Gå til innhold

Får man ikke barnetrygd for barn nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte barn nr. 2 i juni. I juni mottok jeg barnetrygd for ett barn, og tenkte ikke videre over dette. Vet ikke om jeg har krav på barnetrygd den måneden. Men jeg trodde jeg hadde det nå i juli - men mottok barnetrygda nå, for ett barn. Kan de komme inn på ulike tidspunkt?

Anonymous poster hash: d0b97...68e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha for 2 barn.Jeg fikk fra måneden etter jeg hadde født barnet.

Skrevet

Du får etterbetalt. En til to måneder etter.

Fødte du sent juni kan det hende det ikke kommer før August.

Anonymous poster hash: 02381...640

Skrevet

Man pleier å få det omtrent to må etter man har født. (Sikkert både tidligere og senere.)

Skrevet

Har du meldt ifra da at nr 2 har kommet?

Anonymous poster hash: 26dc4...27c

Skrevet

Du får måneden etterpå, men du får ikke etterbetalt for juni. Har snakket med nva

Anonymous poster hash: 65539...d9c
Skrevet

De kommer, første utbetaling jeg fikk for nr2 Kom ikke sammen med den til barn nr1 men 1 dag etterpå.

Skrevet

Har du meldt ifra da at nr 2 har kommet?

Anonymous poster hash: 26dc4...27c

Sykehuset melder fra.

Skrevet

Takk for svar. Fødte tidlig i juni.

Sykehuset melder selvfølgelig ifra - det er ikke min jobb.  

Da får jeg bare vente å se. Er jo ferietider nå, så tar kanskje noe lenger tid å behandle papirene også. Venter nemlig på navneskjema fra skatteetaten også... 

Skrevet

Ja sykehuset melder ifra, men det kan skje feil. Med min første begynte jeg å lure etter 4 måneder uten barnetrygd og da viste det seg at nav ikke hadde fått melding.

Anonymous poster hash: ba22c...885
Skrevet

Det kan ta noen månder før det nye barnet blir registrert, men da får du etterbetalt fra månden etter at du fødte tror jeg.

Anonymous poster hash: e936d...a03
Skrevet

Ja sykehuset melder ifra, men det kan skje feil. Med min første begynte jeg å lure etter 4 måneder uten barnetrygd og da viste det seg at nav ikke hadde fått melding.

Anonymous poster hash: ba22c...885

Jeg kommer til å ta kontakt om det ikke skjer noe innen september. Husker jeg etterspurte fødselsattesten med førstemann, etter rundt fire måneder... Vet ikke hva som var skjedd, men de skulle sende det med en gang etter at jeg ringte.

Skrevet

Om det ikke kommer denne mnd så vil det komme dobbelt neste mnd tror jeg..

Skrevet

Med elste måtte jeg etterlyse barnetrygden. Da hadde det skjedd en feil i systemet slik at de ikke hadde fått beskjed. Fikk etterbetalt fra og med måneden etter fødsel. Med nr 2 kom den da den skulle og med nr 3 har jeg fått vedtaksbrev om at utbetalingen skal skje fra og med juli.

Skrevet

Jeg fødte også i juni, og fikk brev fra Nav at jeg får barnetrygd for han I august. Så da får jeg etterbetalt for juli.

Anonymous poster hash: ba863...e9b

Skrevet

Jeg måtte søke om barnetrygd for andremann

Anonymous poster hash: 4b5c9...2f6

Skrevet

Jeg måtte ringe NAV selv, det hadde skjedd en svikt når sykehuset skulle melde fra. Feil kan skje. Jeg ville ringt NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...