fikk høre senare at han hadde skriket helt til klokken 8 når det kom en på jobb som han kjente.

Var visst flere foreldre som hadde klaget på denne ordningen for den fungerte hvertfall ikke for de nye barna.

Anonymous poster hash: 2790d...bb9
Skrevet

Ta det opp med de ansatte og forklar situasjonen, men ikke sikkert de har ansatte nok til å dekke opp hele dagen og derfor prioriterer mellomvakt når flest barn er tilstede og trenger hjelp til måltider, soving etc. Uforutsette ting som sykemeldinger, omsorgspermisjoner ol kan også dukke opp som gjør kabalen vanskelig.

Jeg jobber som ped.leder på liten avdeling og neste uke skal vi ta imot 5 nye små til tilvenning. Da vi satte opp kontaktpersoner og tidskjema i juni skulle vi være tre av de faste ansatte på jobb den uken. Nå er ei sykemeldt og ei hjemme pga alvorlig sykdom i familien. Ergo er jeg eneste faste på jobb med to vikarer med 2 barn som kjenner avdelingen og fem helt nye barn og foreldrepar å ta imot. Ikke ideelt og kjenner jeg gruer litt, men det må jo bare gå...

Håper det går seg til for dere, ikke enkelt når barn tar tre uker ferie og de ansatte har krav på 4-5 uker...

Anonymous poster hash: 1bd67...ad6

Skrevet

Det her er det latterligste jeg har lest her inne på lenge. En vanlig innkjøring tar 3

-tre- dager, og da er ALT og ALLE fremmede. Og det går helt fint. Nå klarer ikke sønnen din å bli kjent med EN person, og blir hysterisk pga dette? Selv om han er kjent med de andre barns, avdelingen osv. Hadde jeg vært pedleder, så hadde jeg nok himlet med øynene ja!!

Anonymous poster hash: ac5e1...5cb

Skrevet

Slik er det i ferieavviklingen, rett og slett. Men at de skal ta i mot barna på en ordentlig måte kan du selvsagt be om.

I barnehagen vår er de ansatte heldigvis veldig flinke til å bli kjent med barna på andre avdelinger, f.eks. i utetida. Dermed er det antakelig ikke en helt fremmed person for barnet dersom de må "låne" ansatte fra andre avdelinger. Det er rundt 70 barn i barnehagen og jeg er rimelig sikker på at alle de ansatte kan navnet på alle barna. Ikke akkurat nå som det kommer nye barn selvsagt, men når barnehageåret er litt i gang.

Anonymous poster hash: e917f...c76
Skrevet

Ta det opp med de ansatte og forklar situasjonen, men ikke sikkert de har ansatte nok til å dekke opp hele dagen og derfor prioriterer mellomvakt når flest barn er tilstede og trenger hjelp til måltider, soving etc. Uforutsette ting som sykemeldinger, omsorgspermisjoner ol kan også dukke opp som gjør kabalen vanskelig.

Jeg jobber som ped.leder på liten avdeling og neste uke skal vi ta imot 5 nye små til tilvenning. Da vi satte opp kontaktpersoner og tidskjema i juni skulle vi være tre av de faste ansatte på jobb den uken. Nå er ei sykemeldt og ei hjemme pga alvorlig sykdom i familien. Ergo er jeg eneste faste på jobb med to vikarer med 2 barn som kjenner avdelingen og fem helt nye barn og foreldrepar å ta imot. Ikke ideelt og kjenner jeg gruer litt, men det må jo bare gå...

Håper det går seg til for dere, ikke enkelt når barn tar tre uker ferie og de ansatte har krav på 4-5 uker... Anonymous poster hash: 1bd67...ad6

Ansatte har IKKE krav på 4-5 ukers sommerferie. Vi har krav på 3 ukers sammenhengende sommerferie. Hvis barnehagen er stengt i 3 uker så er i realiteten dette kravet oppfylt.

Når er er sagt så er det jo ikke uvanlig at de ansatte har både plusstimene og overtid som skal avspaseres. Noen har ekstra feriedager osv. Og det er selvsagt en fordel at ansatte tar fri når det er få barn i barnehagen. Ermet kan man fint gi ansatte flere ukers sommerferie. Men man har altså ikke krav på mer enn 3!

Anonymous poster hash: e27a1...67e

Skrevet

Håper det går seg til for dere, ikke enkelt når barn tar tre uker ferie og de ansatte har krav på 4-5 uker... Anonymous poster hash: 1bd67...ad6

Ansatte har IKKE krav på 4-5 ukers sommerferie. Vi har krav på 3 ukers sammenhengende sommerferie. Hvis barnehagen er stengt i 3 uker så er i realiteten dette kravet oppfylt.

Når er er sagt så er det jo ikke uvanlig at de ansatte har både plusstimene og overtid som skal avspaseres. Noen har ekstra feriedager osv. Og det er selvsagt en fordel at ansatte tar fri når det er få barn i barnehagen. Ermet kan man fint gi ansatte flere ukers sommerferie. Men man har altså ikke krav på mer enn 3!

Anonymous poster hash: e27a1...67e

Har ikke krav på mer enn 3 uker om sommeren, sant og greit nok det men når skal vi ellers avvikle de resterende 2 ukene? Vi får ikke ta ferie i august eller september pga travle måneder m tilvenning og ettersom det resten av året er fulle barnegrupper og vi ikke får vikarer ved ferieavvikling er det da mer heldig med 2 av 3 på jobb med full barnegrupper og ikke mulighet til å ha tidlig-, mellom- og senvakt? Synes du gjør det mer vanskelug enn det trenger å være, men deg om det....

Anonymous poster hash: 1bd67...ad6

Skrevet

Det her er det latterligste jeg har lest her inne på lenge. En vanlig innkjøring tar 3

-tre- dager, og da er ALT og ALLE fremmede. Og det går helt fint. Nå klarer ikke sønnen din å bli kjent med EN person, og blir hysterisk pga dette? Selv om han er kjent med de andre barns, avdelingen osv. Hadde jeg vært pedleder, så hadde jeg nok himlet med øynene ja!!

Bra du ikke er pedleder.

Ingen i bhg jeg jobber i ville himlet med øynene over noe slik.

Der jeg jobber skjermer vi alltid de minste.

Vi blir oppfordret til å ta ut 4 uker på sommer nettopp på grunn av det beskrevet over om mindre barnegrupper, men vi deler det da opp i at noen tar uken før og andre uken etter 3 uker som er helt stengt.

Du HI kan helt klart snakke med pedleder om hvordan situasjonen er for ditt barn.

Anonymous poster hash: e84b0...ea1

Skrevet

Bra du ikke er pedleder.

Vi blir oppfordret til å ta ut 4 uker på sommer nettopp på grunn av det beskrevet over om mindre barnegrupper, men vi deler det da opp i at noen tar uken før og andre uken etter 3 uker som er helt stengt.

Du HI kan helt klart snakke med pedleder om hvordan situasjonen er for ditt barn.

Hø hø, spesielt at denne ungen er så sårbar for ET nytt menneske, når 20 nye mennesker gikk helt fint 😂

Og ja, pedleder kommer til å himle med øynene, de har jo bevisst tatt et valg på å sette inn en ny på den avd der. De kommer jo ikke til å tilbakekalle ansatte fra ferie fordi HIs ene sønn kvier seg for å være i barnehagen 😂😁

Skrevet

Bra du ikke er pedleder.

Hø hø, spesielt at denne ungen er så sårbar for ET nytt menneske, når 20 nye mennesker gikk helt fint

Og ja, pedleder kommer til å himle med øynene, de har jo bevisst tatt et valg på å sette inn en ny på den avd der. De kommer jo ikke til å tilbakekalle ansatte fra ferie fordi HIs ene sønn kvier seg for å være i barnehagen

De kan gjøre ting annerledes neste gang. De i bhg kan også gjøre feil.

Hvilken/hvilke bhg kjenner du til der hver enkelt barn på småbarns avdeling trenger å forholde seg til 20 forskjellige voksne?

Du vet det kanskje ikke enda men unger som voksne er forskjellige. Heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...