Gå til innhold

Alle sier gresset ikke er grønnere på den andre siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes det er en så lettvint mainstreame måte å uttrykke seg på.

Som voksen kvinne der du ønsker å forlate et forhold som ikke er bra, KLART det er grønnere på den andre siden.

Jeg gikk fra miserabelt til MAGISK for flere år siden og først nå vet jeg hvor deilig det er å bli elsket og elske.

Noen tar sikkert overrile beslutninger og angrer, men her tror jeg like fult hjernen spiller mange et puss. Den jobber intenst for å komme tilbake til gamle vaner, og så snart folk forstår at lengselen er byttet ut med avhengighet igjen, blir det det samme.

Nei, gresset kan ikke bare være grønnere, det kan være en ENG på den andre siden.

Takk og lov for at jeg klarte å bryte.

Anonymous poster hash: 359c2...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du ikke hva uttrykket brukes for å beskrive?

Anonymous poster hash: 6d383...be8
Skrevet

Jo, selvsagt. Jeg er bare uenig!

Skrevet

Det tviler jeg faktisk på at vet.

Når du står på en gressmark og ser over til naboen ser du jordene fra ulik vinkel. Det gjør det ser ut som om gresset hos naboen er grønnere enn det faktisk er, sammenliknet med ditt eget, siden du ser naboens mer fra siden.  Ditt eget ser du rett ovenfra slik at du ser jord og skavanker nederst på plantene. Uttrykket er godt, men det betyr ikke at det ikke finnes noe som er bedre enn det du har, bare at det du ser på avstand altid vil se mer atraktivt ut enn det er siden du må se det fra et annet ståsted for å se det negative.

Skrevet

Det tviler jeg faktisk på at vet.

Når du står på en gressmark og ser over til naboen ser du jordene fra ulik vinkel. Det gjør det ser ut som om gresset hos naboen er grønnere enn det faktisk er, sammenliknet med ditt eget, siden du ser naboens mer fra siden. Ditt eget ser du rett ovenfra slik at du ser jord og skavanker nederst på plantene. Uttrykket er godt, men det betyr ikke at det ikke finnes noe som er bedre enn det du har, bare at det du ser på avstand altid vil se mer atraktivt ut enn det er siden du må se det fra et annet ståsted for å se det negative.

Jeg forstår innholdet i begrepet, men mener det ikke er korrekt slik jeg ser det blir brukt i mange sammenhenger.

-Ikke forlat mannen din, gresset er ikke grønnere på den andre siden.

-Jo, det er godt mulig det er nettopp det det er.

Det kan være at det attraktive du ser faktisk er enda vakrere enn først antatt!

Skrevet

Når dette begrepet brukes om forhold, tenker jeg at det også henger sammen med at "gresset blir frodigst der du vanner det". Som i at et forhold krever innsats og jobb. Et nytt forhold velvære fantastisk en stund, akkurat som det første, men hverdagen vil komme til slutt uansett, og en forelskelse går over. Om man klarer å jobbe for forholdet etter det, kan det allikevel bli et godt forhold.

Det høres ut som at du kom ut av et veldig dårlig forhold, og det handler kanskje om noe annet. Men jeg tror mange som har lengtet seg bort fra hverdagen og kanskje søkt ut av forholdet sitt for å satse på en fristende ny partner, opplever at ting ikke var så annerledes her. Man opplever at drømmeprinsen også fiser og legger bokseren på gulvet.

Uansett tror jeg ikke alle opplever slike ting likt. Ofte er nok ikke gresset grønnere. Det sier jo statistikken også. Langt flere andregangs- ekteskap oppløses enn første.

Skrevet

Gresset er grønnes der det vatnes....

Anonymous poster hash: c4df5...0f8

Skrevet

Når dette begrepet brukes om forhold, tenker jeg at det også henger sammen med at "gresset blir frodigst der du vanner det". Som i at et forhold krever innsats og jobb. Et nytt forhold velvære fantastisk en stund, akkurat som det første, men hverdagen vil komme til slutt uansett, og en forelskelse går over. Om man klarer å jobbe for forholdet etter det, kan det allikevel bli et godt forhold.

Det høres ut som at du kom ut av et veldig dårlig forhold, og det handler kanskje om noe annet. Men jeg tror mange som har lengtet seg bort fra hverdagen og kanskje søkt ut av forholdet sitt for å satse på en fristende ny partner, opplever at ting ikke var så annerledes her. Man opplever at drømmeprinsen også fiser og legger bokseren på gulvet.

Uansett tror jeg ikke alle opplever slike ting likt. Ofte er nok ikke gresset grønnere. Det sier jo statistikken også. Langt flere andregangs- ekteskap oppløses enn første.

"Langt flere andregangs- ekteskap oppløses enn første" Hvor har du den statistikken? Bare nysgjerrig altså, har ikke hørt det før.

Anonymous poster hash: 48954...774

Skrevet

"Langt flere andregangs- ekteskap oppløses enn første" Hvor har du den statistikken? Bare nysgjerrig altså, har ikke hørt det før.Anonymous poster hash: 48954...774 [/

Det har jeg ingen link til noen uttalelser på, men har lest og hørt det fra samlivsterapeuter og andre i saker i media. Det er jo ikke så rart, egentlig. Hvis det var vanskelig å klare å bli enige om barneoppdragelse, penger og at man har for lite tid til hverandre, blir det neppe noe bedre når en eller begge må forholde seg til ekser, nye og gamle svigerfamilier, man må betale bidrag og diverse barn, man skal sjonglere vanskelige følelser hos barna, partneren, seg selv og eksen. Klart det ikke alltid mislykkes, men ofte enn ved første inngåtte forhold, gjør det det. I tillegg er man kanskje litt mindre innstilt på å strekke seg for å få det til å vare? Det siste er bare spekulasjon fra min side.

Men i ingenting er absolutt. Noen ganger er sikkert gresset grønnere, men ofte ikke. Tenker jeg.

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg hi. Og joda, hverdagen kommer her også,med både mine og dine barn. Men den kjærligheten forholdet startet med (og de følelsene som fortsatt er her etter tre år) hadde ingen av oss i tidligere forhold. Vi begynner med noe større og sterkere enn vi har vært borti før. Da vil jeg si grunnlaget er bedre og i dårligere tider har vi alt det gode å se tilbake på. Sånn var det ikke for meg i mitt forrige forhold.

Anonymous poster hash: 62e4e...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...