Gå til innhold

Sølvbestikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen vet om man kan levere inn graverte skjeer?

Jeg og mannen "samler" på sølv, ikke selvbestemt hvolket merke så klart.

Vi har i værtfall bestemt oss for å samle på sølvet av den typen jeg har fått.

Men alle han skjeer, store som små er gravert...

Anonymous poster hash: 9e508...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist at det er ditt som må samles på, er alltid kvinnfolka som skal gå fremst.
Er virkelig hans sølv så stygt at det er verdt å levere inn? Synes hans sølv høres mye mer personlig ut enn ditt!

Anonymous poster hash: 1e06b...063
Skrevet

Er virkelig hans sølv så stygt at det er verdt å levere inn? Synes hans sølv høres mye mer personlig ut enn ditt!

I hans øyne er det styggt ja.

Og da ser ikke jeg helt vitsen i å samle på to forkjellige sett med sølvtøy, der vi aldri kommer i "mål", fordi vi samler på to typer.

Skrevet

Og trist og trist fru blom... Finnes tristere greier i livet enn dette.

Men du vet kanskje om det er mulig å levere inn gravert sølvtøy?

Skrevet

Du får ikke levert inn gravert (eller brukt sølvbestikk, for den saks skyld) sølvtøy til en gullsmedbutikk som tilhører en kjede, men det går jo an å prøve å selge det på www.finn.no? Gravering kan pusses ut, men det kan jo en ny eier ta på seg evt. Det er mulig Esaias Solberg i Oslo kjøper sølvbestikk, gå inn på nettsidene til butikken og sjekk. De kjøper og selger smykker o.l. videre. Ingen av kjedebutikkene kjøper tilbake sølv iallefall. Og så kommer det jo litt an på hvilket mønster det er og hvilke deler det er dere skal prøve å bli kvitt.

Anonymous poster hash: 9fe6e...0d2

Skrevet

Kva med å berre ha to typar då? Vi har det, og det funkar fint.

Skrevet

De kan sikkert smeltes om, men det er sikkert så lite å hente at jeg heller hadde beholdt det. De er tross alt gravert, og det har kanskje en liten affeksjonsverdi?  http://solvtorget.no/solvpriser/

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :-)

Nei, jeg ser ikke vitsen med å ha to sett med sølvtøy. Vi kommer aldri til å ha fullt sett av noen av de, om vi samler på begge :-) sølvtøy er dyrt.

Skrevet

Vi har en del arvet sølvtøy, i fem forskjellige mønstre. Synes det er fint å ha en mix av mønstre i stedet for bare ett. Og så er det jo så klart forskjell på riktig gammelt og arvet sølvtøy med historie og helt nytt sølvtøy kjøpt hos gullsmed nå. Men det er jo vår mening.

Hva med å beholde det graverte som dere ikke liker så godt for å gi videre til evt barn? Dere trenger jo ikke å skaffe flere deler av akkurat det.

Anonymous poster hash: d6314...a30

Skrevet

Vi har en del arvet sølvtøy, i fem forskjellige mønstre. Synes det er fint å ha en mix av mønstre i stedet for bare ett. Og så er det jo så klart forskjell på riktig gammelt og arvet sølvtøy med historie og helt nytt sølvtøy kjøpt hos gullsmed nå. Men det er jo vår mening.

Hva med å beholde det graverte som dere ikke liker så godt for å gi videre til evt barn? Dere trenger jo ikke å skaffe flere deler av akkurat det.

Anonymous poster hash: d6314...a30

Det var smart! Takk for tipset :-)

Da samler vi på "mitt", og sparer det vi fortsatt kommer til å få, til barna.

Jeg synes ikke hans sølvtøy er stygt, han synes det er (drit)stygt, og synes mitt er penere. Han får 'opphøyd rose' og jeg 'lilje'. Det er jo vårt til sammen, men får fra hver side av familien.

Vi skal snart gifte oss, og kommer til å ønske oss sølvtøy. Det var da tanken kom inn, for han ønsker ikke å samle på sitt (men får hver jul).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...