Gå til innhold

Skal pusse opp badet. Uenige ang. gulv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i en del forskjellige leiligheter i mitt liv, og har etterhvert opparbeidet et hat til gulvbelegg. I alle leiligheter har det vært gulvbelegg på bad, og ofte andre rom også. De er umulige å få rene! De blir flekkete og misfarget og det blir fort slitasje som merker etter møbler, hull og bobler.

Min kjære vil så gjerne ha gulvbelegg når vi pusser opp, for han mener det da blir tettere mellom gulv og vegg og vi slipper da at det lekker ned til underetasjen. Et problem vi forøvrig ikke har... Hva mener dere er best som gulv til bad? Jeg har virkelig ikke lyst til å gå med på gulvbelegg når jeg har så dårlig erfaring :(

Anonymous poster hash: 51b68...e8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FLIS på gulv, ingen tvil!!!

Anonymous poster hash: e36ae...3d5

Skrevet

Har nettopp pussa opp bad og la da flis på gulvet - men! Det ligger faktisk belegg langs kanten fra tidligere. Vet ikke om det er belegg nederst i hele gulvet eller om det bare er med kanten, men det er i alle fall kjempegreit i forhold til det med å tette mot vegg. Vi la alloc-plater på veggene, og har silikonert mot både flis og det belegget under, så hvis det begynner å lekke så vet ikke jeg... 😛 uansett veldig greit med ekstra forsikring akkurat i overgangen gulv/vegg, for det er jo et litt kritisk punkt.

Skrevet

Han har jo egentlig rett da, men flis er finere.

Anonymous poster hash: e95c0...118

Skrevet

Flis overalt, men smør membranen litt oppover veggene også

Skrevet

Membranen skal gå et godt stykke opp på veggen (om det ikke er membran på hele veggen da), så om dette blir gjort som det skal blir det ingen lekkasjer. Ville absolutt hatt flis. Om mannen fortsatt er veldig bekymret får dere heller ha dusjkabinett i stedet for å dusje rett på gulvet.

Anonymous poster hash: de203...0ba

Skrevet

Jeg har hatt gulvbelegg (vinyl) i alle år. Både på bad og soverom. Har ikke opplevd at det blir merker eller er vanskelig å få rent..? Jeg passer riktignok på gulvet, ved grundig rengjøring (som fjerner forrige boning) og boner på nytt etterpå. Relativt kjedelig jkobb som tar et par dager. ...

Anonymous poster hash: e44ff...99f
Skrevet

Mannen din har rett. Dessuten finnes det utrolig mange bra og fine gulvbelegg til bad i dag. Aldri en flis inn i mitt hus! Kaldt, utett og hardt.

Anonymous poster hash: 18cea...d70

Skrevet

Hater gulvbelegg så absolutt flis!!

Skrevet

Mannen din har rett. Dessuten finnes det utrolig mange bra og fine gulvbelegg til bad i dag. Aldri en flis inn i mitt hus! Kaldt, utett og hardt.

Anonymous poster hash: 18cea...d70

Signerer. Jeg skal bygge meg nytt hus nå, ikke én flis i hele huset.

Anonymous poster hash: e1019...fe4

Skrevet

Flis med sveisenembran under.

Anonymous poster hash: 50495...1f0

Skrevet

Hva med å legge flis oppå våtromsbelegg? Våtromsbelegg er jo den beste membranen:) blir jo selvsagt litt dyrere men legger dere fliser selv blir det ikke så dyrt om dere velger billige fliser:)

Anonymous poster hash: 1c70c...c9c

Skrevet

Aldri hatt de problemene du nevner med gulvbelegg. Aldri boblet eller blitt merker av møbler, lett å holde rent! Har hatt både lyst og mørkt på ulike bad.

Anonymous poster hash: 2e218...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...