Gå til innhold

Bilferie til Paris med små barn. Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilferie til Paris.... Litt under 3 uker. To barn 3 og 5 år. Selv er jeg litt lunken, men mannens ide. Vi har campingvogn. Noen tips til hvordan vi kan legge det opp? Planlegger kjipe kvelds/ nattekjøringer på motorveien ned, så Euro Disney og eiffeltårnet etc. Planene må endres etter barnas behov. Selv kjenner jeg at euro Disney med en 3- åring i 30+ ikke fenger meg i fransk fellesferie. Men mannen må få oppleve og erfare det selv. Vi planlegger å ta småveier og finne perler på vei hjem og vil gjerne ha noen tips til dette. Samt fine campingplasser fra Tyskland til Frankrike :)

Anonymous poster hash: 13921...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjørt mye i Europa med små barn ettersom vi har familie i Tyskland. Har også kjørt til Paris, men da kombinert med andre steder underveis.

Vært i Euro Disney midt i felles ferien også. Vi var der en søndag og mandag, mandagen var det ikke så lange køer. Hvis ungene ikke er avhengig av å legge seg tidlig er parken åpent helt til kl 24. Ble mye roligere der på kvelden når vi var der.

Vi dro ikke inn i byen, hadde ikke orket det hvis det var kjempe varmt

Anonymous poster hash: d752e...287

Skrevet (endret)

Gud bedre... Få mannen din på andre tanker. Høres slitsomt ut og be han gjøre dette i pensjonistalder i stedet for å plage kone med barn.

Dette er min mening.For all del...er sikkert mange som liker slike turer, men sørg for at ungene har nok til å bli aktivisert. Kan fort bli en nedtur, kjefting, smellen og slettes ikke det far hadde sett for seg .

Endret av Gjest
Skrevet

Gud bedre... Få mannen din på andre tanker. Høres slitsomt ut og be han gjøre dette i pensjonistalder i stedet for å plage kone med barn.

Dette er min mening.For all del...er sikkert mange som liker slike turer, men sørg for at ungene har nok til å bli aktivisert. Kan fort bli en nedtur, kjefting, smellen og slettes ikke det far hadde sett for seg .

Haha ja jeg har prøvd, men han må vel erfare det selv. Vi har heldigvis huset med oss om det blir endring i planene. Forresten Legoland men den gang ei. Skal ha dagspauser på campingplasser nedover, hadde egentlig tenkt å legge inn flere aktiviteter, men jeg tror ungene vil trenge avslapning og kos både før og etter euro Disney... Godt tips at vi kan ta det på kveldstid. Mindre kø, mindre varme... Ungene greier å være våkne til 23 og det er utenom rutinene. Skal virkelig ta med meg dette tipset. Vi reiser dit ettermiddag når andre begynner dra hjem.Ungene er tv- slaver så blir mye filmer. Disneyfilmer 😂

Skrevet

Bilferie i Europa på småveier der det finnes perler helt ok. Men Paris og eurodisney med 2- og 3-åring synes jeg er bortkasta. De er for små til å ha det store utbyttet av Disney. Masse folk, varmt, kaos, gretne unger, timer med kø.Er det far som vil til Disney for å kjøre karuseller? I såfall vil du bli ståendes å vente i timesvis med barna, mens han står i kø. Barna er for små til de fleste karuseller.

Anonymous poster hash: 6a5eb...fc7

Skrevet

Her var det nok med lilleputthammer for vår 2 åring. Euro disney blir altfor stort og det er nok mye barna ikke kan være med på.

Anonymous poster hash: 4c56f...74d

Skrevet

Hvem skal tilfredsstilles i ferien, kun mannen din?

Har barna glede av en bilferie gjennom halve Europa for å komme til en lite barnevenlig storby?

Ta campingvognen til en eller annen campingplass i sydsverige med badeland og kos dere der. Eller ta turen til Hundefossen og Lilleputthammer. Det vil barna ha det på sitt nivå.

Paris og Eurodisney kan dere ta når de blir større og mannen din har blitt voksen.

Anonymous poster hash: b0266...51e

Skrevet

Bor du i nordnorge og skal kjøre til Sørlandet har du mye lengre vei i tid enn feks Oslo Paris. På mye verre veier.

Ingen som reagerer på det;)

Dersom ungene liker å kjøre bil, ikke blir bilsyke eller klager mye, så hadde jeg ikke sett mørkt på slik tur. Men ned campingvogn?? Nei, da må man kjøre mye saktere enn annen trafikk. Hadde ikke orket den på slep.

Anonymous poster hash: 18b71...4c7

Skrevet

Eurodisney med så små barn er totalt bortkastet. Det er nesten ingenting de kan være med på.

Hvis mannen din har tenkt å kjøre berg- og dalbaner, blir du og barna stående og vente. Det er fort vekk 90 minutters ventetid pr attraksjon.

Mannen vil få en kjempeferie, du og barna vil få det kjipt.

Synes mannen din er en egoist!

Anonymous poster hash: 6ae39...374

Skrevet

Disneyland Paris med 2 og 3 åringer er overhodet ikke bortkasta! Vært der med begge deler og flere ganger . Det er magisk for de små med paradene, møte char ( som de da tror er de virkelige ) og det er mye å kjøre for små. Tullball og dere som sier de ikke burde vet ikke hva dere snakker om. Vært der med barn i alder fra 2-14 år. Og det er for de yngste at disneymagien oppleves. En 12 og 14 åring vet de er utkledd og er kun opptatt av kule kjøreting ( da kan man nesten dra til Liseberg og Tusenfryd istedet) mens er de små nok til å tro på magien er det helt utrolig å være der. Kos dere masse hi, var der for par mnd siden med 3 åring og 6 åring. Fantastisk 💜

Anonymous poster hash: 70321...c53

Skrevet

Og bruk fastpass billett for atraksjoner med lang kø, da er det ikke så lang venting. Sjekk kl for parader og still dere opp halvtimes tid før så dere får god plass foran. Ha med ipad el i ventetiden så dere slipper utålmodige barn som ikke skjønner de må vente en stund . Lengter tilbake jeg , mye folk, koster mye men fantastisk. Synes disneyland feriene har vært de beste jeg har hatt( og jeg er egentlig en person som ikke liker store folkemengder og mas hehe) men disneyland gjør det verdt det.

Skrevet

Disneyland Paris med 2 og 3 åringer er overhodet ikke bortkasta! Vært der med begge deler og flere ganger . Det er magisk for de små med paradene, møte char ( som de da tror er de virkelige ) og det er mye å kjøre for små. Tullball og dere som sier de ikke burde vet ikke hva dere snakker om. Vært der med barn i alder fra 2-14 år. Og det er for de yngste at disneymagien oppleves. En 12 og 14 åring vet de er utkledd og er kun opptatt av kule kjøreting ( da kan man nesten dra til Liseberg og Tusenfryd istedet) mens er de små nok til å tro på magien er det helt utrolig å være der. Kos dere masse hi, var der for par mnd siden med 3 åring og 6 åring. Fantastisk 💜

Veldig greit å få tilbakemelding fra noen som virkelig har vært der. Barna er 3 og 5 forresten ;) Veldig mye skrekk og gru tilbakemeldinger så den trengte jeg kjenner jeg. Ingen har svart på spørsmålet ang fine koselige campingplasser ikke så langt fra hovedveien å overnatte på fra Tyskland heller...

HI.

Skrevet

Veldig greit å få tilbakemelding fra noen som virkelig har vært der. Barna er 3 og 5 forresten ;) Veldig mye skrekk og gru tilbakemeldinger så den trengte jeg kjenner jeg. Ingen har svart på spørsmålet ang fine koselige campingplasser ikke så langt fra hovedveien å overnatte på fra Tyskland heller...

HI.

Altså, jeg har vært der jeg også. Og jeg advarte mot å reise. Greit at det er NOE å finne på med de små også, men det er forholdsvis lite.

Anonymous poster hash: 6ae39...374

Skrevet

Ok greit du kan ha vært der du og. Folk er forskjellig og liker forskjellige ting og ferier. Jeg har vært der mange ganger , om du har vært der en gang og igrunn syntes det var for mye folk, pes, for dyrt( noe det er i alle parker) mye mas ol ja da er du nok en som ikke er fan av parker og sånne barneferier. Har vært i disneyland med noen som sa aldri mer etter den turen. Fair det altså, vi har dratt flere ganger etterpå alene og aller helst alene for lettere holde det stressfritt med kun våre barns ønsker å vårt tempo å forholde seg til. Vi drar også igjen og igjen til Legoland. Når vi drar til begge de parkene er vi 5-6 dager hver gang. Så sier seg selv vi slipper stress når vi tar oss så god tid. Koster mye men vi drar heller på sånt enn charter. Det har vi faktisk aldri vært på. 7 åringen har vært 5 ganger i Legoland og 3 ganger i Disneyland 💜 og minste på snart 4 har vært i Legoland 4 ganger hehe. Har tatt fly til Frankrike så vet desverre ikke noe om campingplasser HI.

Skrevet

Vært der med 3 åringer bortkasta. Minimum høyde på mange attraksjoner er 102.

Kjempegøy med tvillinger på 99 og 107.

Anonymous poster hash: 2e40d...3db

Skrevet

Da må du si det om legoland også. 4 åringen her var ikke høy nok til alt han ville og snakker enda om spøkelseshuset han ble nektet av mannen. Var ikke bortkasta fordet. Ikke mange ting han ikke kunne gjøre i disneyland altså... Kun de som åpenbart var for skumle , raske eller for store.

Skrevet

Vi har kjørt med små barn til Paris :-) mist i fellesferien. Gikk veldig veldig bra det :-) man legger opp turen så man ikke reiser fra a til b, men legg opp til mange kjekke ting for barna underveis. Ha overnatting på veien :-) Vi reiste til Disneyland (heter ikke eurodisney lenger bare for å påpeke det ;) ), har vært drr mange ganger. Veldig kjekt for både store og små. Er som du trer inn i en lykkerus, utrolig nok..som at man har fått seg en lykkepille ;) Alt er veldig forseggjort og verdt hver eneste krone. Jeg hadde ikke tvilt, reis og kos dere :-) Barna kommer til å stoe kose seg! Dere også :-)

Anonymous poster hash: 98220...da2

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå er vi tilbake! Det gikk kjempefint!!! Vi storkoste oss, var på Disneyland som gikk greit, for mye folk og lange køer men vi koste oss. Rakk ikke hele parken og var slitne på kvelden men det var spektakulært. Spøkelseshuset var en høydare, selv for minstemann på 3 :) Han var for liten til noen av aktivitetene men det var mye annet han kunne være med på. Likevel: De ville fått like stort utbytte av å være med på andre steder. Det var vel lenge å stå I kø for en liten runde på en karusell.

Paris var fantastisk. Lett å parkere i parkeringshus, og lett å kjøre i byen.

Vi var på Omaha beach på vestkysten, på D- dagmulkt og så på tanks som var kjekt for ungene, og så bada vi på stranden. Fine campingplasser, godt tilrettelagt og med badebasseng til ungene. Vi bodde først på en billig campingplass en time utenfor Paris, tror den var offentlig. Men store utedassen var det også her :)

Vi brukte 5 dager ned (to netter stopp i danmark) kjørte en lang nattetappe. Ungene koste seg med filmer i baksetet og begynte å spørre om vi snart var framme da vi kom til Hamar på hjemturen, de liker tydeligvis å kjøre bil. Dette var topp både for store og små. Å ta med vogna gav mye frihet til å gjøre som vi ville uten videre planlegging og tidsfrister. Det blir gjentagelse neste år. Ungene ville tom. sove i vogna da vi kom hjem :)

Skrevet

Haha, ikke utedassen men utebasseng :D

Skrevet

Ok at han må erfare selv hvor dumt det er, men hvorfor må ungene være gisler?

Anonymous poster hash: 9382c...d02

Skrevet

Ok at han må erfare selv hvor dumt det er, men hvorfor må ungene være gisler?

Anonymous poster hash: 9382c...d02

Haha, du har ikke lest siste dem? Turen var fantastisk for store og små :)

Skrevet

Nå er vi tilbake! Det gikk kjempefint!!! Vi storkoste oss, var på Disneyland som gikk greit, for mye folk og lange køer men vi koste oss. Rakk ikke hele parken og var slitne på kvelden men det var spektakulært. Spøkelseshuset var en høydare, selv for minstemann på 3 :) Han var for liten til noen av aktivitetene men det var mye annet han kunne være med på. Likevel: De ville fått like stort utbytte av å være med på andre steder. Det var vel lenge å stå I kø for en liten runde på en karusell.

Paris var fantastisk. Lett å parkere i parkeringshus, og lett å kjøre i byen.

Vi var på Omaha beach på vestkysten, på D- dagmulkt og så på tanks som var kjekt for ungene, og så bada vi på stranden. Fine campingplasser, godt tilrettelagt og med badebasseng til ungene. Vi bodde først på en billig campingplass en time utenfor Paris, tror den var offentlig. Men store utedassen var det også her :)

Vi brukte 5 dager ned (to netter stopp i danmark) kjørte en lang nattetappe. Ungene koste seg med filmer i baksetet og begynte å spørre om vi snart var framme da vi kom til Hamar på hjemturen, de liker tydeligvis å kjøre bil. Dette var topp både for store og små. Å ta med vogna gav mye frihet til å gjøre som vi ville uten videre planlegging og tidsfrister. Det blir gjentagelse neste år. Ungene ville tom. sove i vogna da vi kom hjem :)

Herlig å høre! Syns det er ekstremt mange folk med dårlig fantasi og gjennomføringsevne som hyler om at enhver ferie som ikke inneholder bamseklubb er "lite barnevennlig". Vi har vært på mange storbyferie med barna fra de var bitte små og hatt det helt fantastisk.

Anonymous poster hash: 3fadb...a7f

Skrevet

Da må du si det om legoland også. 4 åringen her var ikke høy nok til alt han ville og snakker enda om spøkelseshuset han ble nektet av mannen. Var ikke bortkasta fordet. Ikke mange ting han ikke kunne gjøre i disneyland altså... Kun de som åpenbart var for skumle , raske eller for store.

Vært begge steder,kjempe forskjell.

Anonymous poster hash: 2e40d...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...