Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 Det føles jammen vemodig... Som en stor stein eller klo grep tak i brystet mitt, om hjertet mitt og klemte til. Jeg venner meg visst aldri helt til at jeg faktisk ikke er istand til å jobbe en periode nå... Anonymous poster hash: 59c02...3b0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Jeg kjenner følelsen Jeg er på full fart mot aap. Har maksdato på sykemelding i oktober, og skal i begynnelsen av september inn på et behandlingsprogram som varer i 11 uker. Jeg som alltid har jobbet, kun vært sykemeldt i svangerskap. Står nå ovenfor NAV-systemet uten at å noe kunnskap om hva som skjer videre. Det er leit og trist, og ligger som en klump i magen. Jobben er endel av min identitet, og den er nå på vei bort. Dette er litt utenfor, men hvor lenge før maksdato bør man søke? Ønsker deg lykke til med behandlingen og håper du er tilbake igjen i løpet av kort tid. Anonymous poster hash: 3335e...434
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Nav her opererer med en behandlingstid på 8 uker for aap, men det tok ikke så lang tid for meg, tok 5-6 uker tenker jeg. https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV?kap=394582 Det er en tung prosess og jeg skjønner godt hva du kjenner på HI, det er ikke lett å takle sykdom/skade som blir så langvarig. Jeg har vært på aap i drøye 3 år nå, men bare blitt sykere og sykere. Til å begynne med jobbet jeg to korte dager i uken og hadde aap for resten, men i fjor måtte jeg kaste inn håndkleet og slutte helt på jobb. Det er noe av det tyngste jeg har gjort i mitt liv, man føler seg fullstendig verdiløs, utenfor samfunnet.... Jeg hadde presset og presset så lenge, prøvd allverdens behandlingsopplegg og medisiner, det eneste jeg ikke hadde prøvd var å oppgi jobben. Nå er både nav, fastlege og spesialist enig i at å søke ufør er det riktige for meg, og jeg skal love deg at det steget er enda tyngre... Denne høsten skal jeg etter eget ønske og press gjennom en runde til med spesialister, undersøkelser osv for å prøve finne en måte å bli bedre på, går det som jeg allerede har blitt spådd til helvete blir det å søke ufør til våren igjen. Jeg gruer meg.... Anonymous poster hash: e4b9c...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå