Gå til innhold

Svangerskaps diabetes. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om dette?

Noen som har hatt det?

Blir diabetesen borte når du føder eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det under siste svangerskap. I de fleste tilfeller blir blodsukkeret normalt etter fødsel,men noen ganger ikke (sjeldent).

Du har fått en advarsel om å ta noen grep om dine kostholdsvaner og eventuelt aktivitetsnivå.

Anonymous poster hash: e8f1f...75f

Skrevet

Jeg har hatt det under siste svangerskap. I de fleste tilfeller blir blodsukkeret normalt etter fødsel,men noen ganger ikke (sjeldent).

Du har fått en advarsel om å ta noen grep om dine kostholdsvaner og eventuelt aktivitetsnivå.

På andre legebesøk ville de at jeg skulle være mer aktivt og ikke gå opp for mye.

Jeg har bassengtrening hver dag, går litt og gjør alt husarbeid selv.

Har 2 gutter på 6 år som holder meg aktiv også.

Jeg spiser mye frukt, variert og sunt.

Noe godis og is i varmen ja..

Er 23 uker på vei og har gått opp 3.5 kilo.

Synes ikke at det er så avskrekkende...?

Skal ha nye tester neste uke..

Hva mer kan jeg gjøre?

Kutte alt sukker??

Skrevet

Ikke mer enn en håndfull frukt pga fruktsukkeret,det er ikke bra i mengder.

Spis hver 3.time,gjerne grovt brød/knekkebrød med magert pålegg. Grønnsaker. Rent kjøtt,fugl eller fisk til middag.

Skal du kose deg så spis en liten salat eller skive grovbrød først så du ikke får brå blodsukketstigning.

Ekstra lettmelk og lettprodukter generelt. Måler du bs jevnlig finner du fort ut hva du kan spise og ikke dersom du skriver ned hva du spiser og måler 2 timer etter mat.

Skrevet

Spis hver 3.time,gjerne grovt brød/knekkebrød med magert pålegg. Grønnsaker. Rent kjøtt,fugl eller fisk til middag.

Skal du kose deg så spis en liten salat eller skive grovbrød først så du ikke får brå blodsukketstigning.

Ekstra lettmelk og lettprodukter generelt. Måler du bs jevnlig finner du fort ut hva du kan spise og ikke dersom du skriver ned hva du spiser og måler 2 timer etter mat.

Skyt meg nå.

Jeg spiser masse frukt. Der er ofte for varmt til annet. Bor i Spania. . .

Skrevet

Skyt meg nå.

Jeg spiser masse frukt. Der er ofte for varmt til annet. Bor i Spania. . .

Altså, det er blodsukkeret som skytes (til værs) om man spiser mye frukt. Ja, frukt er egentlig sunt, men fruktsukkeret er "like ille" som sukker for en med diabetes. Spiser selv egentlig veldig mye frukt, men har måttet kutte ut noen slag samt kutte voldsomt ned på andre :/

Anonymous poster hash: dd6bb...0d3

Skrevet

Takk for svar... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...