Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 Slutten av Aug har jeg og mannen bestillt ferie. I tre år har vi ikke vært på ferie, og jeg klarer ikke mer, holder på å gå i veggen, pluss at sommeren i år er dårlig. Skal jeg skrive den elektroniske søknaden som de har på nav sine sider, om å beholde Aap under utenlandsopphold? Anonymous poster hash: 3931b...797
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Penger er ikke viktig igrunn, altså at jeg får betalt de to ukene, men hva gjør jeg? Er det noen her inne som er på aap og vært på ferie? Hvordan gjorde dere det? Hi Anonymous poster hash: 3931b...797
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag. Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Ja, det ligger et skjema der for det. Så lenge ferien ikke går ut over oppfølgingsplanen er det ikke noe problem. Jeg skal en uke til utlandet neste uke og fikk beholde pengene. Anonymous poster hash: 7364e...28b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag.Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Jeg går til behandling, og tror at hn også blir enig med meg. Sånn at det ikke kommer i vei for aktivitet. Anonymous poster hash: 3931b...797
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag. Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Dette er bare tull. Jeg har hatt aap i 3 år nå og vært på ferie hvert år. Det eneste du må gjøre er å fylle ut skjemaet på nettsiden til nav, og det eneste de spør om er om ferien hindrer deg i å følge opp aktivitetene dine. Gjør den ikke det beholder du pengene. Anonymous poster hash: 7364e...28b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Jeg har aldri gitt beskjed når vi har dratt på ferie.. Har faktisk ikke tenkt over at man ikke kanskje har krav på pengene om man drar på ferie. Anonymous poster hash: ad0b8...a0e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag. Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Dette er bare tull. Jeg har hatt aap i 3 år nå og vært på ferie hvert år. Det eneste du må gjøre er å fylle ut skjemaet på nettsiden til nav, og det eneste de spør om er om ferien hindrer deg i å følge opp aktivitetene dine. Gjør den ikke det beholder du pengene. Anonymous poster hash: 7364e...28b Hun skriver jo at hun er i aktivitet, da må legen sende en anbefaling? Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Jeg har aldri gitt beskjed når vi har dratt på ferie.. Har faktisk ikke tenkt over at man ikke kanskje har krav på pengene om man drar på ferie. Anonymous poster hash: ad0b8...a0e Det er en forutsetning for å motta aap at du oppholder deg i Norge. Oppdager de at du er i utlandet uten å gi beskjed anses det som trygdesvindel og er straffbart Anonymous poster hash: 7364e...28b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag. Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Dette er bare tull. Jeg har hatt aap i 3 år nå og vært på ferie hvert år. Det eneste du må gjøre er å fylle ut skjemaet på nettsiden til nav, og det eneste de spør om er om ferien hindrer deg i å følge opp aktivitetene dine. Gjør den ikke det beholder du pengene. Anonymous poster hash: 7364e...28b Hun skriver jo at hun er i aktivitet, da må legen sende en anbefaling? Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Nei, om hun avtaler med legen at det tas to ukers ferie fra behandlingen kan hun krysse av på skjemaet at turen ikke kommer i konflikt med behandling. Legen trenger ikke sende inn noe. Anonymous poster hash: 7364e...28b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Hvis pengene ikke har noen betydning, krysser du av på meldekortet at du har hatt ferie. Hvis du vil beholde pengene, må du søke, dette skulle du helst ha gjort før du kjøpte turen (de skal egentlig gi deg avslag hvis du har bestilt, for dette skal ikke være et pressmiddel) søker du må du legge ved legeattest som sier at dette er bra for deg. Anonymous poster hash: 7cceb...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #12 Skrevet 29. juli 2015 En to ukers ferie ville ikke jeg gjort så mye med, bare reist og sendt meldekort som normalt. (med mindre det går ut over avtalt aktivititet/behandling). Anonymous poster hash: dfc0d...3ae
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 En to ukers ferie ville ikke jeg gjort så mye med, bare reist og sendt meldekort som normalt. (med mindre det går ut over avtalt aktivititet/behandling). Anonymous poster hash: dfc0d...3ae Blir det oppdager blir du anmeldt for juks, må betale tilbake. Ettersom man bruker ca. 5min på å søke, kan det vel være greit å gjøre det lovlig? Anonymous poster hash: 7cceb...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag.Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Dette er bare tull.Jeg har hatt aap i 3 år nå og vært på ferie hvert år. Det eneste du må gjøre er å fylle ut skjemaet på nettsiden til nav, og det eneste de spør om er om ferien hindrer deg i å følge opp aktivitetene dine. Gjør den ikke det beholder du pengene.Anonymous poster hash: 7364e...28b Hun skriver jo at hun er i aktivitet, da må legen sende en anbefaling? Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Da må jeg si ifra til behandleren og ikke til legen. Anonymous poster hash: 3931b...797
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 Du SKAL sende en formel søknad, fylle ut ett ferdig skjema for å beholde arbeidsavklaringspengene under utenlandsopphold. Dete SKAL du gjøre. Dette blir du STRAFFET for dersom du ike gjør det g det blir oppdaget. Du har krav på 4 uker ferie "med lønn" du som alle andra, så denne søkingen er en praktisk formalitet, og den blir så klart godkjent. Jeg var til samtale med min nav kontaktperson forige uke og tok opp mnettopp dette igjen. Jeg var 1 uke i spania i febryar og skal 2 uker til frankrike no i august, og en til spania i okt. Ikke noe problem overhodet. Men som han sier, klart det blir godkjent, men han MÅ ha søknaden. Men det er ikke sikkert jeg får penger under ferien dersom jeg skal ha to uker til i desember....... Anonymous poster hash: 5a942...41b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #16 Skrevet 29. juli 2015 Hvis pengene ikke har noen betydning, krysser du av på meldekortet at du har hatt ferie. Hvis du vil beholde pengene, må du søke, dette skulle du helst ha gjort før du kjøpte turen (de skal egentlig gi deg avslag hvis du har bestilt, for dette skal ikke være et pressmiddel) søker du må du legge ved legeattest som sier at dette er bra for deg. Anonymous poster hash: 7cceb...d6b Hvor har alle det fra at man må ha legeattest, det må dere ikke. Anonymous poster hash: 7364e...28b
pip pip Skrevet 29. juli 2015 #17 Skrevet 29. juli 2015 Jeg har vært på ferie hvor jeg måtte ta et par dager fri fra aktivitet. Gikk fint det også, fikk beholde pengene
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #18 Skrevet 29. juli 2015 Du må til legen så han kan skrive at denne turen er til det beste for din helse for å få dekket aap under oppholdet. Han søker for deg på helsemessig grunnlag. Anonymous poster hash: 5a4e4...4cd Egg, nei. Du sender søknad elektronisk eller møter opp å fyller ut på ditt lokale nav kontor. Hvis du er usikker ta en telefon å snakk med din saksbehandler da det er han eller hun som skal godkjenne eller avslå det. Anonymous poster hash: 71ca5...46d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #19 Skrevet 29. juli 2015 Snakk med NAV du:) Anonymous poster hash: f9ff8...8a0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #20 Skrevet 29. juli 2015 Du trenger IKKE legeerklæring. Det eneste du skal er å sende inn søknaden hvor du bekrefter at ferien ikke kommer i veien for aktiviteten du har som tiltak. Egentlig er ikke nav så nøye på den søknaden heller, men send den inn så du viser at du følger reglene. Nav bare lo av meg da jeg dro dit for å høre hva jeg måtte gjøre, for det var visst nesten ingen som sendte inn, og alle fikk godkjent uansett. Anonymous poster hash: 6510d...ee1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #21 Skrevet 29. juli 2015 Du bare fyller ut dette skjemaet https://www.nav.no/no/Person/Skjemaer-for-privatpersoner/skjemaveileder/vedlegg?key=273439&veiledertype=privatperson sender det inn elektronisk avtaler en ny time hos behandler når du kommer hjem Det er virkelig ikke noe problem, du trenger ingen legeattester eller noe som helst. Anonymous poster hash: 7364e...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå