Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 Fødte for 8 måneder siden og har nylig fått tilbake mensen. Før var det aldri noe problem med tampong, brukte blå OB. Nå sklir de ut Prøvde med en større størrelse men det samme skjer, utrolig ekkelt! Jeg får de ikke like langt opp som før heller. Da jeg var på etterkontroll hos gynekolog sa jeg at jeg trodde at livmoren var litt lavere enn før, men han mente at alt var helt normalt. Uansett er det veldig plagsomt at tampongen sklir ned og stikker ut av åpningen. Jeg tror jeg er like trang som før, iallefall mener mannen at jeg er det Så hva kan jeg gjøre da? Blør mye og hater bind Noen med lignende opplevelser etter fødsel som fant en løsning? Anonymous poster hash: 49a41...433
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Jeg må bruke tampax for å få plassert de riktig nå, får de ikke skikkelig på plass uten innføringshylsen. Anonymous poster hash: b1664...08c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Takk for tips, Tampax skal prøves Anonymous poster hash: 49a41...433
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Du burde prøve menskopp, de har en annen form enn tamponger og burde sitte på plass. Disse finnes også i mange forskjellige størrelser: http://www.me-luna.eu/epages/63898218.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63898218/Categories/MeLuna_Produkte/Monatshygiene/MeLuna_menstrual_cups Anonymous poster hash: f90b8...9de
Babykilo Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Du kan jo ha et lite fremfall på skjedeveggen? Det behøver ikke være til noen plage i det hele tatt, men fører nettopp til sånt som at skjeden dytter ting ut igjen... Jeg har det, men tampax funker!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Du kan jo ha et lite fremfall på skjedeveggen? Det behøver ikke være til noen plage i det hele tatt, men fører nettopp til sånt som at skjeden dytter ting ut igjen... Jeg har det, men tampax funker! Ja jeg tror kanskje jeg har det. Skal prøve Tampax Takk for tips! Anonymous poster hash: 49a41...433
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Samme problem hadde jeg, men nå blør jeg så lite at truseinnlegg holder (hormonspiral). Tar med meg tipset om tampax her til evt spiralen tas ut. Anonymous poster hash: d68b4...da3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Bruker rosa tampong for det meste. De sitter bedre. Liker libresse sine bedre enn ob. Anonymous poster hash: 040aa...3ad
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Jeg har ikke like problemer som deg, men verken tampong eller tampax funker for meg lenger. Problemet er at jeg har fått "groper" innvendig, hvor blodet finner veien ut, mens tampong/tampax kun dekker "hovedveien". "Sideveiene" sørger for lekkasje... Nedfall av skjedevegg og livmor er helt normalt etter fødsel, og kan bruke lang tid på å komme på plass igjen (et års tid, fikk jeg beskjed om at var helt vanlig). Jeg hadde det etter førstemann. Jeg følte nærmest alt innvendig holdt på å falle ut av meg da jeg sto oppreist eller løftet tungt... Legen sa det var normalt, noe jeg ikke kunne begripe... Men det kom på plass igjen! Var like trang som før også, sa mannen min. Merket ingen forskjell på trangheten selv heller. Har heldigvis ikke merket noe slik etter andremann (fødte for to mndr siden), det er fryktelig ubehagelig. Anonymous poster hash: dc6dd...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå