GĂ„ til innhold

MR...sa ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble lagt i maskin og tatt bilder av.Jeg spurte om han kunne se noe, mrn sa jeg fikk svar om ca.2 uker....er det normalt at de ikke sier NOE??😝

Anonymous poster hash: d0ba8...e45

Videoannonse
Annonse
Gjest SekretĂžsa
Skrevet

Ja. Han som tar den er ikke lege og kan ikke tyde bildene. Tar nok ikke sÄ lenge som 2 uker. Bruker Ä gÄ pÄ noen dager her

Skrevet

Ja okei...tenkte kanskje han tydet dem😝Uff ventetida er fél

Skrevet

Helt normalt og riktig at de ikke sier noe.

Anonymous poster hash: a817f...c46
Skrevet

Okei, jeg ble litt sĂ„nn hum er det noe galt du ikke vil si som du sĂ„....var bare pjong pjong ut av maskin og svar om et par ukerđŸ˜·

Skrevet

Okei, jeg ble litt sÄnn hum er det noe galt du ikke vil si som du sÄ....var bare pjong pjong ut av maskin og svar om et par uker

Neida, det er slik de skal gjÞre det, sÄ det betyr ikke at det er noe galt! :)

Satser pÄ at det ikke er noe galt hos deg. Ventetiden er litt dum Ä forholde seg til uansett, men ikke gruble for mye. Det er ikke noe du eller andre kan gjÞre fÞr legene vet hva det er uansett. SÄ ikke ta noen sorger pÄ forskudd som kanskje er helt unÞdvendig! :)

Anonymous poster hash: a817f...c46

Skrevet

Takk for svar😃Nei, jeg antar alltid det verste...uff krysser fingrer og tér

Skrevet

Det er "bare"radiologen som tar bildene, bortsett fra det tekniske, kan han ingenting om medisin. SÄfor Ä fÄ analysert bildene mÄ det en lege til :) om de finner noe galt, kommer ofte svaret kjappere om to uker :)

Hadde det vÊrt tydelige tegn pÄ at noe er galt, vil som oftest radiologen ta kontakt med lege mens du er der, for Ä hÞre om flere bilder skal tas.

Men ventetida er innmari vond!

Anonymous poster hash: 065fb...271

Skrevet

Det er radiografen som tar bildene og radiologen som beskriver de. Selv om vi "bare" tar bilder har vi helsefag-teknologiutdanning og god erfaring med Ă„ tyde bilder Ă„ lete etter ting/se ting utifra henvisningen, men det er ikke vĂ„r jobb Ă„ beskrive bildene for pasienten. Radiologi er spesialisering med som regel 5 Ă„r, slik spesialisering for andre felt for leger er, sĂ„ det er klart de er veldig mye mer kvalifiserte enn oss radiografer 😊

Anonymous poster hash: 74877...df8

Skrevet

Det er "bare"radiologen som tar bildene, bortsett fra det tekniske, kan han ingenting om medisin. SÄfor Ä fÄ analysert bildene mÄ det en lege til :) om de finner noe galt, kommer ofte svaret kjappere om to uker :)

Hadde det vÊrt tydelige tegn pÄ at noe er galt, vil som oftest radiologen ta kontakt med lege mens du er der, for Ä hÞre om flere bilder skal tas.

Men ventetida er innmari vond! Anonymous poster hash: 065fb...271

Radiologen er legen! Den som tar bildene er radiografen.

Anonymous poster hash: 36639...d03

Skrevet

Tusen hjertelig for flotte svar!!!😃👍Ja ventetida er kjempetung!

Skrevet

Hva er grunne til MR undersĂžkelsen da? Noen som mistenker at det er noe alvorlig?

Du fÄr nok svaret ganske snart, og hadde det vÊrt alvorlig hadde de nok sett det i dag

Anonymous poster hash: 8453d...8ae
Skrevet

UndersĂžkte fra nakken og under brystene.Har sinnsyke smerter i bryst/arm/hode og har hatt det leeeeenge!😕Fysio kjente ikke noe galt, sĂ„ hva kan det vĂŠre....😕

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...