Gå til innhold

Han kontakter meg ikke. Søkte jobb hos han.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte jobb som sentral ansatt for en god venn.

Jeg fikk ikke jobben og vi har ikke snakket om det! Det er nå et halvt år siden og jeg er redd vennskapet vil gå dukken. Bør jeg kontakte han og bør jeg da eventuelt si noe om det vanskelige eller bare fortsette rett frem?

Anonymous poster hash: faf23...953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da egentlig ikke noe problem i det hele tatt. Når man ansetter noen så velger man den søkeren man mener er best kvalifisert og passer best til jobben. Denne gangen var det ikke din tur. Det er en ærlig sak.

Surt å ikke få en jobb man gjerne ønsker seg, men sånn er det bare. Det å blande vennskap og jobb er heller ikke alltid særlig lurt, så kan godt være at din venn gjorde dere begge en tjeneste.

Her synes jeg dere begge har vært feige. Begge burde tatt initiativ og snakket om det for lenge siden! Ta kontakt med ham og si at du føler ting har blitt litt dumt etter du søkte jobben, men at du forstår at de fant noen de mente passet enda bedre til jobben og at du respekterer det fullt ut - og så kommer du med forslag om å møtes og gjøre noe sammen en dag.

Anonymous poster hash: bc7b5...a7d
Skrevet

Har du hatt noe kontakt med vedkommende dette halve året?

Man blander ikke jobb og privatliv, så ikke ta opp noe med jobben.

Det er for øvrig ikke så smart å søke jobb hos venner. Vanskelig å avvise, du setter vennen din i en vanskelig situasjon.

Anonymous poster hash: 9de0c...e15

Skrevet

Vanskelig denne. Han har som leder/arbeidsgiver et visst ansvar synes jeg. Ansvar til å ta opp saken på en ordentlig måte og gi deg en god følelse av prosessen.

Skrevet

Vanskelig?  Nei da, ganske enkelt. 

Du savner vennskapet deres og har lyst til å få kontakt med ham igjen.  Drit i hvem som egentlig burde ha ansvaret og hva som er riktig eller galt, om det er noe som er riktig eller galt.  Han synes kanskje det er vanskelig å ta kontakt med deg, og kanskje tror han at du er sur og sint og ikke vil ha kontakt med ham.   Det er så utrolig dumt å sitte på hver sin haug og vente på at "noen" skal gjøre "noe" for så om 20 år kanskje møtes tilfeldig på gata og oppdage at begge egentlig hadde lyst til å ta kontakt men gjorde det ikke.

Ta kontakt, og så ser du om det blir naturlig eller ikke å ta opp det med jobben du ikke fikk.  Det gjør ingenting om du tar det opp, og kanskje er det naturlig at det blir nevnt noe om det, og føler du at det er en verkebyll, så tar du det opp på en lett måte.  

Lykke til!

Skrevet

Takk for gode svar.

Vi har en lang historie og han ba meg søke. Ikke skuffet over at jeg ikke fikk jobben, men bør han ikke være interessert i å ta kontakt? Jeg vet han er veldig glad i meg.

HI.

Skrevet (endret)

Takk for gode svar.

Vi har en lang historie og han ba meg søke. Ikke skuffet over at jeg ikke fikk jobben, men bør han ikke være interessert i å ta kontakt? Jeg vet han er veldig glad i meg.

HI.

Ta kontakt du :).

Jeg vil også tro at han synes det er fint om dere snakker kort om jobben, og at han blir lettet når han hører at du ikke klandrer ham fordi valget ikke falt på deg.

Endret av Virginia.
Skrevet

Hadde tatt kontakt med ett alla: "hei, håper du har hatt en fin sommer? Vi har bla bla, fullt opp. Møtes endag? Klem fra xx"

Anonymous poster hash: b9293...25b
Skrevet (endret)

Det er da egentlig ikke noe problem i det hele tatt. Når man ansetter noen så velger man den søkeren man mener er best kvalifisert og passer best til jobben. Denne gangen var det ikke din tur. Det er en ærlig sak.

Surt å ikke få en jobb man gjerne ønsker seg, men sånn er det bare. Det å blande vennskap og jobb er heller ikke alltid særlig lurt, så kan godt være at din venn gjorde dere begge en tjeneste.

Her synes jeg dere begge har vært feige. Begge burde tatt initiativ og snakket om det for lenge siden! Ta kontakt med ham og si at du føler ting har blitt litt dumt etter du søkte jobben, men at du forstår at de fant noen de mente passet enda bedre til jobben og at du respekterer det fullt ut - og så kommer du med forslag om å møtes og gjøre noe sammen en dag.

Anonymous poster hash: bc7b5...a7d

Hvorfor går du automatisk ut fra at hun har et problem med at hun ikke fikk jobben?

Du argumenterer underlig nok som om hun burde skjerpe seg litt.

Endret av Virginia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...