Gå til innhold

Dere som strikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan systematiserer dere utstyret - pinner, blader, restgarn osv?

Her er alt et salig kaos og jeg ender opp med å kjøpe nye pinner for hver gang fordi jeg ikke orker å lete gjennom utallige skuffer og esker. Pinner er jo kjempedyrt!

Gi meg ditt beste tips!

Anonymous poster hash: 2d5e3...c14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rette pinner har jeg i en sånn stoffsydd sak med masse lommer til ulike pinner, kan rulles sammen når den lagres, tar liten plass. Jeg kjøpte min på strikkebutikk en gang i tiden, men du kan enkelt sy en selv også.

Rundpinner har jeg samlet etter str., ligger i pakkene sine, alle pakkene med rundpinner nr 4 (men ulik lengde) settes en strikk rundt, samler alle pakkene i en litt høy eske hvor de kan stå på høykant, da finner jeg riktig nr. med det samme.

Vet det finnes en form for "diskett-stativ" med "skuffer" som man kan ha rundpinner i, visstnok veldig praktisk. Så når jeg kommer over en slik så spørs det om jeg ikke invisterer i en slik.

Blad med oppskrifter samler jeg i en  (stor) bunke et sted sammen med pinner/garn. Kunne egentlig ha satt dem i perm, når jeg tenker meg om, men bør ha en opprydning snart.

Restegarn.... har ikke løst det problemet enda ;) Har myyyyye restegarn og noen halvferdige prosjekter.

Skal straks flytte og tenkte i går at når høsten kommer, da er det koselig å sitte inne med slikt, så da er målet å gi bort noe garn jeg vet aldri blir brukt, strikke ferdig noen prosjekter, og kanskje strikke litt forskjellig til ulike veldedige organisasjoner. Amanda-prosjektet trenger alltid små nye plagg. Husker ikke hva det heter, men det er en eller flere organisasjoner som strikker til nyfødte i utviklingsland. Og så trenger Frelsesarmeen o.l. alltid ullsokker og annet til julegaver til de som kommer og spiser hos dem på julaften, f.eks. narkomane og uteliggere.

Håper jeg kommer i gang med å strikke til en del av disse. Da får jeg ryddet hos meg selv, har noe koselig å holde på med og gjør en god gjerning samtidig :)

Jeg har spart masse penger de siste årene bare fordi jeg omsider fikk et system i pinnene mine! :)

Før jeg kom så langt hadde jeg kjøpt dobbelt og trippelt av ganske mange... Har gitt bort noen til venninner etterpå.

Anonymous poster hash: 4a2b4...46d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...