Gå til innhold

Barneforsikring! Hvilken anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye betaler dere for det?

Vil forsikre mini men det er så mange faktorer å tenke på og vil gjerne høre hva dere erfarne mødre kan anbefale og hva deres barneforsikring dekker :) 

Anonymous poster hash: f7f18...d19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fornøyd med storebrand super. Betaler ca 260,- i mnd.

Veldig greit å få utbetaling da ene barnet ble syk.

Anonymous poster hash: 625f2...d5a

Skrevet

Det du må sjekke opp er at barneforsikringen kan gjøres om til en voksen uføreforsikring når barnet blir voksen uten å levere ny helseattest. Da får barnet automatisk tegnet uføreforsikring som voksen uansett hva han/hun har hatt av sykdommer og ulykker som barn.

Min venninne hadde litt trøbbel med dobbeltslag på hjerte da vi var 16-17 år gamle, hun ble utredet på sykehuset med forskjellige tester, døgnovervåking av hjertet osv og de fant ingenting feil med henne. Men da hun ble 20 år og skulle gjøre om barneforsikringen som foreldrene hadde betalt til en voksen uføreforsikring forlangte forsikringsselskapet ny egenerklæring over de siste 10 år, og da de fikk høre om utredningen på hjerteavdelingen nektet de å uføretrygde henne. Hun er nå 25 år og har fremdeles ingen uføreforsikring....

Anonymous poster hash: 25f3b...b94
Skrevet

Det du må sjekke opp er at barneforsikringen kan gjøres om til en voksen uføreforsikring når barnet blir voksen uten å levere ny helseattest. Da får barnet automatisk tegnet uføreforsikring som voksen uansett hva han/hun har hatt av sykdommer og ulykker som barn.

Min venninne hadde litt trøbbel med dobbeltslag på hjerte da vi var 16-17 år gamle, hun ble utredet på sykehuset med forskjellige tester, døgnovervåking av hjertet osv og de fant ingenting feil med henne. Men da hun ble 20 år og skulle gjøre om barneforsikringen som foreldrene hadde betalt til en voksen uføreforsikring forlangte forsikringsselskapet ny egenerklæring over de siste 10 år, og da de fikk høre om utredningen på hjerteavdelingen nektet de å uføretrygde henne. Hun er nå 25 år og har fremdeles ingen uføreforsikring....

Ja, veldig sant. Vårt barn ville fått trøbbel med å få uføreforsikring som voksen, men nå kan vi overføre fra barneforsikringa uten ny helseattest. Absolutt en trygghet å vite.

Skrevet

Hun vil mest sannsynlig få på IF, da uten dekke for uføre pga hjerte...

Barneforsikringer er mest kjekke og ha for uføre, men heller forsikre deg selv først, for detter du ut av arbeidslivet vil det koste mer.

Anonymous poster hash: b2635...16b
Skrevet

Takk for verdifulle tips. Jeg får nemlig ikke selv uføreforsikring pga kronisk sykdom og har vært syk store deler av livet så for meg som forelder så er det viktig at ikke jenta mi må oppleve det samme. Jeg er frisk nok til å jobbe nesten fullt så det er ingen stor krise, men absolutt leit å ikke kunne få forsikringer mtp om noe skulle skje meg senere. Så jeg vil helgardere meg for hennes del og velge kun det beste. HI

Skrevet

Hun vil mest sannsynlig få på IF, da uten dekke for uføre pga hjerte...

Barneforsikringer er mest kjekke og ha for uføre, men heller forsikre deg selv først, for detter du ut av arbeidslivet vil det koste mer.

Anonymous poster hash: b2635...16b

Det var If hun hadde barneforsikring i, og de ville ikke gi henne uføreforsikring i det hele tatt. 

Hjerteproblemene var hovedårsaken, men det telte nok også med at hun hadde vært innunder bup og hatt litt problemer etter en voldtekt/seksuelt misbruk.

Uansett var det jeg ville ha frem, at det er gull verdt å ha en forsikring som kan videreføres til uføreforsikring til voksne uten ny helseattest. Det kan skje mye f.eks i tenårene som gjør at en slik helseattest ikke vil gå gjennom uten forbehold.

Skrevet

Jeg vil iallefall anbefale Gjensidige sin barneforsikring. Vårt eldste barn fikk diagnosen adhd for ett år siden, og i tillegg til at det blir utbetalt en viss sum årlig i forbindelse med diagnosen i så og så mange år, trenger h*n ikke å levere ny helseattest ved overføring til voksenforsikringene. Det er en trygghet å vite, da de fleste forsikringsselskap ikke vil tegne forsikring når man har fått denne diagnosen.

Anonymous poster hash: 68f1f...71f

Skrevet

Hvilke selskaper har barneforsikring som kan videreføres til uføreforsikring da? Om dere har noen eksempler altså. Jeg har lest litt på de forskjellige, men akkurat det finner jeg ikke så mye info om. Og ang. storebrand super, jeg finner kun tre forsikringer for barn der - standard, pluss og topp. Er super da tilsvarende pluss eller topp? HI

Skrevet

Fant ut nå at iallefall Gjensidige og Storebrand kan videreføres uten ny helseattest. Heller mot topp-forsikringen til Storebrand siden den ser ut til å dekke det meste og komme best ut i diverse tester. Jeg har alle mine forsikringer i Gjensidige, men ser mange mener at akkurat barneforsikringen hos dem har lave utbetalinger i forhold til hva forsikringen koster selv om den dekker bredt. Skal fintenke litt på det. Barnet vil bli forsikret fra hun er 3 mnd gammel, så håper det går greit og at hun får forsikring selv om jeg som mor sliter med sykdom. HI 

Skrevet

Hvilke selskaper har barneforsikring som kan videreføres til uføreforsikring da? Om dere har noen eksempler altså. Jeg har lest litt på de forskjellige, men akkurat det finner jeg ikke så mye info om. Og ang. storebrand super, jeg finner kun tre forsikringer for barn der - standard, pluss og topp. Er super da tilsvarende pluss eller topp? HI

Topp, de har forandret litt på navnene oppgjennom årene.

Barnet vårt får videreført forsikring der.

Skrevet

Topp, de har forandret litt på navnene oppgjennom årene.

Barnet vårt får videreført forsikring der.

Supert, har lest nøye gjennom alt nå og kommer til å velge denne :) Tusen takk for tipset :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...