Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 Baby på 12 mnd våkner fortsatt 1-2 ganger på natta for å spise. Jeg har fortsatt melk, så dem ene gangen nøyer barnet seg med litt amming. Dem andre gangen holder det ikke med morsmelk og barnet gråter til det hyperventilerer om det ikke får mer å spise. Sluker gjerne en flaske velling og sover godt videre. Det høres ut som at vi tar livet av barnet om det ikke får mat. Hvordan snu denne onde sirkelen? Barnet trenger jo ikke mat på natta nå... Anonymous poster hash: 6b5bf...54f
Mamma_til_2 Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Hva spiser barnet til kvelds, og når er det barnet spiser kvelds hvor mye spiser barnet ila en hel dag, og når legger barnet seg etter siste måltid?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Jeg hadde begynt å tynne ut vellingen gradvis (og samtidig prøvd å øke matinntaket på dagen). Puppen må du nesten bare kjenne etter hva du synes om. Selv nattammet jeg til 14mnd (da jeg avsluttet all amming, noe som gikk overraskende greit), men det plaget ikke meg. Anonymous poster hash: 51d35...053
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Dere må kjøre nattavvenning. Det er et helvette i noen få netter (3 for oss, mellom 2 og 4 for folk vi kjenner), men så går det over og barnet justerer ved å spise mer på dagen. 😊👍 Anonymous poster hash: 04f70...946
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Barnet spiser siste måltid rett før leggetid kl 19.30. Gjerne grøt. Noen ganger hender det vi har spist middag veldig sent, og da "fyller vi på" med litt velling rett før vi går på badet og børster tenner. Barnet spiser hver 3-4 time på dagtid og får alltid spise seg mett. Sier tydelig i fra når det ikke vil ha mer. Det høres ut som ungen blir panisk om det ikke får den vellinga på natta. Barnet liket ikke mme, så det er ikke noe alternativ. HI Anonymous poster hash: 6b5bf...54f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #6 Skrevet 30. juli 2015 Har vel litt med hva de spiser på dagtid. Nattammet fortsatt litt ved ettårsalder. Kunne godt våkne to ganger på natta, som din. Til slutt orket jeg ikke mer og ga ham en flaske når han våknet. Fortsatte med det til han var to. I løpet av ferien i år har det ordnet seg, nå sover han natta gjennom. Er to år. Så det trenger ikke bli et helvete Er klar over at det ikke er dette som blir anbefalt, men det er sånn jeg har valgt å gjøre det. Anonymous poster hash: 2a5fd...537
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #7 Skrevet 30. juli 2015 Ga forresten vanlig melk, ikke mme, ved ettårsalder. Anonymous poster hash: 2a5fd...537
Blomstogbier Skrevet 30. juli 2015 #8 Skrevet 30. juli 2015 Har du forsøkt å kutte ut natta siden 6 mnd alder? Du får tilby vann om natta. Gi noe fiberrikt og mettende om kvelden og tidlig frokost.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #9 Skrevet 30. juli 2015 Her fungerte det supert å blande i avocado i kveldsgrøten. Mye mettende og sunt fett i avocado Anonymous poster hash: f9637...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå