Gå til innhold

Hva er det med min mor? gir meg konstant dårlig samvitighet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som hun kan si at hun tror jeg ikke bryr meg om henne noe jeg selvsagt gjør. I tillegg har hun flere ganger sagt at jeg bruker henne når jeg klager over mange regninger en måned, da synes hun jo at det er et signal om at jeg trenger penger hvilket jeg ikke gjør.

Og nå blander hun seg i at vi har kjøpt en nyere bil da den vi hadde var hele tiden masse feil med og dyre reprasjoner, siste reprasjon kostet over 13000 og verken jeg eller min mann kan fikse slike ting selv.

Jeg kjenner jeg blir lei av å høre av henne at jeg ikke bryr meg om henne, at hun føler seg lite verdt og at det er nesten bare klaging når vi snakker sammen. Jeg er glad i min mamma og bryr meg meget om at hun skal ha det bra og være så lykkelig som hun selv vil føle seg. Gråter om kveldene fordi jeg føler meg såret over slike kommentarer.

Anonymous poster hash: 813b4...4ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun har en personlighetsforstyrrelse. Les om dem og se om noe passer

Anonymous poster hash: e5222...529

Gjest Antarctica
Skrevet

Emotional blackmail.

Slutt å klage over penger til henne, så har hun ikke dét skytset mot deg.

Og så øver du inn en frase du kan bruke som et fast svar, f eks "Det er sårende å høre at du ikke anser meg for noe annet enn en som utnytter deg. Det er vanskelig å vite hva du ønsker av meg, og så lenge du ikke sier det direkte syns jeg heller ikke det er rettferdig at du prøver å gi meg dårlig samvittighet over noe, for jeg vet ikke helt hva du mener jeg skal rette på."

Skrevet

Enig med Pashla her.

Dette høres ellers ut som en relativt normal mor eller svigermor, med en liten tendens til å tolke ting verst mulig i blant. Ingenting er slik at jeg tenker personlighetsforstyrrelse. Det hun egentlig sier er nok at hun savner tid og omsorg fra dere, og så kommer det i steden ut som kritikk og anklager.

Men å gråte over dette, høres ut som en overreaksjon det også.

Anonymous poster hash: e5153...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...