Gå til innhold

Hva er ditt bhgbarns basisgarderobe i ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en på litt over to år, og hun bruker ull i bhg mot høsten/vinteren. Aner ikke om vi har lite eller mer enn nok, men vi har:

2 lekedresser/heldresser i ull

6 par ullsokker (til skift i bhg og)

1 trøye og 1 tights i ull

1 hjemmestrikket genser i ull

Trenger vi mer enn det? Vurderer å etterhvert kjøpe ullfleecedress, i tilfelle det er behov for det. Den hun brukte i vinter er for liten og går i arv.

Anonymous poster hash: 196b0...2ad

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bodyer og strømpebukser da?

Aner ikke hvor mye vi har, men det er mye. Minst 8 sett med body og longs. Sokker aner jeg ikke, mange. Litt tykkere sett til å ha over har vi hvertfall 5, pluss en haug med dresser,jakker,bukser og annet som er strikka

Skrevet

Jeg ville hatt 4-5 sett med genser/body,strømpebukse/longs hjemme og 2-3 sett i bhg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ååååå, til å ha i bhg?? Der har vi 3 sett ull :-) tynne, sådan.

Skrevet

Her er det vi har i ull:

7 sett med trøye og longs

10-12 par sokker

3 strikkesett (genser+bukse)

Har i tillegg noen tynne fleecesett som brukes når det blir for varmt med strikkesett.

Heldresser har vi sluttet å kjøpe da det liksom aldri passet å bruke det. Inne går de i bare ullundertøy, og som mellomlag ble det for tynt. Dessuten er det upraktisk ved bleieskift/doturer.

Anonymous poster hash: 1b141...680
Skrevet

Aner ikke hvor mye vi har, men det er mye. Minst 8 sett med body og longs. Sokker aner jeg ikke, mange. Litt tykkere sett til å ha over har vi hvertfall 5, pluss en haug med dresser,jakker,bukser og annet som er strikka

Kanskje kjekt å ha bodyer og strømpebukser... Men hvorfor såpass mange sett? Nøstebarn påstår jo at man ikke trenger like mye som i bomull :P

Jeg ville hatt 4-5 sett med genser/body,strømpebukse/longs hjemme og 2-3 sett i bhg.

5 ullgensere? Oi, det høres mye ut for min del, ull trengs ikke vaskes like ofte som bomull? Men Lindex/nameit/Pierre robert seøger vel billig.

Skrevet

Kanskje kjekt å ha bodyer og strømpebukser... Men hvorfor såpass mange sett? Nøstebarn påstår jo at man ikke trenger like mye som i bomull :P

5 ullgensere? Oi, det høres mye ut for min del, ull trengs ikke vaskes like ofte som bomull? Men Lindex/nameit/Pierre robert seøger vel billig.

Lite barn? Hehe :P ull blir like møkkete av kaviar som alt annet, og mange plagg må til :)

Anonymous poster hash: 8d5dc...48d

Skrevet

Her er det vi har i ull: 7 sett med trøye og longs10-12 par sokker3 strikkesett (genser+bukse)Har i tillegg noen tynne fleecesett som brukes når det blir for varmt med strikkesett. Heldresser har vi sluttet å kjøpe da det liksom aldri passet å bruke det. Inne går de i bare ullundertøy, og som mellomlag ble det for tynt. Dessuten er det upraktisk ved bleieskift/doturer. Anonymous poster hash: 1b141...680

Hvor kjøper du alt det? Kjenner lommeboka skjelver nå :P !!! Jeg som trodde eg var flink og hadde kjøpt 6 par sokker.

Vel, kjedebutikkene selger vel billig kanskje. Ellers sier svigermor at hun liker å strikke til barnebarnet.

Skrevet

Hvor bor du? Her bruker vi ull i varierende grad omtrent hele året (Vestlandet). Har sikkert 6-10 ulltrøyer/bodyer, 5 stilongs, 2 tjukke bukser, 4-5 strikkegensre (men det er for mye, har arvet), og 10 par tynne ullstrømper.

Skrevet

5 ullgensere? Oi, det høres mye ut for min del, ull trengs ikke vaskes like ofte som bomull? Men Lindex/nameit/Pierre robert seøger vel billig.Anonymous poster hash: 196b0...2ad

Lite barn? Hehe :P ull blir like møkkete av kaviar som alt annet, og mange plagg må til :)Anonymous poster hash: 8d5dc...48d

To år, joda, men bare å børste vekk det vel haha :P

Skrevet

Hvor bor du? Her bruker vi ull i varierende grad omtrent hele året (Vestlandet). Har sikkert 6-10 ulltrøyer/bodyer, 5 stilongs, 2 tjukke bukser, 4-5 strikkegensre (men det er for mye, har arvet), og 10 par tynne ullstrømper.

Østlandet, bruker vel ull f.o.m september/oktober. Har to sett fleece og.

Skrevet

5 ullgensere? Oi, det høres mye ut for min del, ull trengs ikke vaskes like ofte som bomull? Men Lindex/nameit/Pierre robert seøger vel billig.Anonymous poster hash: 196b0...2ad
Lite barn? Hehe :P ull blir like møkkete av kaviar som alt annet, og mange plagg må til :)Anonymous poster hash: 8d5dc...48d
To år, joda, men bare å børste vekk det vel haha :P

Det er umulig med min 3-åring i alle fall. Hjelpe meg, han har møkk de merkeligste steder. Bedre midtvinters da, men sen høst og tidlig vår, med slaps og gjørme 😳 jeg kjøper på POP. De har 30-50% et par gsnger pp sensommeren og høsten.

Anonymous poster hash: 8d5dc...48d

Skrevet

Her er det vi har i ull: 7 sett med trøye og longs10-12 par sokker3 strikkesett (genser+bukse)Har i tillegg noen tynne fleecesett som brukes når det blir for varmt med strikkesett. Heldresser har vi sluttet å kjøpe da det liksom aldri passet å bruke det. Inne går de i bare ullundertøy, og som mellomlag ble det for tynt. Dessuten er det upraktisk ved bleieskift/doturer. Anonymous poster hash: 1b141...680

Hvor kjøper du alt det? Kjenner lommeboka skjelver nå :P !!! Jeg som trodde eg var flink og hadde kjøpt 6 par sokker.

Vel, kjedebutikkene selger vel billig kanskje. Ellers sier svigermor at hun liker å strikke til barnebarnet.

Undertøysettene kjøpte vi på medlemskupp på Coop, 179,- per sett tror jeg det var. :) Av sokker bruker vi mest Trysilsokker, så det er ikke ren ull da. 4 par for 99,- Og litt strikkesokker. Svigermor som strikker her også. :) Passer på å takke pent og fortelle hvor mye både barnet og vi setter pris på det, så kommer det mer nesten med en gang. ;)  Fleecesettene er også kjøpt på Coop, 49,- per sett.

Anonymous poster hash: 1b141...680

Skrevet

Tror min toåring har omtrent 10 trøyer og 10 longser, 8 par tynne ullsokker, 2 par tykke ullsokker, to strikkede ullgensre, 3-4 par strikkede, tynne votter, en strikket ullbukse og et par tynne heldresser (som oftest janus). Dette er alt han har både hjemme og i bhg. I tillegg har vi et par tynne fleecesett til varmere dager.

Skrevet

Til 2 åringen så har vi hatt ca 14 sett med tynn ulltrøye og bukse. Dette er i overkant, men hun er en søler, og det har gått ca 2 sett i snitt om dagen. I tillegg ligger det 2-3 sett fast i barnehagen.

Hun har også hatt en haug med tynne ullsokker som brukes daglig. I tillegg tykke kjøpte ullsokker og noen hjemmestrikka.

Ellers så har hun hatt noen mellomtykke heldresser, 3-4 sett med hjemmestrikka gensere og bukser. Hun har også hatt tynne og tykke luer i ull, og selvfølgelig votter.

Glad i ull ja 😂

Skrevet

Her blir det bare mer og mer protester når det gjelder ulltøy. Så i år blir basisen i barnehagen en strikket bukse og genser og 2-3 par med trysilsokker e.l. Ellers har de vel 4-5 sett med bambusstillongser og trøyer hjemme, ett sett blir liggende i kurven i barnhagen i tilfelle de blir våte i løpet av dagen .  

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har 3 unger og mer enn nok å vaske, så orker ikke vaske så mye. Det som er strikka får vi jo, og 2 av de er født på høsten så de får mye i gaver. Til jul og. Og med 3 stk går mye i arv, så vi blakker oss ikke på ull. Ikke kjøper jeg dyrt heller :-)

Skrevet

Jeg bruker bare tynne ullplagg , tynn fleece bukse/jakke og dress over.Tykke ullgensere/bukser blir for mye under dressen. Ungene får ikke beveget seg så godt om de har mye tykke klær under dressen.

Skrevet

Jeg kjøper oftest på tilbud, på Rema har de f.eks ofte restekasse nå om sommeren. Tar med meg et par ting, gjerne alt for stort så jeg kan bruke om noen år. Kjøpte også nettopp ullsokker på Stormberg.no til 29 kr paret. Elles får vi ofte til jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...