Gå til innhold

Gir dere barna Flux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker, etter at barnetannkrem har gått opp i fluorinnhold, er det ikke da voldsomt med Flux i tillegg?

Anonymous poster hash: 274a5...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både 5 og 8 åringen bruker vanlig colgate. I tillegg skyller de munnen med fluorvann etter tannpuss, kun om kveld. Så gale er vi..

Anonymous poster hash: c24a5...708

Skrevet

Har brukt vanlig colgate fra 1 tann. Og ja, de bruker flux også. Eldste bruker fluorvann

Skrevet

Ja. Datteren min har fått to seksårsjeksler med tynn emalje (skade pga febersykdom) så da er flour et must i hennes tannstell. Hun må nok ha krone e.l. på de jekslene etterhvert uansett, men vi får prøve å holde de fri for hull så lenge som overhodet mulig.

Anonymous poster hash: 09faa...edf
Skrevet

Nei, kun tannkrem de siste årene. Tenker det holder. Ikke bra med mye fluor. De er 10 og 12, null hull.

Anonymous poster hash: 65823...c06

Skrevet

Nei, tannlegen sa at det bare var nødvendig ved hull/skader o.l

Skrevet

Både 5 og 8 åringen bruker vanlig colgate. I tillegg skyller de munnen med fluorvann etter tannpuss, kun om kveld. Så gale er vi..Anonymous poster hash: c24a5...708

Colgate inneholder triclosan- må ikke bruke det.

Anonymous poster hash: 7aa5f...419

Skrevet

Ja, alle mine 4 har fått/får det, ingen hull hittil på noen av dem. Ble litt usikker på om eldste bruker noe nå, hun er 20 og bor hjemme bare i ferier.

Anonymous poster hash: dfd6f...4c4

Skrevet

Fikk nesten kjeft av tannpleieren da vi ikke hadde begynt med flux på treårskontrollen.. Så turte ikke annet enn å dra å kjøpe 😝

Skrevet

Både 5 og 8 åringen bruker vanlig colgate. I tillegg skyller de munnen med fluorvann etter tannpuss, kun om kveld. Så gale er vi..Anonymous poster hash: c24a5...708

Jeg hører på tannlegen. Tannlegen hadde ingen innvendinger.

Anonymous poster hash: c24a5...708

Skrevet

Har aldri gitt barna mine den gifta der. Heller ikke fluortannkrem og aldri har de hatt hull. De er 4,15 og 19 år gamle.

Anonymous poster hash: e7010...298

Skrevet

Colgate TOTAL inneholder det...ikke ordinær colgate

Skrevet

min er 2,5 år og får en halv en hver dag,begynte når han fylte 2 år etter abefalling av tannpleieren :)

Skrevet

Har aldri gitt barna mine den gifta der. Heller ikke fluortannkrem og aldri har de hatt hull. De er 4,15 og 19 år gamle.

Anonymous poster hash: e7010...298

Hva bruker du?

Anonymous poster hash: 05f57...f8a

Skrevet

Ja munnskyll til begge på 3 og 8 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...