Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 Har en ekstremt aktiv liten gutt på 18 mnd. Han begynner i bhg neste uke så dette er siste uke hjemme i permisjon. Jeg har ikke sjans til å få gjort noe i det hele tatt i huset for snur jeg ryggen til så løper han i sofaen, sitter midt på stuebordet eller har kommet seg opp trappen. Enten det eller så vil han sitte på armen. Så for å få laget middag og vasket litt så setter jeg på en film og da sitter han i ro en bitteliten stund. Er det heeeelt feil? Og er det flere som gjør det? Anonymous poster hash: e6604...0b6
klg,2 boys now:) Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 De aller fleste vil jeg tro har gjort eller gjør det.😃
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Hehe, er det og noe som ikke er greit? 😂 jeg gjør det når det trengs, og jeg bryr meg katten om hva andre mener om det. Disse økologiske-superengasjerte-aldri-gjør-noe-feil-mødrene får dømme meg nord og ned, I dont care! Anonymous poster hash: f453c...4ae
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Hmm. Min så ikke på tv før han var 2 år. Ser ikke vitsen Anonymous poster hash: 16053...be6
Ladybird2014 Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Hmm. Min så ikke på tv før han var 2 år. Ser ikke vitsen Anonymous poster hash: 16053...be6 Vitsen er å halde ungen oppteken med noko så ein får gjort nødvendige ting. Ei lita stund i ny og ne er heilt nødvendig for oss med aktive og særs utforskande born.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Når jeg fikk mitt første barn i 2013,fikk jeg beskjed om av helsesøster at det er fint med tv på i bakgrunnen. De utvikler språket fortere og nesten all barnetv til småttiser er jo pedagogisk riktig laget. Er veldig fokus på det. Her ser vi tv rett som det er og ser ikke noe i veien med det etter en lang dag i bhg. Anonymous poster hash: 5f9d8...8ae
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Hmm. Min så ikke på tv før han var 2 år. Ser ikke vitsen Anonymous poster hash: 16053...be6 Si det samme om du får tvillinger om 1 år😉 Anonymous poster hash: bce3d...905
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Jepp, det gjorde jeg!! Husker da eldste var 5 måneder. Jeg gikk på do da jeg kom tilbake var barnet søkk borte, jeg lette hele huset igjennom mer og mer panisk. Plutselig begynte den ene hunden vår å bjeffe og der var lille gull, i enden av den 500m lange hagen på tur ut mot veien. Takke meg til TV som barnevakt innimellom😄 Anonymous poster hash: dbf0c...25b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 La nå ungen få se litt barnetv... Anonymous poster hash: 41013...add
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Noe som er tilpassa smårollinger bør han kunne se. Litt naturprogrammer eller Drømmehagen, Sauen Shaun, Teletubbiene, Muldvarpen eller Postman Pat. Koselige ting som ikke skaper frykt.
Hannasbananas Skrevet 29. juli 2015 #12 Skrevet 29. juli 2015 Jepp, det gjorde jeg!! Husker da eldste var 5 måneder. Jeg gikk på do da jeg kom tilbake var barnet søkk borte, jeg lette hele huset igjennom mer og mer panisk. Plutselig begynte den ene hunden vår å bjeffe og der var lille gull, i enden av den 500m lange hagen på tur ut mot veien. Takke meg til TV som barnevakt innimellom😄 Anonymous poster hash: dbf0c...25b 5 måneder? Hvordan i all verden klarte han/hun å bevege seg så fort i den alderen? Eller - hvor lenge var du egentlig på do?? 😂
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 Nei. Det er ikke anbefalt, så det gjorde jeg ikke. Så ikke på TV før i tre-fire års alderen. Er ikke særlig opptatt av TV nå heller, så vinn-vinn. Anonymous poster hash: 731bf...83a
BareMas Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Rundt den alderen hadde min førstefødte en tendens til å våkne ufyselig tidlig om morgenen, jeg fungerer ikke i det hele tatt på slike gudløse tidspunkt, så da ble det en halvtime-time tv mens mor hentet seg inn ved hjelp av sinnsyke mengder kaffe.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 Jeg gjorde det og gjør det fortsatt. Følte det som et nederlag og var(og er litt fortsatt) livredd for at jeg ødelegger hjernen hennes og så videre og så videre. Men dette hysteriet er skapt i media og på dib. Selvfølgelig tar en barnehjerne skade hvis den stimuleres mest av tv/iPad. Men de fleste oppegående foreldre i dag vet dette og begrenser tittinga til et minimum, og lar barnet stimuleres av stort sett andre "sunnere" ting. Det går bra. Anonymous poster hash: 2eba5...e6b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #16 Skrevet 29. juli 2015 Dette har jeg forsøkt å gjøre i sikkert to og et halvt år nå, men det funker ikke på mitt barn. Hun er 2,5 år nå. Jeg ville brukt det som bare det, om det bare funket (gir det et forsøk hver dag). Hun har derimot fått sansen for telefonen min, og Fantorangenspillet. Noen ganger også NRK Super-appen, hvor hun kan se de programmene hun liker best (men de funker ikke på tven, selv om jeg har NRK-app på den også)... Anonymous poster hash: 1cec6...1ff
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #17 Skrevet 29. juli 2015 Dette har jeg forsøkt å gjøre i sikkert to og et halvt år nå, men det funker ikke på mitt barn. Hun er 2,5 år nå. Jeg ville brukt det som bare det, om det bare funket (gir det et forsøk hver dag). Hun har derimot fått sansen for telefonen min, og Fantorangenspillet. Noen ganger også NRK Super-appen, hvor hun kan se de programmene hun liker best (men de funker ikke på tven, selv om jeg har NRK-app på den også)... Anonymous poster hash: 1cec6...1ff Halvannet år har jeg forsøkt, mente jeg å skrive. Anonymous poster hash: 1cec6...1ff
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #18 Skrevet 29. juli 2015 Når jeg fikk mitt første barn i 2013,fikk jeg beskjed om av helsesøster at det er fint med tv på i bakgrunnen. De utvikler språket fortere og nesten all barnetv til småttiser er jo pedagogisk riktig laget. Er veldig fokus på det. Her ser vi tv rett som det er og ser ikke noe i veien med det etter en lang dag i bhg. Anonymous poster hash: 5f9d8...8ae Enig! Utvikler også fantasien, noe som kommer godt med i leksituasjoner. Anonymous poster hash: b3854...db5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #19 Skrevet 29. juli 2015 Jepp, det gjorde jeg!! Husker da eldste var 5 måneder. Jeg gikk på do da jeg kom tilbake var barnet søkk borte, jeg lette hele huset igjennom mer og mer panisk. Plutselig begynte den ene hunden vår å bjeffe og der var lille gull, i enden av den 500m lange hagen på tur ut mot veien. Takke meg til TV som barnevakt innimellom😄 Anonymous poster hash: dbf0c...25b 5 måneder? Hvordan i all verden klarte han/hun å bevege seg så fort i den alderen? Eller - hvor lenge var du egentlig på do?? 😂 Var ikke på do så veldig lenge fem min, men gullet var lynrask! Begynte å krabbe som 17 uker gammel å hadde virkelig teken... Anonymous poster hash: dbf0c...25b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #20 Skrevet 29. juli 2015 Ah, du er heldig! 😂 Her har ikke storesøster vært interessert i tv (altså sitte ro mer enn 30 sek) før nå, hun er tre år og 3 mnd. Lillesøster på 16 mnd kan jeg bare drømme om at sitter i ro. Med mindre hun får grise med vann eller kaste mel og havregryn rundt seg da :-p Anonymous poster hash: bc5b2...c43
februarprins2013 Skrevet 29. juli 2015 #21 Skrevet 29. juli 2015 min var ca 7mnd når han begynte og se på barnetv fantorangen og drømmehagen, var max 1 time daglig,men nå er han 2,5 år og ser tv eller film hvis det er dårlig vær,men vi leker og koser oss og baker også, så er ikke kun tv, han slapper også av med nettbrettet sitt
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #22 Skrevet 29. juli 2015 Jepp, det gjorde jeg!! Husker da eldste var 5 måneder. Jeg gikk på do da jeg kom tilbake var barnet søkk borte, jeg lette hele huset igjennom mer og mer panisk. Plutselig begynte den ene hunden vår å bjeffe og der var lille gull, i enden av den 500m lange hagen på tur ut mot veien. Takke meg til TV som barnevakt innimellom😄 Anonymous poster hash: dbf0c...25b Og hvordan kom en 5 mnd gammel baby seg dit?? Gikk?? Anonymous poster hash: 196c5...649
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #23 Skrevet 29. juli 2015 Jepp, det gjorde jeg!! Husker da eldste var 5 måneder. Jeg gikk på do da jeg kom tilbake var barnet søkk borte, jeg lette hele huset igjennom mer og mer panisk. Plutselig begynte den ene hunden vår å bjeffe og der var lille gull, i enden av den 500m lange hagen på tur ut mot veien. Takke meg til TV som barnevakt innimellom😄 Anonymous poster hash: dbf0c...25b 5 måneder? Hvordan i all verden klarte han/hun å bevege seg så fort i den alderen? Eller - hvor lenge var du egentlig på do?? 😂 Var ikke på do så veldig lenge fem min, men gullet var lynrask! Begynte å krabbe som 17 uker gammel å hadde virkelig teken... Anonymous poster hash: dbf0c...25b Haha!! Morsom du!! Anonymous poster hash: 196c5...649
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #24 Skrevet 29. juli 2015 Når jeg fikk mitt første barn i 2013,fikk jeg beskjed om av helsesøster at det er fint med tv på i bakgrunnen. De utvikler språket fortere og nesten all barnetv til småttiser er jo pedagogisk riktig laget. Er veldig fokus på det. Her ser vi tv rett som det er og ser ikke noe i veien med det etter en lang dag i bhg. Anonymous poster hash: 5f9d8...8ae Enig! Utvikler også fantasien, noe som kommer godt med i leksituasjoner. Anonymous poster hash: b3854...db5 Altså... Det dere sier nå er i faktisk ikke sant. Barn som ser på TV har dårligere språk og fantasi enn dem som ikke gjør det. Anonymous poster hash: 731bf...83a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #25 Skrevet 29. juli 2015 Nei. Det er ikke anbefalt, så det gjorde jeg ikke. Så ikke på TV før i tre-fire års alderen. Er ikke særlig opptatt av TV nå heller, så vinn-vinn. Anonymous poster hash: 731bf...83a 3-4 års alder?? Hehe....hysteriske vesen. Anonymous poster hash: 8f4b2...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå