Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?blir lei meg på barnets vegne:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far kjøper alltid årskort på tusenfryd hvert år og stemoren har flere barn hvor fedrene spleiser på dette. Jeg har veldig lite penger å sliter med å få ting til å gå rundt med 3 barn. Datteren min på 11 spurte om hun fikk lov å låne med seg kortet hjem hit fordi hun ville så gjerne dra på tusenfryd med meg også. Hun fikk da til svar av far:nei det kan du ikke,mamma klarer ikke være med å spleise så da får du ikke bruke det hjemme hos mamma.

Synes det er utrolig dårlig gjort og si det sånn foran datteren vår og at hun ikke kan få lov den ene gangen hun spør.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: e2597...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far kjøper alltid årskort på tusenfryd hvert år og stemoren har flere barn hvor fedrene spleiser på dette. Jeg har veldig lite penger å sliter med å få ting til å gå rundt med 3 barn. Datteren min på 11 spurte om hun fikk lov å låne med seg kortet hjem hit fordi hun ville så gjerne dra på tusenfryd med meg også. Hun fikk da til svar av far:nei det kan du ikke,mamma klarer ikke være med å spleise så da får du ikke bruke det hjemme hos mamma.

Synes det er utrolig dårlig gjort og si det sånn foran datteren vår og at hun ikke kan få lov den ene gangen hun spør.

Hva synes dere?Anonymous poster hash: e2597...c86

Fy søren så gjerrige de er da! Kort er kort.................

Anonymous poster hash: 1d344...5b5

Skrevet

Dårlig gjort. Kortet burde tilhørt din datter slik at hun jkan bruke det når hun ønsker, selv om hun ikke er sammen med far. Mener han at hun skal betale om hun skal til tusenfryd så lenge hun ikke er sammen med han?

Skrevet

Synes far kunne sagt det på en annen måte. Feks: mamma har ikke råd til å betale for seg selv, så da blir det vanskelig for henne å ta deg med dit. (Og hvis de andre barna har en annen far) og hun har heller ike råd til å ta med søsknene dine, så da blir det urettferdig.

Anonymous poster hash: 469f8...4dc

Skrevet

Hun ha da tydeligvis vært på tusenfryd med sin far? Og nei jeg synes ikke det er dårlig gjort. Du har ikke vært med og betalt. 

Anonymous poster hash: 660e1...361
Skrevet

Hun ha da tydeligvis vært på tusenfryd med sin far? Og nei jeg synes ikke det er dårlig gjort. Du har ikke vært med og betalt. 

Anonymous poster hash: 660e1...361

Virkelig?? Datteren skal ikke få bruke årskortet sitt så mye hun ønker, fordi moren ikke har råd å spleise? Interessant holdning må jeg si. 

Anonymous poster hash: 6256a...233

Skrevet

Synes det er smålig av ham. Det ville da ikke skadet ham på noen måte om hun fikk bruke kortet hos moren, og det er jo ikke for morens skyld, men for datterens.

Anonymous poster hash: fb09f...d26
Skrevet

Men klarer du å betale for deg selv da?

Anonymous poster hash: 81cc0...b26

Skrevet

Kanskje regner han med at han ikke ser noe mer til det kortet da...

Anonymous poster hash: 54d43...ae1
Skrevet

Han burde uansett ikke sagt dette på denne måten til din datter.

Om det er riktig å ikke sende med kortet er et annet spørsmål. Det avhenger av hvordan du ellers er med og bidrar. Dersom du f.eks prioriterer å bruke penger på "tull" og ikke bidrar etter evne til det ungene trenger, så forstår jeg far. Om du virkelig ikke har råd er det smålig av far. Men shopper du mye til deg selv? Røyker du? Kjøper du brus og godteri? I tilfelle skjønner jeg at han lars eg irritere.

Anonymous poster hash: abeb5...9b6
Skrevet

Han burde ikke sagt det på den måten.

Men han har rett til å ikke sende det med henne til deg.

Hvorfor han ikke vil det aner jeg ikke. Er det bare for å være kjip eller ligger det noe annet bak.

Anonymous poster hash: 15b83...4a9

Skrevet

Hvordan vet du forresten at de andre fedrene er med å spleise på de andre kortene?

Anonymous poster hash: 54d43...ae1
Skrevet

Men blir det riktig at din datter kan gå så mye hun vil på tusenfryd, viss ikke dine ti andre barn kan være med fordi du har dårlig råd?

Far vil nok at tusenfryd skal være noe som samler mine/dine/våre barn hos han. At det ikke blir "oppbrukt" og kjedelig.

Anonymous poster hash: ea2b9...ddb

Skrevet

Tja.

Kanskje du HI kan svare på om det bare er datteren din du ikke har råd til å betale inn på Tusenfryd. Du må i alle fall ha råd til å betale din egen billett. Hva med de to andre ungene dine. Har du råd til de eller må du forklare de at det kun er du og eldste som får dra dit?

Anonymous poster hash: 5bb29...1e0
Skrevet

Uansett, så kommer hun antakeligvis inn uten å fysisk ha med kortet - de har jo bilde av henne samt navn og adresse i systemet sitt... Bare ta med leg og si fra i luka eller gjesteservice. Det gikk i alle fall bra før i tiden. Synes far er skikkelig smålig. 

Anonymous poster hash: 4c3c2...8ed
Skrevet

Årskort koster 700 kr. Halvparten av dette er altså 350 kroner. Dersom du skal følge henne i Tusenfryd koster din billett ca. 400 kr.  

Skrevet

Spesielt av far. Tenker han da at klær og ting som du kjøper ikke kan bruker hos ham da? At alt barnet har eies av mor og far, og at barnet ikke kan disponere dette selv?

Anonymous poster hash: 5bf24...8d2
Skrevet

Hvordan kan du ha råd til å reise dit, om du ikke har råd til å spleise? Litt selektiv i prioriteringene dine?

Anonymous poster hash: 931f2...20a

Skrevet

Spesielt av far. Tenker han da at klær og ting som du kjøper ikke kan bruker hos ham da? At alt barnet har eies av mor og far, og at barnet ikke kan disponere dette selv?

Det er vel dette det som kalles bidrag skal dekke......

Skrevet

Barnslig fyr!!

Anonymous poster hash: f3b88...ee7

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er like mye barnets ting likevel, enten det gjelder et par sko eller et årskort. Men jeg kjenner typen, som ikke får gå i et par sko hjemme hos den ene hvis det er kjøpt av den andre ...
Skrevet

Og det er greit å forklare for et barn? "Nå skal du høre vennen. Alt hos mamma kan også deles hos pappa. Alt hos pappa er pappa sitt". For et barn er det veldig sært. Far burde kunne være fleksibel og la barnet ta kortet, eller andre ting barnet har, med seg til mor (og selvsagt tilbake til far igjen).

Barn bør ikke innvolveres i foreldrene sine økonomiske ordninger. At mor ikke har råd, at far prioriterer dårlig, hvem som betaler hva osv. er voksenting som barna ikke trenger å vite noe om.

Og nei, bidrag dekker ikke alt. I enkelte tilfeller dekker det knapt halvparten av basis behovene barn har. Uansett: Om mor hadde holdt tilbake et slikt kort hadde hun nok fått så øra flagret her inne.

Skrevet

Og det er greit å forklare for et barn? "Nå skal du høre vennen. Alt hos mamma kan også deles hos pappa. Alt hos pappa er pappa sitt". For et barn er det veldig sært. Far burde kunne være fleksibel og la barnet ta kortet, eller andre ting barnet har, med seg til mor (og selvsagt tilbake til far igjen).

Barn bør ikke innvolveres i foreldrene sine økonomiske ordninger. At mor ikke har råd, at far prioriterer dårlig, hvem som betaler hva osv. er voksenting som barna ikke trenger å vite noe om.

Og nei, bidrag dekker ikke alt. I enkelte tilfeller dekker det knapt halvparten av basis behovene barn har. Uansett: Om mor hadde holdt tilbake et slikt kort hadde hun nok fått så øra flagret her inne.

Og det er fordi far betaler bidrag til mor og ikke omvendt. Hadde mor betalt til far, så hadde far fått så øra flagret av meg.

Og hvorfor kan man ikke fortelle barna at man har dårlig råd? Synes ikke det er farlig å fortelle en 11 åring at mamma har litt lite med penger. Skjønner heller ikke hvorfor hun skal ha med kortet til mor som ikke kan benytte seg av det likevel. Hun har jo ikke råd til å betale halve årskortet, så da har hun nok ikke råd til å betale for seg selv og to barn til heller. Det vil jo bli en stor skuffelse for barnet.

Bidrag dekker det far kan betale og skal dekke barnets behov for klær og 50% av det det trenger per mnd. De fleste barn koster ikke vanvittige summer hver mnd. Jeg får 6000 for 3 barn og antar at 12000 i mnd dekker det meste for disse 3 selv om to av de har barnehage.

Som sagt i et tidligere svar, kunne far ordlagt seg annerledes, men jeg ser ingen grunn til at barnet skulle trenge noen bedre forklaring enn at mamma har ikke råd til tusenfryd, ergo trenger du det ikke hos henne, sagt på en penere måte.

Skrevet

Og det er fordi far betaler bidrag til mor og ikke omvendt. Hadde mor betalt til far, så hadde far fått så øra flagret av meg.

Og hvorfor kan man ikke fortelle barna at man har dårlig råd? Synes ikke det er farlig å fortelle en 11 åring at mamma har litt lite med penger. Skjønner heller ikke hvorfor hun skal ha med kortet til mor som ikke kan benytte seg av det likevel. Hun har jo ikke råd til å betale halve årskortet, så da har hun nok ikke råd til å betale for seg selv og to barn til heller. Det vil jo bli en stor skuffelse for barnet.

Bidrag dekker det far kan betale og skal dekke barnets behov for klær og 50% av det det trenger per mnd. De fleste barn koster ikke vanvittige summer hver mnd. Jeg får 6000 for 3 barn og antar at 12000 i mnd dekker det meste for disse 3 selv om to av de har barnehage.

Som sagt i et tidligere svar, kunne far ordlagt seg annerledes, men jeg ser ingen grunn til at barnet skulle trenge noen bedre forklaring enn at mamma har ikke råd til tusenfryd, ergo trenger du det ikke hos henne, sagt på en penere måte.

Trr du virkelig at bidrag dekker halvparten av alt barnet trenger og får? Hehe, jaja ;) Og vi vet ikke engang hva far betaler i bidrag eller om han betaler bidrag.

Og hvorfor trenger ikke barnet kortet hos mor? Skal barnet ta støyten fordi mor ikke har penger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...